NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

در جشن با شکوه روزی که آغاز می شود و در تمامی روزهایی که شیرینی نام تو بر لبانم می نشیند من عهد دیرینه خویش را با صاحب صبح و امام عصر تازه می کنم و دست بیعتم را در زلال دستانش معطر می سازم تا شعر سپید این عشق در صحن دلم تکرار شود.
سرویس فرهنگی جهان- سخن گفتن از امام دوازدهم حضرت بقیه الله الاعظم (ع) کاری بس دشوار و خطیر است چرا که شخصیت با عظمت آن بزرگوار، دراندیشه کوچک ما نمی گنجد و با معیارها و معادلات پیش پا افتاده نمی توان پی به شکوه وجلال آن حضرت برد.
ولادت و زندگى مهدى موعود (عج) از رخدادهاى مهم است و ریشه در باور دینى مسلمانان دارد. اعتقاد به تولد حیات طولانى ظهور و امامت آن حضرت مسأله اى است اساسى که نقش سرنوشت ساز و جهت بخشى را به زندگى و رفتاردین باوران بویژه شیعیان داده است.احادیث فراوانى از پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) رسیده که بیانگر ویژگی هاى شخصى امام زمان(عج) است: از خاندان رسالت از فرزندان فاطمه(ع) نهمین فرزند امام حسین(ع) دوازدهمین پیشواى شیعیان و...  
گزارشگران تاریخ نیز چه آنان که پیش از ولادت وى مى زیسته اند و چه آنان که در زمان ولادت و پس از آن بوده اند از این ولادت پر برکت خبر داده اند و برخى از آنان که توفیق دیدار و مشاهده مهدى(عج) را داشته اند از شمایل و اوصاف آن امام سخن گفته اند.
ولادت :
یک سال و یک ماه پس از ازدواج امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون امام زمان به دنیا می آیند. حضرت ولی عصر (ع) بنا بربیشترین روایت روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری متولد شده اند.
جالب است بدانیم او پیش از آفتاب چشم به این جهان گشود، تا همیشه آفتاب را پشت سر قرار دهد.
چگونگی غیبت امام زمان(عج)؟

عده ای از شیعیان مانند شیخ مفید(ره) آغاز غیبت صغری را از هنگام ولادت حضرت مهدى(عج) به شمار آورده اند. زیرا از همان سالهاى آغازین ولادت آن حضرت غیبت نسبى داشت و شمارى اندک از یاران وى را مشاهده کردند. و مدت طول آن را تا زمان وفات چهارمین سفیر میدانند بنابراین نظر دوره غیبت صغرا تقریباً 74 سال مى شود یعنى از آغاز ولادت تا پایان سفارت آخرین سفیر حضرت. ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 91/4/15 ] [ 9:11 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

