NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
رفسنجانی چه پاسخی برای این خاطره دارد؟/ مرحوم سیداحمد خمینی: از هاشمی می‌ترسید؟!
نقل این خاطره در مورد فرود هواپیمای آمریکایی در تهران در حالی است که در ماه های اخیر، رفسنجانی با نقل خاطراتی از امام (ره)، مدعی عدم مخالفت ایشان با حذف شعار "مرگ بر آمریکا" شده است.
رفسنجانی چه پاسخی برای این خاطره دارد؟/ مرحوم سیداحمد خمینی: از هاشمی می‌ترسید؟!
به گزارش عصرامروز،مهدی نصیری سردبیر و مدیرمسوول سابق روزنامه کیهان، با نقل خاطره ای از مرحوم سید احمد خمینی، تلویحا وجود برخی اختلافات میان او و هاشمی رفسنجانی را یادآور شده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، سردبیر سابق کیهان در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام (ره) گفته است: "سال 1369 در دوره ای که سردبیر و مدیر روزنامه کیهان بودم، همراه با محمد آقای مطهری فرزند شهید آیت الله مطهری و آقای تقی دژاکام خبرنگار کیهان برای انجام مصاحبه ای در باره شهید مطهری به مناسبت سالگرد شهادت ایشان، خدمت مرحوم حاج احمد آقا در جماران رسیدیم و این البته اولین و آخرین دیدار من با آن مرحوم بود. در اتاقی منتظر ایشان بودیم که وارد شدند و همین که روی صندلی قرار گرفتند بعد از احوالپرسی با حالتی نسبتا عصبانی گفتند در فرودگاه مهر آباد یک فروند هواپیمایی آمریکایی با ارم آن کشور که ظاهرا نوعی کمک‌های معمولی برای زلزله زدگان را بارخودداشت، به زمین نشسته است اما هیچ کس نه روزنامه ها و نه صدا و سیما به این امر اعتراض نکرده اند و حتی کیهان هم موضعی در این باره نداشته است؛ آیا از آقای هاشمی (رییس جمهور وقت) می‌ترسید؟ (گفتنی است که هواپیمای آمریکایی حامل کمک های ناچیز دولت آمریکا برای زلزله زدگان رودبار بود.) من به ایشان گفتم که نه این طور نیست (یعنی ترسی از کسی در کار نیست) اتفاقا همین امروز قبل از این که خدمت شما برسیم من سرمقاله ای را در باره همین موضوع نوشته ام که در کیهان عصر امروز به چاپ خواهد رسید." ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/12/25 ] [ 8:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
بعضی‌ها قول داده‌اند توافق کنند! و انگار هیچ‌گاه هم قصد ندارند احیاناً مذاکرات را ترک کنند و لو اینکه طرف مقابل تحریم جدید کند و تعهدات خود را نقض نمایند.
به گزارش جهان، حسین ابراهیمی در وبلاگ "سرباز صفر جنگ نرم" نوشت:
  بعضی‌ها قول داده‌اند توافق کنند! از همان توافق‌هایی که نیازی به تصویب مجلس و امنیت ملی ندارد چراکه صرفاً «برنامه‌ای برای اقدام1«است! ، همان توافقی که هر جا سخن از تعهد طرف مقابل است خبری از ضمانت اجرایی نیست و کلی‌گویی و ابهام آغاز می‌شود ولی نوبت ما که می‌شود انگار هیچ حد توقفی وجود ندارد چون سخن از نگرانی2 و رضایت طرف مقابل است و نگرانی و رضایت دشمن زمانی تأمین می‌شود که مایی نباشیم! یا باشیم و نوکر آن‌ها!  ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/12/25 ] [ 8:18 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آیا مطهری اتفاقات اخیر را هم به حساب «واکنش طبیعی» مخالفان می‌‌گذارد

با توجه به اینکه آقای مطهری در مواجهه با فتنه88، تحریک کنندگان فتنه –به زعم وی آقای احمدی‌نژاد- را با سران فتنه به یک اندازه مقصر می‌دانند، باید دید آیا در قضیه حمله اخیر به خودشان نیز همین اعتقاد و نگاه را دارند یا نه.

خبرگزاری فارس: آیا مطهری اتفاقات اخیر را هم به حساب «واکنش طبیعی» مخالفان می‌‌گذارد

سایت خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: حادثه اخیر که پس از حضور علی مطهری در شیراز برای وی رخ داد، دستمایه تحلیل ها و یادداشت های مختلفی شده است.

