NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

جناب آقای دکتر سریع‌القلم! بقول مولانا درد بی‌دردی علاج‌اش آتش است! و بقول مرحوم شریعتی درد امروز جامعه ما بی‌سوادی مردم ما نیست! نیم‌سوادی روشنفکران و تحصیلکرده‌های ماست! هرچند مشکل شما بی‌دردی نیست. دردمند‌اید! اما جنس دردتان از جنس درد این ملت نیست!

به گزارش مشرق، داریوش سجادی مشاور کروبی و از همکاران سابق روزنامه‌های اصلاح‌طلب با انتقاد از مواضع سریع‌القلم (مشاور رئیس‌جمهور) نوشت: جناب آقای «محمود سریع‌القلم» اخیرا با جهد و سعی بلیغی می‌کوشند ضمن بیان نقطه نظرات آسیب‌شناسانه خود از دستگاه دیپلماسی و نارسائی‌های دیپلمات‌ها و بی‌صلاحیتی معدل عقلانی ایرانیان، برای جبران این عارضه راهکار ارائه دهند؛ از جمله اینکه گفته‌اند «کسانی که زبان انگلیسی نمی‌دانند، منطقی فکر نمی‌کنند! سیاست خارجی باید از خیابان‌ها جمع شود! سیاستمدار حرفه‌ای کسی است که غذای خوب خورده، در حد متعارف زندگی کرده، مهربانی و احترام را تجربه کرده، سفر رفته و حتی از هوس نیویورک رفتن هم عبور کرده است. 92 درصد بنیادگرایان در خاورمیانه یا مهندسی و علوم پایه خوانده‌اند یا پزشکی. دلیل تناسب میان این رشته‌ها و جزمیت، ذهن دوتایی ایشان است. انسان‌های عمیق که با مطالعه دست کم پنج هزار کتاب به مرحله استنباط می‌رسند، دارای مدارهای خاکستری در ذهن و تجزیه و تحلیل هستند! ایرانیان احساسی، غریزی و پوپولیستی تربیت می‌شوند!».
وی ادامه می‌دهد: جناب آقای سریع‌القلم. کمی آهسته‌تر! پیاده شوید با یکدیگر قدم بزنیم! تصور کرده‌اید تنها خودتان دانشگاه رفته و آشنا با زبان و مبانی علم سیاست و مختصات و لواحق و ضمائم و توابع این رشته و حرفه‌اید!؟ تمامی خرده فرمایشات جنابعالی مسموع است اما اگر کمی هم از برج عاج خود بیرون آمده و پا بر زمین گذاشته و به اطراف‌تان بنگرید عنایت خواهید داشت پرداختن به سیاست و غور و تفحص در مبانی اندیشه سیاسی بیرون از جذابیت‌های ظاهری مستلزم فسفرسوزی هم هست. جسارت است اما تصور می‌کنید با دو قطعه دگمه سردست و یک پیراهن یقه وینچستر و یک دست کت و شلوار یقه آرشال و تسلط به زبان انگلیسی مراد حاصل است!».
سجادی پرسیده است: شما با احراز کرسی استادی اکنون می‌توانید بفرمائید دکتر سریع‌القلم در کجای تاریخ اندیشه سیاسی ایران ایستاده؟ چرا محصول سالها دود چراغ خوردن و تحقیق و تفحص تخصصی جنابعالی در حوزه سیاست، کمترین رد و وزن و جایگاه و اثری محسوس در روند اندیشگی و توسعه سیاسی ایران نگذاشته!؟ مشکل این جاست که جنابعالی به سنت مالوف جامعه روشنفکری ایران علی‌رغم قدرت بالای تشخیص‌تان در دردشناسی لیکن بدلیل دلبستگی و وابستگی تمام قدتان به الگوهای غربی و گسستگی و بی‌الفتی‌تان با واقعیات بومی با تمامی دعاوی‌تان ناتوان از درمان درد مانده‌اید. جناب آقای دکتر سریع‌القلم! بقول مولانا درد بی‌دردی علاج‌اش آتش است! و بقول مرحوم شریعتی درد امروز جامعه ما بی‌سوادی مردم ما نیست! نیم‌سوادی روشنفکران و تحصیلکرده‌های ماست! هرچند مشکل شما بی‌دردی نیست. دردمند‌اید! اما جنس دردتان از جنس درد این ملت نیست! 

