NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
حکم پرونده مهدی هاشمی از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر شد.
حکم پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی صادر شد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دادگاه انقلاب تهران، حکم پرونده مهدی هاشمی را صادر کرده است.

احتمالا اوایل هفته آینده این حکم ابلاغ می‌شود.

12 اتهام در پرونده مهدی هاشمی


به گزارش جهان، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه اخیرا در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: پرونده مهدی هاشمی پرونده‌ سنگین دیگری است که در حال حاضر در مرحله رسیدگی قرار دارد. در این پرونده 12 اتهام وجود دارد. قاضی این پرونده بسیار دقیق و حاذق است.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند پرونده مهدی هاشمی را سیاسی تلقی کنند، گفت: عده‌ای می‌گویند که اصل محاکمه آقای «م.ه» سیاسی است تا با این حرف بگویند این فرد بی‌گناه است که این حرف سخن غلطی است و عده‌ای دیگر می‌خواهند در اذهان مردم پیش داوری ایجاد کنند که حکم قاضی نتیجه‌ خوبی نداشته باشد. در هر صورت قاضی این پرونده هر حکمی را که صادر کند یک گروهی ناراضی می‌شوند.

[ چهارشنبه 93/12/20 ] [ 10:44 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

 

کسروی در مراسم جشن کتاب‌سوزان با صراحت به سوزاندن قرآن اذعان و به آن افتخار کرد.

به گزارش پایگاه 598، سایت مشرق در مطلبی نوشت:  سید احمد کسروی، مورخ، زبان شناس و از رجال فکری و فرهنگی معاصر است. وی فرزند‌ حـاجی میرقاسم تبریزی است که در 8 مهر 1269 ش در تبریز به دنیا آمد. ناصح ناطق تبریزی در کتاب خود درباره خانواده وی این چنین آورده است:

«کسروی از دودمان‌های نامدار تبریز نبود... و خاندان کسروی –مانند بسیاری از دودمان های محروم تبریز- آرزو داشت که فرزند خاندان، درس ملایی بخواند و فقیهی شناخته و یا خطیبی نامدار شود... در آن روزگار، فراگرفتن دانش‌های دینی در مدارس قدیم و تحصیلات مربوط به فن فقاهت وسیله‌ی بود برای افراد لایه‌های پایین اجتماع... که در جرگه‌ی افراد محترم و صدرنشین ... و در ریف افراد متعین درآیند.» (ر. ک. پژوهشگران معاصر ، ج4، صص1-2) ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 93/12/20 ] [ 10:41 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
شلمچه شهر شهود و شهادت است . شلمچه مثنوی بلند ایثار و فرودگاه عشق و عروجگاه دل. شلمچه اسمان است سرشار از ستاره های سرخ ، شلمچه بهار است لبریز از گلهای محمدی ، شلمچه دریاست مواج از موجهای عاشقی. شلمچه آینه ای است که تمام جبهه با خاکهای سرخش در آن می درخشد تا کربلا فقط یک سلام
[ چهارشنبه 93/12/20 ] [ 10:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
مقایسه آرای معنادار هاشمی پیش و پس از فتنه 88؛
مرور روند کاهش آرای آقای هاشمی در انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان چهارم، پیام معناداری با خود به همراه دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، روز گذشته و در جریان انتخاب رئیس مجلس خبرگان 4 نفر شامل آقایان یزدی، مؤمن، هاشمی رفسنجانی و هاشمی شاهرودی نامزد شدند و با انصراف آیت‌الله هاشمی شاهرودی رأی‌گیری میان 3 نامزد صورت گرفت که سهم 35 رأی به آیت‌الله یزدی، 25 رأی به آیت‌الله هاشمی و 13 رأی به آیت‌الله مؤمن رسید. در دور دوم انتخابات از مجموع 73 نماینده، 47 نفر از اعضای مجلس خبرگان به آیت‌الله یزدی رأی دادند که از جمله شامل 12 رأی قبلی به آیت‌الله مؤمن بود و هاشمی رفسنجانی 24 رأی به دست آورد.

