NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
در طرح جدید که به شدت سوال برانگیز و قابل تامل است و با توجه به روحیات حاکم بر نمایندگان محترم حاضر در مجلس، بعید است مورد اقبال قرار گیرد، برخی تعطیلات مهم مذهبی غیرتعطیل اعلام شده و در عوض، بر تعطیلی برخی روزهای خرافی و بی مورد تاکید ورزیده شده است
"خیبرآنلاین" - 16 نماینده مجلس با امضای طرحی به نام "ساماندهی تعطیلات رسمی کشور"، در پیشنهادی عجیب، برخی روزهای خرافی و نامعقول را به عنوان تعطیل رسمی و برخی مناسبت های مهم مذهبی را به بهانه ساماندهی غیرتعطیل اعلام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، بحث ساماندهی (بخوانید کاهش) تعطیلات رسمی کشور که سال هاست در برهه های مختلف زمانی، از سوی افراد مختلف مطرح شده و به جهت عدم کارشناسی و پختگی در طرح ها، به سرعت دچار بایکوت می شوند، بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است.

براساس این گزارش، مباحث جدید از زمانی در رسانه ها مطرح شد که ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس، به عنوان طراح این طرح، طی مصاحبه های مختلف، جزییات آن را اعلام کرد که البته از همان اولین گفتگو، تنش ها و اعتراضات نیز آغاز شد.

در طرح جدید که به شدت سوال برانگیز و قابل تامل است و با توجه به روحیات حاکم بر نمایندگان محترم حاضر در مجلس، بعید است مورد اقبال قرار گیرد، برخی تعطیلات مهم مذهبی غیرتعطیل اعلام شده و در عوض، بر تعطیلی برخی روزهای خرافی و بی مورد تاکید ورزیده شده است.



ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 7:57 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
دعایی که آیت‌الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند
به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد رحلت عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی بهجتقدس‌الله‌نفسه‌الزکیه، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR توصیه‌ای از ایشان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای خواندن یکی از ادعیه را منتشر می‌کند.
رهبر انقلاب در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم در تاریخ 1389/8/2 در ذیل شرح حدیثی، توصیه‌ی مرحوم آیت‌الله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند:
«مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) میفرمودند این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک». ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید وقتی میگوئیم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان میفرمود در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی میشود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه السلام) به خداوند متعال عرض میکند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم میشود خطرناک است.
حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است
کس ندانست که آخر به چه حالت برود»
 

[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 7:56 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

عقیق: حجت الاسلام روحی تعریف می‌کند:

خیلی از داستان‌هایی که آیت الله بهجت نقل می‌کردند که یک آقایی این چنین بود، خودشان را داشتند می‌گفتند. دوستان می‌گفتند: این خودش است. می‌گفتم: نه، دلیلی ندارد. تا اینکه شاید سی سال گذشت و از یک قضیه‌ای که اغلب آن را نقل می‌کردند به صحت این مطلب پی بردیم.


ایشان بارها می‌فرمودند: آن آقا در مورد جن چنین گفته. تا یک بار بچه‌های کوچک کتابی خوانده بودند و خیلی از جن وحشت کرده بودند. ایشان به بچه‌ها فرمودند: بیایید با شما کار دارم. من هم رفتم طرف دیگری و می‌خواستم مراقبت کنم که چه کار می‌خواهند بکنند آقا. دیدم به آن‌ها فرمودند: جن ترس ندارد، آن‌ها کاری به مومن ندارند. حالا کسی که سی سال می‌گفت یک آقایی، به این بچه‌های کوچک می‌گفتند: "من خودم وارد منزلی شدم(منزل عمویشان در کربلا) خواستم بروم داخل اتاق، صاحبخانه گفت: آن‌جا نرو جن دارد. گفتم: باشد به من کاری ندارند. رفتم داخل اتاق دراز کشیدم، عمامه‌ام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم کشیدم. پاسی از شب که گذشت، صدای پای آن‌ها را بیرون در اتاق می‌شنیدم. یک دفعه احساس کردم که یکی از این پاها به در اتاق نزدیک شد. از پنجره خودش را بالا کشید و داخل اتاق را نگاه کرد. دید که من اینجا خوابیدم. عمامه‌ام کنارم است. رفت به آن‌ها گفت: این لشکر خداست."