[ شنبه 92/9/30 ] [ 9:34 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

سفر به چین، آخرین سفر خارجی آیت الله خامنه ای بود که در تاریخ 19اردیبهشت 1368 و در زمان ریاست جمهوری ایشان انجام گردید. در عکس زیر چنانکه مشاهده می شود حجت الاسلام گلپایگانی در کنار هیئت سیاسی ایران و مقامات چینی، آیت الله خامنه ای را همراهی می کنند.


[ شنبه 92/9/30 ] [ 9:32 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

تبار شناسی یاران خاتمی؛

جایزه ساخاروف که با پادویی شیرین عبادی به ستوده رسید یکی از روش‌های جدید دستگاه‌های جاسوسی استکبار برای رساندن دست مزد به پادوهایشان در کشورهای هدف می‌باشد.
به گزارش مشرق، نسرین ستوده لنگرودی در سال 1342 در تهران متولد شد. وی بنا به قول خودش در یک خانواده مذهبی به دنیا آمده و با این حال که تظاهر به کشف حجاب کرده، خود را فردی مذهبی می‌داند.
پدر و مادر وی 6 کلاس بیشتر سواد نداشتند و صاحب 4 فرزند(دو دخترو دو پسر) بودند. مادرش خانه‌دار و پدرش کاسب بود. بنا به گفته ستوده مادرش به شدت به اعتقادات مذهبی پایبند بوده ولی فرزندانش را همیشه آزاد می‌گذاشته است و پدرش نیز به شدت تمایلات مردسالارانه داشته و حتی زمانی که خواهر وی به دنیا می‌آید مادرش را مورد عتاب قرار می‌دهد. 

نسرین ستوده تظاهر به کشف حجاب کرده است

پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی در سال 1370 از آن‌جا که در دانشگاه جذب گروهک ملی مذهبی شده بود، به نشریه «دریچه گفت و گو» به مدیر مسئولی کیوان صمیمی می‌رود و در آن‌جا به عضویت هیئت تحریریه در می‌آید. ادامه مطلب...

[ شنبه 92/9/30 ] [ 9:31 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

* در جلسه هفته گذشته اصلاح طلبان طرحی با نام " احیای محمد خاتمی" به تصویب رسیده است. در این جلسه مقرر شده مقدمات سفر وی به قم و دیدار با علما و مراجع فراهم شود. در این جلسه پیشنهاد شده از برخی مراجع برای وی وقت ملاقات گرفته شود تا در روز 19 دی به قم سفر کند. یکی از حاضران در جلسه گفته " با توجه به مواضع مراجع در قبال فتنه 88، بنده معتقدم در صورتی که شورای تامین قم موافقت کند، وی تنها می تواند با صانعی و بیات دیدار کند و به تهران برگردد." ادامه مطلب...

[ شنبه 92/9/30 ] [ 9:27 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

«وقتی رهبری رای مردم را حق‌الناس خواندند، هم موجی در داخل برای امیدواری و اعتماد مردم ایجاد شد و هم زبان غربی‌ها برای ایجاد شبهه در سلامت انتخابات بسته شد.»

به گزارش بی باک، کیهان نوشت: هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر اخیر خود به کرمان اظهاراتی داشته است که متأسفانه مانند بسیاری از اظهارنظرهای ایشان طی چند ماه اخیر، سوال‌برانگیز و تعجب‌آور است. انتخابات ریاست‌جمهوری و مذاکرات و نهایتاً توافق ژنو میان ایران و گروه‌ کشورهای 5+1، محورهای اصلی سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در سفر چند روزه اخیر ایشان به کرمان است که با آب و تاب فراوان از سوی روزنامه‌ها و سایت‌های وابسته به جبهه اصلاحات منتشر شده و همزمان با استقبال رسانه‌های غربی و عربی روبرو گردیده است. ادامه مطلب...