منوچهر سهیلی در یادداشتی که در ذیل می آید از زاویه دیگری به این موضوع پرداخته است:

از قدیم و ندیم گفته اند، یک سوزن به خودت بزن یک جوال دوز به دیگران! حالا وقت آن رسیده که ببینیم آقای مطهری یک سوزن به خودش می زند یا نه؟ ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/12/25 ] [ 8:17 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
یادداشت لنکرانی در مورد وقایع شیراز/لشکر کشی خیابانی مطهری با قانون سازگار نیست
حمله تند آقای مطهری به امام جمعه شیراز نیز یکی دیگر از تلخی های این واقعه بود. ایشان به جای پیگیری قانونی این حمله، به امام جمعه محترم شیراز که شخصیتی وارسته و دانشمند و نماینده اغلب مراجع تقلید از سالها پیش و از همه بالاتر نماینده ولی فقیه در استان هستند طی مکتوبی سرگشاده هتاکی می کند.
به گزارش جهان، متن کامل یادداشت دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر اسبق بهداشت در مورد حوادث اخیر شیراز به شرح زیر است:
روز دوشنبه هجدهم خرداد ماه اتفاقات تلخی در شیراز رخ داد که به سرعت در بین اقشار مختلف جامعه انعکاس یافت. حمله به یک نماینده مجلس در ورود به شهر شیراز که منجر به شکستن شیشه خوروی حامل وی شده اتفاق نادری در شهر شیراز است که بسیار تاسف بار است. شیرازی های  مهمان دوست و با فرهنگ در برخورد با ناروایی ها هم چنین نکرده اند. به یاد دارم آقای شمس الواعظین که به سردبیر روزنامه های زنجیره ای مشهور بود ، در سال های اواخر دهه هفتاد به شیراز آمده بود و در جلسه ای در دانشگاه شیراز مورد انتقاد قرار گرفت و پاسخی در برابر منتقدین نداشت اما اذعان داشت که شما حزب اللهی های شیرازی فرهنگی عمل می کنید و با استدلال جواب می دهید. آقای گنجی که بعدا رسما مرتد شد در شیراز آن هم در ایام ارتحال حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در جلسه ای مخفی مطالب سخیفی در مورد گذار از امام مطرح کرد و ما جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه با طرح شکایتی در دادگاه پیگیر موضوع شدیم که شرحش را خودش در کتابش نوشته است. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/12/25 ] [ 8:14 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
نخستین ‎بار نیست که اظهارات نسنجیده مشاور جنجالی آقای رئیس‎جمهور برای کشور دردسرساز می‎شود. حالا باید عقلای قوم جمع شوند بلکه به هزار زحمت سنگی را که در چاه افتاده است بیرون بیاورند!
مسی را بی‌خیال، یونسی را دریابید/ بنده خدا حاج‌قاسم!
به گزارش جهان به نقل از روزنامه وطن‌امروز، نخستین ‎بار نیست که اظهارات نسنجیده مشاور جنجالی آقای رئیس‎جمهور برای کشور دردسرساز می‎شود.

حالا باید عقلای قوم جمع شوند بلکه به هزار زحمت سنگی را که در چاه افتاده است بیرون بیاورند! ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/12/25 ] [ 8:13 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
مرجع تقلید شیعیان با تاکید به حفظ حرمت ایام فاطمیه گفت: مردم در این ایام سنت حسنه صله رحم را به جا بیاورند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در درس خارج از فقه خود که در مسجد اعظم برگزارشد، با اشاره به اهمیت گرامی داشت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: در ایام فاطمیه باید ابعاد شخصیتی و وجودی آن بانوی بزرگ برای مردم تبیین شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: سخنان و کلام حضرت زهرا (س) باید برای مردم بازگو شود تا سیره زندگی آن بانوی بزرگ به عنوان الگوی مردم قرار بگیرد.

وی بااشاره به تقارن ایام فاطمیه و نوروز تصریح کرد: مردم نشان داده‌اند که هر زمان ایام مذهبی بوده ‌شان و منزلت آن ایام به نحو احسن حفظ شده، بنابراین در این ایام نیز بهتر است سنت‌هایی مانند صله رحم و رفت و آمد حفظ شود.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: در این ایام اگر مردم از هم کدورتی دارند باید با صفا و صمیمیت جایگزین شود چراکه قطع رحم در همین دنیا نیز آثار فراوانی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: ادبیات و لحن را امام خمینی (ره) تغییر داد و ابرقدرت را به‌عنوان استکبار تعبیر کرد و توانست مستضعفان و محرومان را امیدوار کند که این فرهنگ امروز نیز از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه دارد.

