NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
53 رای حداد در مقابل 148 رای لاریجانی؛
در حالی که علی لاریجانی توانست 148 رای از 151عضو «فراکسیون رهروان ولایت» را برای ریاست بر این فراکسیون کسب کند، حداد عادل تنها توانست 53 را از بین 81 نفر برای ریاست بر مجلس نهم با خود همراه کند.
رقابت‌ها برای ریاست مجلس نهم که این بار حتی قبل از شروع دور اول انتخابات مجلس آغاز شده بود، در کمتر از چندساعت مانده به آغاز کار نهمین دوره مجلس به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار تابناک، علی لاریجانی و غلامعلی حداد عادل که از همان ابتدا دو رقیب اصلی ریاست مجلس بودند، دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی نیز هستند که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: هر یک سابقه یک دوره ریاست بر پارلمان را دارند. هر دو از سوی جریان اصولگرایان مورد حمایت واقع شدند. اما از یکی از قم و دیگری از تهران وارد مجالس هشتم و نهم شدند. حداد نیم نگاهی به جریانات بیرون مجلس دارد و لاریجانی در سوی مقابل تمام توجه خود را به نمایندگان مجلس معطوف کرده است.


این گزارش حاکی است در آخرین روز لابی گری دو رقیب برای ریاست مجلس، حدادعادل که دل به جلسه امروز شنبه بسته بود و  از روزها قبل با حمایت گروه‌هایی بیرون از مجلس توانست حمایت برخی از چهره‌های سرشناس اصولگرا را جلب کند. این چهره‌های سرشناس که عمدتا سابقه نمایندگی تهارن در مجالس کنونی و پیشین را دارند به بهانه حفظ اتحاد و وحدت اصولگرایان خواستار تشکیل جلسه فراکسیون اصولگرایان و تعیین تکلیف رئیس مجلس در آن جلسه شدند.

گزارش خبرنگار سرویس مجلس تابناک حاکی از آن است تمام تلاش حدادعادل و حامیانش در نهایت نتوانست کار ساز شود و تنها 81 نفر  از 289 منتخب مجلس نهم در جلسه امروز حاضر شدند. نامزد مورد حمایت این گروه 81  در نهایت نتوانست اکثریت قاطعی را به دست آورد و پس از پایان رای‌گیری که در این جلسه صورت گرفت تنها توانست 53 رای موافق برای ریاست مجلس را کسب کند.

غلامعلی حدادعادل در حالی حمایت 53 منتخب دور نهم را با خود همراه دارد که علی لاریجانی در نشستی با حضور 151 منتخب دور نهم توانست حمایت148  نماینده را برای ریاست مجلس نهم با خود همراه کند. البته نکته جالب توجه این جریان این است که حدادعادل پیشتر در انتخابات ریاست مجلس نهم نیز فقط توانسته 53 رای از نمایندگان فراکسیون اصولگرایان را به خود اختصاص دهدو علی لاریجانی هم در دور پیش تنها 143 رای موافق برای ریاست بر مجلس هشتم به دست اورد.

آرای پایین حدادعادل علی رقم رایزنی های گسترده‌ای که در حمایت از ریاست وی بر مجلس نهم  صورت گرفته را می توان متاثر از شکست حکمیت وی در جریان مرتضوی و حذف نقش نمایندگان  شهرستانی و پدرخواندگی نمایندگی تهرانی در بین حامیان وی برشمرد.

بنابراین گزارش هر چند برخی روحانیون مجلس نهم در آخرین تلاشها سعی می‌کنند در پوشش فراکسیون اصولگرایان روزنه‌ای برای ریاست حداد عادل بر مجلس نهم بیابند، منابع آگاه از عدم حضور حامیان لاریجانی در جلسه مورد نظر انها خبر دادند و پیش بینی می‌شود جلسه مورد نظر این طیف از نمایندگان مجلس نهم نیز بی نتیجه بماند.

با توجه به تمایل منتخبین مستقل و  اصلاح طلب از ریاست لاریجانی بر مجلس، به نظر می رسد حکمیت حداد عادل در مجلس نهم نیز خریداری نخواهد داشت.