[ شنبه 92/9/30 ] [ 9:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
در آستانه غروب فصل پاییز و طلوع زمستان، رسمی قدیمی از گذشتگان برای ایرانیان به یادگار مانده است که در این شب که اتفاقا طولانی ترین شب سال است و آنرا «یلدا» نامیده اند، کوچکتر ها به دیدار بزرگترها می روند و در جمعی صمیمی قدر فرصت با هم بودن را ارج می نهند.

 

به گزارش بی باک به نقل از وبلاگ جلبک ستیز؛ هرچند انتقادات زیادی به تحریف و تزریق عقاید انحرافی به شب «یلدا» وارد است اما نگاه خوش بینانه این است که در این شب فرصتی برای صله رحم که ریشه روایتی دارد فراهم می شود و از جایگاه موسپیدان فامیل تقدیر می شود.
1399637384اما امسال این شب خاطره انگیز با فاصله کمی با اربعین حسینی مصادف شده و شاید کسانی که هنوز قلبشان از غم حسین(ع) عزادار است در این شب کمی «آهسته قدم بردارند».
«شب یلدا قدم آرام بردار
کمی هم احترام ما نگهدار
تو میبینی ربابم غصه دار است
بنی هاشم هنوزم داغداراست
صدای العطش در گوش مانده
بدنها بیکفن هر گوشه مانده
شب یلدا تو هم چله نشین باش
سیه پوش غم سالار دین باش»
در اینکه دید و بازدید در شبی که یک دقیقه طولانی تر از سایر شب های سال است و باید فرصت را برای باهم بودن غنیمت شمرد شکی نیست اما فراموش نکنیم که «یک دقیقه بیشتر؛ خیلی زمان زیادی ست/ حداقل کافی بود برای بوسیدن زیر گلویِ حسین(ع)» و ما امشب باید حرمت این یک دقیقه را در شب یلدا حسینی پاس بداریم.
از سوی دیگر برخی از عاشقان حسین(ع) معتقدند «تقویم اشتباه کرده است/ یلدا باید یک شب به تاخیر می افتاد/ شب اربعین؛ شب یلدای عشاق است» چرا که خوب می دانیم چه شبی بر بی بی رقیه(س) در خرابه های شام گذشت و عده ای دیگر صراحتا می گویند «شب یلدا یعنی شبی بلند/ بلندتر از شب های زینب در خرابه ها سراغ ندارم».
هرچند در «یلدا» بازار حافظ خوانی و فال حافظ رونق دارد و تخمه داغ میهمان سفره جشن شب یلداست اما مصادف شدن «یلدا» و «اربعین» عده ای را به این فکر وا داشته است که « باید به جای حافظ و سعدی لهوف خواند/ دیگر برای ما شب یلدا نمانده است».
اما در پایان برخی از داغداران غم عظیم کربلا توصیه می کنند که: «شب یلدا چنان باش خرابت نکنند/ غافل از واقعه کرب و بلایت نکنند/ ای که دم میزنی ازعشق حسین بن علی/آنچنان باش که ارباب جوابت نکنند».
پی نوشت: سال گذشته همین روزها؛ من در پیاده روی اربعین و امسال در حسرت … (الهم الرزقنی کربلا)
دلنوشت: در حسرت زیارتت عاشقان تو/ در روضه بجای صحن و سرایت صفا کنند/ جامانده های قافله اربعین تو/ آقا دوای درد دل خود کجا کنند/ جا تنگ بوده است و یا ما اضافه ایم/ مردم به چشم طعنه نگاهی به ما کنند/ باشد حسین؛ کرب و بلا مال خوبها/ بدها بگو: که عقده دل با چه وا کنند/ ما هم دل شکسته به دست می رویم تا / ما را غبار صحن و سرای رضا کنند.