این اتفاق در حالی رخ داد که سایت آقای هاشمی روز قبل از برگزاری نشست خبرگان ضمن خبرسازی نوشته بود «رأی اکثریت خبرگان به هاشمی است. حامیان ایشان اکثریت مطلق را در مجلس خبرگان دارند». این سایت البته تا ساعات پایانی دیشب ترجیح داد خبر واقعی (متخذه از انتخابات خبرگان) را سانسور کند و منتشر ننماید. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 93/12/20 ] [ 10:20 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در بخش حقوق و مزایای مستمر برای سال 1394 رقمی نزدیک به 355 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده؛ این در حالی است که همین رقم در بودجه سال 1393 حدود 276 هزار میلیارد ریال بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دیدبان: این خبر را حتما خوانده‌اید: «ولادیمیر پوتین حقوق ماهانه خود و اعضای کابینه‌اش را تا 10 درصد کاهش داد». این اقدام رییس‌جمهور روسیه به منظور مبارزه با تحریم‌ها و مدیریت سقوط بازار انرژی در داخل این کشور بوده است.

قیمت نفت طی دو فصل گذشته با کاهش چشم‌گیری روبه‌رو بوده است؛ به طوری که در حال حاضر قیمت نفت‌خام اوپک حدود 55 دلار قیمت دارد؛ این در حالی است که تیرماه امسال قیمت نفت در حدود 110 دلار بود.

به گزارش افکارنیوز ، هم‌اکنون این موضوع باعث کاهش درآمد بسیاری از کشورهای وابسته به نفت از جمله ایران شده است. بر این اساس و به دنبال کاهش شدید درآمدها، برخی از کشورها به‌دنبال تدبیر برای مدیریت اقتصاد خود بوده‌اند. یکی از این کشورها، روسیه است؛ به طوری که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه حقوق ماهانه خود را از اول مارس سال‌جاری تا 10 درصد کاهش داد. همچنین 10 درصد کاهش حقوق وزرای وی هم از اول ماه «می» اعمال خواهد شد. در واقع این کشور صرفه‌جویی و مدیریت هزینه را از دولت شروع کرده است. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 93/12/20 ] [ 10:19 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
پارس/ سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی تیتر مطلب خود را بعد از رأی نیاوردن او در انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری تغییر داد.

[ چهارشنبه 93/12/20 ] [ 10:18 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
تغییر در راس وزارت علوم حواشی را به وزارت ارشاد سوق داد
تزئیین ویترین وزات ارشاد به واسطه شخصیتی که حداقل از نظر خواستگاه سیاسی در جرگه افراطیون اصلاح‌طلب جای نمی‌گیرد، موجب شده است تا آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به اقدامات ساختارشکنانه‌ای که در این وزارت خانه صورت می‌گیرد، راحت نباشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دیدبان: هرچند آقای روحانی چه در زمان فتنه و چه در زمان ریاست جمهوری‌اش، تا کنون چندین بار نسبت به ساختارشکنی‌ها و مظالم عوامل فتنه 88 اعلام موضع کرده و اقدامات اغتشاش‌گرانه آن‌ها را محکوم کرده است، اما از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، عوامل فتنه تلاش کرده‌اند پیروزی آقای روحانی در انتخابات یازدهم را پیروزی خود عنوان کنند و به هر شکل ممکن در بخش‌هایی از دولت نفوذ کنند. به طوری که بخش‌های اجتماعی و فرهنگی دولت یازدهم، بیش از همه هدف نفوذ عوامل اغتشاشات سال 88 قرار گرفته است. بر همین اساس بود که در سال اول دولت، وزارت علوم دولت یازدهم، بیش از دیگر بخش‌های دولت مورد توجه اصحاب فتنه قرار گرفت و آن‌ها برای این وزارت‌خانه طراحی‌های اساسی پی‌ریزی کردند. در همین راستا بود که در طول یک سال نخست دولت یازدهم، وزارت علوم با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود. اما آنگاه که وزیر علوم با استیضاح نمایندگان ملت مواجه شد و فرجی دانا اولین وزیری بود که در دولت یازدهم طعم استیضاح را چشید و همچنین بعد از وی نیز در نهایت محمد فرهادی -که کمتر صبغه سیاسی و تندوری دارد- سکان این وزارت خانه را برعهده گرفت، موجب شد تا عوامل فتنه، جای دیگری را به عنوان کانون پیگیری اهداف خود در نظر بگیرند. در هیمن راستا می‌توان گفت در شرایط فعلی، محور اصلی موردنظر آن‌ها، جهت پیگری اهداف‌شان، وزارت ارشاد و فرهنگ است. البته که وزارت ارشاد قبل از این هم مورد نظر عوامل فتنه بوده است و آن‌ها در همان ابتدای روی کار آمدن دولت، نسبت به عملی کردن اهداف‌شان در بستر وزارت ارشاد، توجه داشتند؛ اما شرایط کنونی و تغییر در راس مدیریت وزارت علوم موجب شده است تا این گروه به وزارت ارشاد و استفاده از بستر این وزارت‌خانه توجهات بیشتری داشته باشند و محور فعالیت‌های خود را در این وزارت‌خانه دنبال کنند. در ادامه به برخی از اقدامات ساختارشکنانه وزارت ارشاد که طراحی‌ها و اراده اصحاب فتنه در عملکرد وزارت ارشاد را نمایان می‌کند، اشاره می‌شود:

اعطای مجوز به کتاب‌های دارای محتوای مبتذل

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 93/12/20 ] [ 10:17 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

"محسن بن علی(ع)" نخستین شهیدِ بیداری اسلامی/ سرّ مستودع خدا برای اسلام

اولین شهیدِ «بیداری اسلامی»/«سرّ مستودع» خدا برای اسلام

خط سرخ محمد و آل محمد (علیهم السلام) با سکوت محسن بن علی علیه السلام در مدینه آغاز شد، با فریاد حسین بن علی علیه السلام در کربلا جهانی شد و با پیاده‌سازی عملی حکومت اسلامی در جهان، عملی خواهد شد.
 گروه فرهنگی مشرق- به مناسبت ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها)، "مشرق" مجموعه‌ای با نام "بهاریه کبود" را که به قلم "احمد بابایی" شاعر و نویسنده جوان کشورمان به رشته تحریر در آمده است، منتشر می‌کند. چهارمین قسمت از این مجموعه را در ادامه می‌خوانید:  ادامه مطلب...
[ سه شنبه 93/12/19 ] [ 8:57 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی در قبال انتخاب آیت الله محمد یزدی در رقابت با هاشمی رفسنجانی برای تصدی پست ریاست مجلس خبرگان، سیاست سکوت را در پیش گرفته است.
گروه سیاست جهان نیوز ـ  پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی که طی چند روز گذشته با انتشار گزینشی مطالب مختلف سعی داشت تا رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عنوان بهترین گزینه رای جلوس بر کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری معرفی نماید، امروز و پس از شکست هاشمی رفسنجانی در برابر آیت الله یزدی، سیاست سکوت را در پیش گرفت و خبر انتخاب آیت الله یزدی که به سرعت در صدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت را سانسور کرد.

این سانسور خبری در حالی است که طی روزهای گذشته که زمزمه های زیادی مبنی بر حضور یا عدم حضور هاشمی بعنوان نامزد انتخابات ریاست مجلس خبرگان مطرح بود، این سایت با انتشار مقالاتی تحت عناوینی چون «هاشمی به عهدش خیانت نمی کند»، «چه کسانی مخالف ریاست هاشمی هستند»، «هاشمی رای مردم و خبرگان» سعی داشت، از وی بعنوان گزینه اصلح برای جلوس بر این سمت یاد کند.

 

ادامه مطلب...
[ سه شنبه 93/12/19 ] [ 8:53 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
ایرانی‌ها بر نام «خلیج فارس» تعصب نداشته باشند و از «خلیج ع‌ ر‌ ب‌ ی» عصبانی نشوند!
تحریم همایش از سوی پیشکسوتان باستان‌شناسی
«من فکر می‌کنم که ایرانی‌ها نباید نسبت به این مسئله اینقدر ناراحت و عصبی باشد. نباید اینقدر تعصب داشته باشند. آن‌ها باید با ملایمت با این مسئله برخورد کنند» ...
ایرانی‌ها بر نام «خلیج فارس» تعصب نداشته باشند و از «خلیج ع‌ ر‌ ب‌ ی» عصبانی نشوند!
گروه جامعه جهان نیوز-محمد جواد مشتهر: سیزدهمین همایش سالانه باستان‌شناسی در حالی اوایل هفته گذشته در تالار همایش های موزه ملی ایران برگزار شد که حضور «دنیل پاتس» چهره سرشناس باستان شناسی جهان در این همایش حواشی زیادی را به وجود آورد.

«پاتس» که عناوین زیادی را اعم از استادی سابق کرسی باستان شناسی خاورمیانه در دانشگاه سیدنی و متخصصی تاریخ باستان ایران، میانرودان و شبه جزیره عربستان و ... در کنار نام خود می بیند، در مقاطع مختلف زمانی ضمن توهین به ملت ایران از نام جعلی «خلیج ع‌ر‌ب‌ی» به جای خلیج فارس استفاده کرده است. ادامه مطلب...
[ سه شنبه 93/12/19 ] [ 8:51 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 420
کل بازدیدها: 4403894