[ دوشنبه 93/12/25 ] [ 8:12 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
صفار هرندی در جواب سؤال فردی که توضیح محکومیت مهدی هاشمی را خواستار شده بود، گفت: این فرد سه جرم کلی ارتشاء، اختلاس و اخلال در امنیت کشور را مرتکب شده است، در این سه فقره قاضی محترم پایین ترین سطح محکومیت ها و مجازات را در نظر گرفت.
تحلیل صفار هرندی از صدور حکم دادگاه مهدی هاشمی/ وضعیت وحدت اصولگرایان
به گزارش جهان، محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس عمومی مجمع بسیج شهرستان که به همت دفتر راهبردی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) در سالن امام خامنه ای حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با انتقاد از سخنان نسنجیده مشاور رییس جمهور خاطرنشان کرد: ایران ذره ای به خاک هیچ کشوری طمع نداشته و ندارد، کشور ایران موجودیت کشورها را به رسمیت شناخته و به آنان احترام می گذارد؛ حتی ایرانی ها برای این که کشورهای همجوار بتوانند اراده خود را محقق کنند به کمک آن ها رفته و خون دهند. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/12/25 ] [ 8:11 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
دفتر احمدی‌نژاد در اطلاعیه‌ای اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره هماهنگی احمدی‌نژاد با وی در انتخابات ریاست‌جمهوری 84 را تکذیب کرد.
دفتر احمدی‌نژاد اظهارات آقای هاشمی را تکذیب کرد
به گزارش جهان به نقل از فارس، دفتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور نهم و دهم طی اطلاعیه‌ای اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره هماهنگی احمدی‌نژاد با وی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1384 را تکذیب کرد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

اخیراً آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای چنین ادعا کرده‌اند که گویا آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد برای حضور در عرصه انتخابات سال 1384 به نوعی با ایشان هماهنگ کرده و یا کسب اجازه نموده است.

آحاد ملت بزرگ ایران از تحولات به خوبی آگاهند و روند امور را با دقت زیرنظر دارند و می‌دانند که این ادعا از اساس خلاف واقع و کذب سخن محض است.

انتظار دارد که سیاست‌ورزان حداقل‌های موازین اخلاقی را رعایت کنند.

دفتر رئیس جمهور نهم و دهم

به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 19 اسفند در گفت‌وگویی با روزنامه شرق گفته بود:«آقای احمدی‌نژاد هم وقتی نامزد شدم،(انتخابات 84) به من پیام داده بود که اگر شما می‌خواهید، من کنار می‌روم که گفتم نه، حالا که نامزد شدم، هر کسی می‌خواهد، باشد.»

[ یکشنبه 93/12/24 ] [ 11:32 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

چینی‌ها موفق به ساخت یک آسمانخراش 57 طبقه بدون چاپگر سه بعدی در کمتر از 20 روز شدند.
به گزارش صبحانه، چین در مورد ساخت و ساز پیشتاز است و با استفاده از ساختارهای چاپی و با دستگاه سه بعدی قادر به ساخت ساختمان است؛ این کار باعث کاهش هزینه است اما مدت زمان طولانی‌تری برای ساخت ساختمان وقت می‌برد.

 

  این بار چینی‌ها برای ساخت ساختمان از چاپگر سه بعدی استفاده نکردند بلکه به کمک پنل‌های پیش ساخته مهندسان، یک آسمانخراش واقعی 57 طبقه را در 19 روز ساختند؛ در واقع سه طبقه روزانه ساخته شده است.


[ یکشنبه 93/12/24 ] [ 11:30 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

مزدوران آل خلیفه با حمله به زندانیان در زندان مرکزی جو آنان را مورد ضرب و جرح قرار داده و نسخه‌های قرآن و مهر نماز آنان را در سرویسهای بهداشتی انداختند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، سایت خبری "مرآه البحرین" تأکید کرد، این مساله احساسات زندانیان را جریحه دار کرد و به مشاجره میان آنان و مزدوران انجامید که به ضرب و جرح شدید آنان و در نهایت بازداشت زندانیان در سلول انفرادی منجر شد.

مزدوران آل خلیفه از سه شنبه گذشته، با حمله به بازداشت شدگان در زندان مرکزی جو، مانع خروج زندانیان از سلولها و خرید آنان شده، و ملاقات با خانواده هایشان را لغو کردند.
 
همچنین شماری از زندانیان ناپدید شده اند که به همین علت این نگرانی وجود دارد که مانند حادثه چند ماه گذشته در زندان جو به قتل رسند.

 بازداشت شدگان در زندان جو، از سازمان های ذی ربط خواسته اند برای متوقف کردن حملات مستمر این مزدوران وارد عمل شوند.

 منبع: العالم


[ یکشنبه 93/12/24 ] [ 11:25 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 149
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4405968