[ شنبه 92/9/30 ] [ 9:19 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای اخیرا در جلسه‌ای اعلام کرده که تیم مذاکره کننده با برخی از مسائل رو به رو بوده که به نوعی این مسائل در روند مذاکرات اختلال‌هایی را به وجود آورد.

 

به گزارش بی باک به نقل از سایت دانا، شنیده شده که یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای اخیرا در جلسه ای اعلام کرده که تیم مذاکره کننده در جریان مذاکرات با برخی از مشکلات رو به رو بوده که به نوعی این مسائل در روند مذاکرات خلل ایجاد کرد.
این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای سخنان رئیس جمهور در مورد خالی بودن خزانه را یکی از موارد اثر گذار در روند مذاکرات عنوان کرده و تصریح داشته که طرح این موضوع توسط رئیس جمهور یک اشتباه استراتژیک بود.
همچنین وی ضمن انتقاد از برخی از رسانه‌ها در داخل کشور گفته که بعضی از رسانه‌ها از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت نکردند و در جنگ رسانه ای با غرب همگام شدند.
وی در ادامه اظهار داشت: رئیس جمهور پیش از انتخابات اعلام کرده بود که انرژی هسته ای خوب است ولی به شرط اینکه چرخ اقتصاد هم بچرخد؛ اینکه ما این پیام را به طرف مقابل بدهیم که همه مسائل در داخل به انرژی هسته ای ربط دارد، خوب نیست و در مذاکرات هم این احساس در طرف مقابل شکل گرفت که ما از سر اجبار بر سـر میز مذاکره حاضــر شدیم.

[ شنبه 92/9/30 ] [ 9:18 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
روزنامه کیهان از موضع هاشمی درباره عهدشکنی آمریکا انتقاد کرد.

 

به گزارش بی باک، کیهان در ستون گفت و شنود خود با عنوان "افراطی‌ها" نوشت:
گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفته است؛ هدف مشترک افراطیون ایران و آمریکا برهم زدن توافق ژنو است.
گفتم: چرا درباره انتقادات مستندی که به متن توافقنامه ژنو وارد شده است پاسخی نمی‌دهند؟!
گفت: ایشان می‌گوید «اوباما هم در آمریکا از سوی افراطیون در رابطه با این توافقنامه در فشار است»!
گفتم: ولی خود اوباما و جان کری و وندی شرمن و سوزان رایس که طرف‌های اصلی مذاکره بوده‌اند، دبه درآورده و زیرآب توافق را زده‌اند!
گفت: با این حساب، رئیس جمهور، وزیر خارجه، مذاکره‌کننده ارشد و مشاور امنیتی آمریکا هم باید جزو افراطیون باشند!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی که به میهمانی رفته بود، از طبقه پائین صدای آوازی شنید و به صاحبخانه گفت؛ عجب صدای مزخرف و نتراشیده و نخراشیده‌ای است! صاحبخانه گفت؛ صدای همسرم است و میهمان با دستپاچگی گفت؛ منظورم شعر آن است و صاحبخانه گفت؛ شعر آن را هم خودم ساخته‌ام!

[ شنبه 92/9/30 ] [ 9:11 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

روحانی گفت: طرفداران دولت اعتدال به سخنان حجاریان پاسخ دهند.

به گزارش بی باک به نقل از مشرق،‌ حسن روحانی از سخنان حجاریان مبنی بر" اعطای اختیار انحلال مجلس به رئیس جمهور" عصبانی شده و چند نکته را به اطرافیان خود گفته است: 1- این حرف ها از نوع دوستی خاله خرسه است و محبت این آقایان به ما لطمه می زند. 2- من 5 دوره در مجلس بوده ام. جایگاه مجلس نباید خدشه دار شود. فردا در انتخابات مجلس چگونه می شود مردم را دعوت به رای دادن کرد؟ مردم می گویند اینها رای ما را می خواهند برای در اختیار گرفتن مجلس برای دولت. 3- این نوع تفکرات مثل تفکر مصدق است که مجلس را منحل کرد و چند ماه بعد سرنگون شد. 4- طرفداران دولت اعتدال به سخنان حجاریان پاسخ دهند.