به مناسبت میلاد حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء گلچینی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره انتظار، وظیفه‌ منتظران و ظهور امام زمان مرور می کنیم که بی شک راهگشا و درس آموز است.
جهان نیوز - 
ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با کمکهاى معنوى غیبى و با ادعیه‌ى زاکیه و هدایتهاى معنوى ولى‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آینده‌ى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.
دیدار ایثارگران 29/05/1376 
 قبل از فرج، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست!
قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست. ...قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاک امتحان مى‌شوند؛ در کوره‌هاى آزمایش وارد مى‌شوند و سربلند بیرون مى‌آیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر مى‌شود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ى شعبان، روز عید بزرگ است. ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 91/4/15 ] [ 9:8 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
برخلاف بسیاری از مردم آن زمان که صرفا از بیت‌المال سهم می‌گرفتند، امام حسین(ع) و البته همه ائمه‌اطهار(ع) به معنی دقیق کلمه شغل داشتند و از سهمیه ماهانه بیت‌المال امرار معاش نمی‌کردند.
به گزارش جهان جام جم نوشت: برای اعیاد شعبانیه، می‌شود پلاکارد زد، چراغانی کرد، طاق نصرت بست، شیرینی و شکلات و شیرکاکائو پخش کرد، مداحی کرد یا مداحی و مولودی شنید، ویژه‌نامه منتشر کرد، جنگ شادی و فیلم‌های کمدی کلاسیک در تلویزیون نشان داد و خیلی کارهای دیگر!
اما گاهی یک رجوع، ورق زدن چند کتاب تاریخی و سیره و سنت، زیر و رو کردن چند سایت و بالاخره پیدا کردن یک جواب به یک سوال، آن هم در میانه عید امام حسین(ع) یک طور دیگری است. انگار آن جرقه شعف‌آلود از پیدا کردن یک جواب، به اندازه همه آن چراغانی‌ها و پلاکاردها خوشحالت می‌کند.
جواب این است: برخلاف بسیاری از مردم آن زمان که صرفا از بیت‌المال سهم می‌گرفتند، امام حسین(ع) و البته همه ائمه‌اطهار(ع) به معنی دقیق کلمه شغل داشتند و از سهمیه ماهانه بیت‌المال امرار معاش نمی‌کردند.
امام حسین بن علی(ع)، سیدالشهدا(ع) کشاورز بود، مانند پدرش علی(ع)، البته یک کشاورز ثروتمند که خودش عرق هم می‌ریخت و شخم می‌زد و می‌کاشت و می‌بخشید و از این ثروت در راه هدایت خلق استفاده می‌کرد. به طور مشخص امام حسین(ع) متولی باغ‌های موقوفه حضرت امیرالمومنین(ع) در کوفه و مدینه بود و جالب این‌که متن وقف‌نامه امام علی(ع) به حسنین(ع) در نهج‌البلاغه آمده است.
  و نکته جالب این‌که تا امام صادق(ع) ائمه‌اطهار(ع) همه بر همین سنت کشاورزی بوده‌اند اما امام صادق(ع) علاوه بر کشاورزی، تجارت هم می‌کردند و همین نمایانگر ارزش والای کار و فعالیت و تولید سودمند در مکتب اهل بیت (ع)‌ است.
خیلی خلاصه و خودمانی باید گفت میلاد امام حسین(ع) به همان اندازه که می‌تواند روز پاسدار باشد ـ که هست، چرا که حسین (ع) سالار همه پاسداران مرزهای حق و حقیقت است ـ می‌تواند روز کشاورز هم باشد؛ روزی که مدت‌هاست از تقویم و خاطره و حتی رسانه‌های ما فراموش شده است.

[ یکشنبه 91/4/4 ] [ 10:26 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
پژوهشگر عرفان اسلامی با نقل قولی از آیت‌‌الله نجابت شیرازی، ماجرای عنایت حضرت ابوالفضل(ع) به مرحوم علامه سید علی قاضی را بیان کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به مناسبت میلاد سردار رشید کربلا حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام گفت‌وگویی با حسن اردشیری، پژوهشگر و مؤلف بیش از بیست جلد کتاب و مدرس عرفان اسلامی انجام دادیم که مشروح آن از نظر می‌گذرد.
  قمر بنی‌هاشم از محضر سه امام بهره برد
 
اردشیری در ابتدای این گفت‌وگو ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان داشت: عباس(ع) نه تنها پدر فضل که پدر فضایل بود و چون از چشمه ولایت سیراب شده بود و شاگرد سه امام بود در علوم ظاهری و باطنی سرآمد دیگران بود. 
  وی افزود: حضرت عباس(ع) هم ظاهری زیبا داشت وهم باطنی زیبا و به همین دلیل ایشان را قمر بنی‌هاشم نامیدند و بعد از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) همآوردی نداشت.
  مقام و منزلت عباس، مورد غبطه همه شهداست ادامه مطلب...
[ یکشنبه 91/4/4 ] [ 10:15 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
رسانه های صهیونیستی که همواره در خصوص مصافحه مقامات ایرانی با مقامات اسرائیلی دروغپردازی می کنند، این بار با انتشار خبری مدعی لبخند زدن احمدی نژاد به مقامات رژیم صهیونیستی در کنفرانس ریو+20 شدند.
به گزارش جهان به نقل از انتخاب، سایت صهیونیستی الگماینر در این زمینه ادعا کرد: هاکوهن، عضو کنست اسرائیل که در کنفرانس ریو+20 در برزیل حضور داشته است، گفت: احمدی نژاد با وجود نشانه ای که روز میز من  و نشانه ای که روی کتم بود، قدمی به جلو امد و سری تکان داد به سمت ما لبخند زد.
  وی افزود: ایرانی ها در حال عادی به جای اینکه مستقیم از کنار هیئت اسرائیل رد شوند، دور می زنند و از راه دیگری می روند.
  به نوشته ی الگماینر ، کشورهایی که در این جلسه حضور داشتند به تریتب حروف الفبا در کنار یکدیگر قرار داده شده بودند. بنابر این ترتیب ایران و اسرائیل هم تقریبا در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند.
  هاکوهن در صفحه ی فیس بوک خود نوشت:  زمانی که احمدی نژاد و اطرافیانش از جای خود بلند شدند، سنت شکنی کردند و به جای اینکه از راه دیگری بروند از کنار ما رد شدند و همین موضوع بسیار موجب تعجب مقامات وازرت حارجه شد.
  وی افزود: زمانی که احمدی نژاد را در برزیل دیدم، او رهبر کشوری که بدنبال ساخت سلاح هسته ای باشد، به نظر نمی آمد.