عصر از ایشان پرسیدم آقا، آن شخص حرف جن را چه طوری متوجه شد؟ فرمود: آخر آن جمله‌اش این بود: هذا خیل الله. سی سال به ما در خانه می‌گفتند: یک آقایی بود.


[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 7:53 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آقای یونسی! از «باباجون» خبر دارید؟ / ساخت فیلم صهیونیستی در پاسخ به شکارچی شنبه
درپی ساخت نخستین فیلم فارسی اسرائیلی؛

آقای یونسی! از «باباجون» خبر دارید؟ / ساخت فیلم صهیونیستی در پاسخ به شکارچی شنبه

علی یونسی علاوه بر ارایه تلویحی پیشنهاد تغییر هلال احمر به شیرو خورشید سرخ، ضمن بیان کلماتی عجیب، آخوندها و خاخام‌ها را عامل ایجاد درگیری میان یهودیان و مسلمانان عنوان کرد!

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، سخنان اخیر دستیار ویژه رییس جمهور محترم درباره جایگاه علامت شیروخورشید در پرچم، آن‌چنان سبب بهت‌زدگی افکار عمومی شد که دیگر جنیه‌های مذموم سخنان وی، مورد توجه قرار نگرفت. ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 7:51 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
از جمله چالش‌هایی که در جریان مستند «من روحانی هستم» از سوی هواداران دولت، متوجه سازندگان آن شد، این بود که آیا حسن روحانی جزء گروه مذاکره‌کننده با مک فارلین بود یا خیر؟ اسناد موجود می‌توانند واقعیت ماجرا را روشن کنند.
گروه تاریخ برهان؛ «بی‌پرده با هاشمی رفسنجانی (کارنامه‌ی ربع قرن عملکرد جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با کیهان)» عنوان کتابی است که حاوی مصاحبه‌ی شانزده‌ساعته‌ی روزنامه‌ی کیهان با آقای هاشمی رفسنجانی بوده و در سال 1382 توسط انتشارات کیهان منتشر شده است. طی این گفت‌وگو، که در هشت نشست جداگانه برگزار شد، اعضای گروه گفت‌وگوی کیهان مهم‌ترین فرازونشیب‌های تاریخ انقلاب اسلامی را طی 25 سال حکومت جمهوری اسلامی با هاشمی رفسنجانی به بحث و بررسی گذاشتند و نقطه‌نظرات وی درباره‌ی مقاطع چهارگانه‌ی پس از انقلاب، از پیروزی تا سقوط لیبرال‌ها، دوران دفاع مقدس تا رحلت حضرت امام، دوران سازندگی و مقطع پس از دوم خرداد 76 تاکنون را جویا شدند. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 7:49 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
تجمع دانشگاهیان شیراز در اعتراض به برگزاری جشن در روز وفات حضرت زینب(س)؛

مواجهه خنده‌دار مدیر حوزه ریاست دانشگاه با هتک حرمت اهل بیت(ع)

 

 خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاهیان شیراز روز گذشته پس از نماز ظهر در اعتراض به هتاکان اهل بیت(ع) در مسجد دانشگاه شیراز، تجمع کردند.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این تجمع در اعتراض به برنامه ای بود که در روز وفات حضرت زینب(س) جشن هفته خوابگاه ها با اجرای موسیقی زنده و تئاتر طنز به همت معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار شد که رئیس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز نیز در آن حضور داشته اند.

محمد حسین عظیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در جمع صدها دانشجوی معترض به هتک حرمت صورت گرفته به صاحت مقدس حضرت زینب(ع) گفت: فکر نمی کردیم که مرزها به راحتی شکسته شود و پس از شکستن مرزهای سیاسی نوبت به شکستن مرزهای عقیدتی برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: بحث ما دینی است و برای حفظ شعائر دینی قیام کرده ایم. ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 7:40 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
معاون رئیس جمهوربا حمله به منتقدان دولت روحانی آنها را مخالف برداشتن تحریمها و عادی شدن شرایط دانست.

حمله تند معاون روحانی به مهدی هاشمی!