[ شنبه 92/9/30 ] [ 9:9 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

به گزارش مشرق به نقل از فارس،  ‌آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با دانشگاهیان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان که در محل تالار حافظ دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد، اظهار داشت: 

انتخابات اخیر سالم‌ترین انتخابات بود
وی با تاکید بر اینکه مردم با حضور خود در سالم‌ترین انتخابات کشور را نجات دادند، گفت: آنهایی که امیدوار بودند به پای صندوق‌های رای آمدند و اگر آنهایی که نامطمئن بودند در رای دادن شرکت می‌کردند، قطعا آرای بیشتری به نفع شما مردم رقم می‌خورد.
رئیس تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: این جامعه فهمید که سرنوشت بدی او را تهدید می‌کند و احتیاج به کسانی داشت که جلو بیایند و مطرح شوند که خواست خداوند بود تا راه برای ما هموار شد و به کلی شرایط در داخل و خارج از کشور تغییر کرد.
دولت قبل با یارانه‌ها مردم را فریب داد
وی با بیان اینکه دولت قبل با فریب‌ روستائیان، می‌خواست با پول یارانه‌ها در انتخابات پیروز شود، ادامه داد: طی سال دو سه برابر از روستائیان گرفته می‌شود و مقداری را به نام یارانه و با منت به خودشان برمی‌گردانند، خیلی‌ها گمان می‌کردند که اگر احمدی‌نژاد فردی را معرفی کند بیشترین آرا نصیب وی می‌شود و البته فردی را هم معرفی کردند گرچه اسمش احمدی‌نژاد نبود، اما از تبار او بود.
هاشمی‌رفسنجانی گفت: بسیاری از مجلسی‌ها هم طرفدار او بودند، اما همین مردم و روستائیان ما را به میدان آوردند و نتیجه درست را هم به دست آوردند، دنیا فهمید که ملت ایران به سمت تفکری پیش رفته است که می‌توان با آن همکاری کرد.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود، ابراز داشت: ملت ایران شعارهای توخالی نمی‌دهد و راه عقلانی را در پیش گرفته است و با این تفکرات وارد مذاکرات شدیم و در مقابل پنج شش کشور قدرتمند جهان قرارداد شش ماهه‌ای را بستیم که خیلی‌ها تلاش می‌کردند تا این اتفاق نیفتد و امروز هم به دنبال کارشکنی هستند.
هاشمی‌رفسنجانی لابی‌های رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌‌های مسیحی در آمریکا را حزبی خطرناک عنوان کرد که جاهل هستند و به دنبال کارشکنی در این مذاکرات و توافقات آن هستند.
ایران در مذاکرات هیچ امتیازی نداد
وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ما هیچ امتیازی نداد، اما باز کردن این حرف اکنون زود است و به صلاح نیست، البته آنها هم در مقابل امتیاز بزرگی به ما ندادند و آنچه در این مذاکرات جدی بود، روند حل مشکلات از طریق گفت‌وگو است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ملاقات‌های اخیر خود با اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: آنها هم عقیده دارند که اوباما برای انصراف سران از تحریم امتیازهایی را داده است که اشتباه بود و می‌توانست از راه‌های دیگری اقدام کند به آنها گفتم که روسیه و چین اعتراضاتی داشتند، اما شما هم به عنوان امضا کنندگان این توافقنامه چرا معترض نشدید که تحریم‌های جدید طی این شش ماه صورت نگیرد و آنها گفتند که تلاش خود را می‌کنند.
وی ادامه داد: مطمئنا فهمیده‌اند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست، بلکه به دنبال فناوری هسته‌ای است که این حق را دارد.


[ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 7:16 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 825
کل بازدیدها: 4401344