[ یکشنبه 91/4/4 ] [ 10:11 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
گفته می شود عبدالله نوری به شدت مخالف محوریت یافتن خاتمی به عنوان لیدر جریان اصلاحات است.

به گزارش جهان‌، عبدالله نوری که اخیرا در صحنه سیاسی فعال شده، در جمع گروهی از اصلاح طلبان گفته است:" اصلاحات یک اندیشه است و نیاز به رهبر و پرچمدار ندارد. طرف مقابل می خواهد فردی کنترل پذیر و ترسو را رهبر این جریان کند. هیچ فردی نباید محور اصلاحات قرار بگیرد. افراد نمی توانند برای جبهه عریض اصلاحات رهبر باشند. باید از شخص محوری پرهیز کرد. اصلاحات باید به جای فرد محوری به سمت تشکیل اتاق فکر برود که برای ما از نان شب هم واجب تر است."
گفته می شود عبدالله نوری به شدت مخالف محوریت یافتن خاتمی به عنوان لیدر جریان اصلاحات است.
در همین حال، مشرق گزارش داد که محمد خاتمی از فعال شدن عبدالله نوری در صحنه سیاسی کشور ابراز نگرانی کرده است.
خاتمی معتقد است باید بین اصلاحات و جریان سبز دیوار کشید و افراطیون را از صحنه خارج کرد.
همچنین هاشمی رفسنجانی نیز با ورود عبدالله نوری به عرصه سیاست مخالفت کرده است.
به نظر می رسد،‌ عدم حضور هیچ یک از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در فراخوان عبدالله نوری برای تشکیل جبهه فراگیر اصلاحات، به دلیل موضع گیری های هاشمی و خاتمی علیه عبدالله نوری بوده است.


[ یکشنبه 91/4/4 ] [ 10:5 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

محمداسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به مطلب ذکر شده در کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی در ارتباط با وساطت هاشمی برای آزادی کوثری از زندان در سال 68 گفت:  این ماجرا در سال 69 بوده نه سال 68 و بر خلاف آن چیزی که آقای هاشمی در کتاب خاطرات خود  عنوان کرده، نه تنها ایشان نقشی در آزادی من از بازداشتگاه نداشته بلکه عامل بازداشت من نیز بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هاشمی رفسنجانی در آن زمان ریاست جمهوری و جانشینی فرماندهی کل قوا را همزمان بر عهده داشت، به جای تصمیم‌گیری در مورد شکایت وزیر کشاورزی خود از این جانب، موضوع را به سازمان قضایی نیروهای مسلح ارجاع داده و موجب بازداشت من در بازداشتگاه سپاه شد.

کوثری در ادامه افزود: پس از گذشت کمتر از 24 ساعت با اطلاع فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از این موضوع با دستور ایشان از بازداشتگاه آزاد شده و پس از این ماجرا رهبر معظم انقلاب دستور دادند تا احضار فرماندهان ارشد سپاه تنها با دستور فرمانده کل قوا امکانپذیر باشد.

فرمانده سابق لشکر 27 محمدرسول‌الله خاطرنشان کرد: در طول جنگ تحمیلی پادگانی در کرج که پیش از انقلاب در اختیار وزارت کشاورزی برای تربیت نیروهای "سپاه ترویج آبادانی" بوده و پس از انقلاب بلااستفاده مانده بود به دنبال درخواست من و شهید همت و موافقت رئیس جمهور وقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اختیار لشکر 27 محمدرسول‌الله قرار گرفت و بنا بر این بود تا پایان جنگ این پادگان در اختیار لشکر باقی بماند.


[ یکشنبه 91/4/4 ] [ 10:2 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
<      1   2      
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 396
بازدید دیروز: 825
کل بازدیدها: 4401610