به گزارش رادیو دیروز، رادیو فردا نوشت: "مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران، در واکنش به انتقادات برخی از محافظه‌کاران داخلی از سیاست هسته‌ای دولت حسن روحانی گفت که با رفع تحریم‌های تهران، منافع عده‌ای به خطر می‌افتد". 
مجید انصاری توضیح بیشتری نداده است که منظور از "برخی" چه کسانی هستند. اما شواهدی و مدارکی در دست است که ابعاد قضیه را روشن می کند. 

از طرفی، به گزارش کیهان، داریوش سجادی مشاور مهدی کروبی از قول رئیس‌جمهور نوشته است: "عده‌ای به خاطر منافع شخصی مخالف برداشتن تحریم‌ها هستند خیلی حرف دارم اما موقع گفتن آن، اینجا نیست؛ به موقع به مردم خواهم گفت که یک عده نمی‌خواهند تحریم برداشته شود و یک عده از عادی شدن شرایط کشور با دنیا به خاطر منافع شخصی و گروهی مخالف هستند."  ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 7:38 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

   ویژه‌برنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛

                                                                                      

 

حجم: 27 مگابایت
مدت زمان: 17:48
دانلود  




 

[ یکشنبه 93/2/28 ] [ 9:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
خادم الشهدا؛ این شهید والامقام علاقه بسیاری به شرکت در دعای پرفیض کمیل و نماز عبادی -سیاسی جمعه و نماز جماعت داشت و مقید به شرکت در آن ها بود و در تبلیغ فرهنگ انقلاب اسلامی با توزیع کتابها و نشریات فرهنگی -مذهبی نقشی فعال را ایفا می نمود.

به گزارش خادم الشهدا ، تقویم تاریخ روز 20 خرداد سال 1347 را نشان می داد که شهید محمدرضا فرجادی کوشا پای به عرصه ی گیتی نهاد ، با گذر از دوران کودکی مانند هم سن و سالهای خود به جهت تحصیل علم و دانش به مدرسه رفت ، در آن روزها بود که در پی تربیت اسلامی در محیط خانواده به سوی مسجد روی آورد و نجوای دلنشین قرآن و فریاد پرصلابت تکبیرش هنوز در یاد و خاطره نمازگزاران مسجد المهدی (عج) محله ی باغ خزانه در منطقه 17 تهران مانده است.

با فرارسیدن پیروزی  انقلاب اسلامی ایران در حالی که هنوز 10 سال بیشتر از عمر خود را پشت سر نگذاشته بود ، ولی سن کم و جسم کوچک اش مانعی در سر راه فعالیتهای او نبود و همپای اقشار مختلف ملت ایران ، با تلاشی خستگی ناپذیر در صحنه های مورد نیاز نهضت انقلاب اسلامی حضور پیدا می کرد.

شهید محمدرضا فرجادی کوشا

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/2/28 ] [ 8:53 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

نامه سرگشاده گروه چندرسانه ای شفق به آقای جنتی

به جای سرزنش ما شجاعانه بگوئید خاطرات آقای هاشمی ایراد دارد

سازندگان مستند «من روحانی هستم» طی نامه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارشاد در خصوص این مستند تاکید کردند: به جای سرزنش کردن ما، شجاعانه بگوئید که خاطرات آقای هاشمی ایراد دارد و این کتب را در دستور کار ممیزی ارشاد قرار دهید.

به گزارش سفیرفیلم، گروه چندرسانه ای شفق در نامه ای سرگشاده که در اختیار سایت سفیرفیلم قرار داده است خطاب به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان انتقاد از برخورد دولت با مستند «من روحانی هستم» پرداخت.

متن نامه سازندگان مستند «من روحانی هستم» به وزیر فرهنگ و ارشاد در واکنش به اظهارات اخیر وی در خصوص این مستند بدین شرح است:

باسمه تعالی

جناب آقای جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

در رسانه ها خواندیم که جنابعالی طی روندی که در هفته های گذشته پیرامون برخورد قضایی و پلیسی با یک اثر فرهنگی دانشجویی پیموده اید باز هم در مورد مستند «من روحانی هستم» نظراتی را بیان کرده اید. بی تردید ما وظیفه داریم همه نظرات را در مورد آثارمان با سعه صدر بشنویم و از بهترین نظرات در کارهای بعدی خود استفاده کنیم. و برخورد ما با نظرات حضرتعالی نیز استٍثناء از دیگران نیست. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/2/28 ] [ 8:48 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 317
بازدید دیروز: 574
کل بازدیدها: 4402105