[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 10:51 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
فرمانده سپاه ولی امر با بیان اینکه نفوذی‌های دشمن در هر لباسی قصد ضربه زدن به انقلاب را دارند، تأکید کرد: در جریان فتنه، خدا و پیغمبر و مردم از نفوذی‌ها نمی‌گذرند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار ابراهیم جباری ‌شب گذشته در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و شهادت امام هادی النقی (ع) که به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قزوین در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خرمشهر در طول تاریخ چند بار توسط دشمن تسخیر شد که از آن جمله در سال‌های 1857 و 1320 است که بار اول با از دست دادن هرات و بار دوم نیز با واگذاری امتیاز به انگلیسی‌ها باز پس گرفته شد.

وی افزود: خفت و خواری پادشاهان قاجار و دیگر حکام بی‌کفایت سبب شد تا به اندازه جغرافیای کنونی کشور، خاک کشورمان بی‌هیچ مقاومتی و در قالب قراردادهای ننگین به دشمن واگذار شود.

فرمانده سپاه ولی امر عنوان کرد: اما در دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام اجازه ندادند که حتی سانتی‌متری از خاک کشور به چنگ دشمن بیفتد و خرمشهر را به نقطه عطفی برای انقلاب و تاریخ کشور تبدیل کردند. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 10:42 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
علی مطهری در مصاحبه با تابناک، بخش هایی از آخرین نطق خود در مجلس هشتم را که در آن به سپاه و رئیس جمهور اهانت شده بود، تصحیح کرد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، مطهری درباره نطق مورد اشاره که با اعتراض گسترده ای روبرو شده بود، می گوید «هیچ هدف خاصی نداشتم و به یک معنی یک نطق اتفاقی بود، چون یکی از نمایندگان نمی خواست از نطق هفت دقیقه ای خود استفاده کند و روز قبل از نطق به من پیشنهاد کرد و من با تردید پذیرفتم.
چند مطلب در ذهن داشتم، از جمله گلایه های عده قابل توجهی از کاندیداهای مجلس نهم از رفتار برخی اعضای سپاه در مناطق خودشان، وضعیت فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم و مسئله عفاف و حجاب. مطلبی که نوشتم به نظرم خیلی عادی و طبیعی می آمد ولی برخی رسانه ها با عدم درج مطلب من یا با تحریف آن، صرفا به حمله به من پرداختند، مثلا تیتر زدند که «فحاشی ها و هتاکی های علی مطهری» بدون آنکه عین سخن من را بیاورند.»
وی در پاسخ به این پرسش که معترضان می گویند شما کل سپاه را مورد انتقاد قرار داده اید، می گوید «بله، این ایراد آنها وارد است چون ظاهر کلام من همین را حکایت می کند ولی مقصود من کل سپاه نبود و این را بی نیاز از توضیح می دانستم». مطهری با اشاره به جایگاه و خدمات سپاه پاسداران و بیان این که «اگر می خواهیم انتقادی از سپاه کنیم، باید محاسن و خدمات و فداکاری ها و جایگاه والای آن را یادآوری کنیم» می گوید «حتی در متن اولیه- نطق- از نماینده ولی فقیه در سپاه و از فرمانده کل سپاه خواسته بودم که در آینده از این رفتار برخی اعضای سپاه جلوگیری کند» و می افزاید «ولی به خاطر کمبود وقت آن قسمت را خط زدم»! ادامه مطلب...
[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 10:41 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
خدای متعال برای اینکه به انسانها بیاموزد که کار را به نام خدا آغاز کنند هم سوره های قرآن و هم ابتدای قرآن را با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز کرده است و رسول خدا (ص) نیز در حدیثی فرمود "هر کاری که به نام خدا شروع نشود ابتر است".
کتاب مقدس قرآن مجموعه اى از سخن الهى است که در مدت 23 سال به وسیله امین وحى جبرائیل بر قلب نازنین پیشواى گرامى اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نازل گردید که در طول حیات مبارک پیامبر(ص) و زندگی ائمه اطهار(ع) تفسیر برخی از آیات قرآن از زبان مبارک این بزرگواران بیان شد، اما بسیاری از آیات قرآن توسط مفسران و علمای اسلام بر اساس روایات اسلامی تفسیر شد که نتیجه این تلاشها تاکنون نگارش صدها کتاب تفسیری بوده است.

گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر، در نظر دارد هر هفته با استفاده از تفاسیر قرآن به ویژه تفسیر آیت الله جوادی آملی نکات کلیدی و راهگشای هر سوره از قرآن را از ابتدای سوره فاتحة الکتاب به دوستداران قرآن ارائه دهد که نخستین شماره از این گزارش به تفسیر آیه « بسم الله الرحمن الرحیم» می پردازد:
بسم الله الرحمن الرحیم

جمله بسم الله الرحمن الرحیم 114 بار بر پیامبر اکرم(ص)نازل شده است؛ در 113 سوره به عنوان سرفصل آمده و از آنجا که اول سوره? برائت بسم الله نازل نشده و در سوره? نمل علاوه بر ابتدای سوره، در آیه« إنّه من سلیمان و إنّه بسم الله الرحمن الرحیم» نیز این جمله مبارکه آمده است مجموعا 114 آیه می شود. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 10:30 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری منتشر کرد: تصویری از درون ضریح مقدس حضرت امام هادی وامام حسن عسکری علیهما السلام قبل از بازسازی اخیر است.

 
در این تصویر قبری که به صورت تکی قرار دارد، مزار حکیمه خاتون و سه قبر دیگر به ترتیب از چپ به راست یا پایین به بالا متعلق به امام علی النقی(علیه السلام)، امام حسن عسکری(علیه السلام) و نرجس خاتون، مادر امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) است؛ در حقیقت جهت قبله از راست به چپ بوده و مرقد مطهر امام بزرگتر رو به قبله و در ابتدا قرار گرفته، پشت سر ایشان امام بعدی؛ امام حسن عسکری(علیه السلام)، در پایین پای ایشان حکیمه خاتون، دختر امام جواد(علیه السلام)، خواهر امام هادی(علیه السلام) و عمه امام حسن عسکری(علیه السلام) و بعد از قبر امام دهم، مزار همسر گرامی ایشان نرجس خاتون قرار دارد

[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 10:28 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
محسن کدیور از ضدانقلابیون فراری است که تاکنون چندبار سفر به تل آویو داشته است و در میان گروههای اپوزیسیون خارج کشور به «مباشر منوشه امیر» شهرت دارد.
به گزارش جهان کیهان نوشت:
«احمد قابل مجتهدی بدون لباس روحانیت است. بیشتر ما، او را به عنوان کسی که علیه برخی از مبانی رژیم جمهوری اسلامی موضع گرفته است می شناسیم اما، مهمتر از آن، رساله ناتمام ایشان درباره پوشش و حجاب بانوان است» محسن کدیور با مقدمه فوق به تجلیل از احمد قابل پرداخته و می نویسد «او عبا و عمامه را چند سالی پس از انقلاب اسلامی به کناری نهاد. در عین اینکه طلبگی حوزه علمیه را رها نکرد. حکم اجتهاد را از مراد و مرشد خود مرحوم آیت الله العظمی(!) منتظری دارد. قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری... او از استادش فقیه عالیقدر علاوه بر فقاهت و دیانت، صفا و پاکبازی و اخلاق آموخته است و...» محسن کدیور، سرانجام بعد از اینهمه تقدیر و تجلیل از احمد قابل توضیح می دهد که وی در رساله جدید و ناتمام خود حجاب بانوان را واجب ندانسته است!!
محسن کدیور از ضدانقلابیون فراری است که تاکنون چندبار سفر به تل آویو داشته است و در میان گروههای اپوزیسیون خارج کشور به «مباشر منوشه امیر» شهرت دارد. کدیور در یادداشت مورد اشاره از بیماری پیش رفته احمد قابل خبر می دهد و اینکه نامبرده اجازه چاپ و هرگونه دخل و تصرف در به اصطلاح «رساله فقهی» خود تحت عنوان «مبانی شریعت» را به کدیور واگذار کرده است.
گفتنی است اظهارات محسن کدیور که آشکارا با اسرائیل در ارتباط و تحت مدیریت مستقیم منوشه امیر قرار دارد نمی تواند در مورد احمد قابل، به آسانی قابل پذیرش باشد، بنابراین در صورت دروغ بودن اظهارات وی وظیفه خانواده احمد قابل است که از سوءاستفاده این جرثومه اسرائیلی جلوگیری کند و در صورت صحت، لازم است به احمد قابل که به گفته کدیور در بستر بیماری است هشدار دهند که توبه کند.

[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 10:20 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
نمی داند روزها بود که با آن گوشه ی عزلتی داشتم...!

نمی فهمد گونه هایم به نوازشش عادت کرده بود

درک ندارد تنها سجاده ام در تاری آسمان بود

دلم برایش تنگ شده...

شانه هایم جایش را به چه پر کند نمی دانم

تمام حرص هایم از این است

همنشین شده با گاز و قابلمه..!!

چهره اش عوض شده

غمگین است می دانم دیگر با من حرفی ندارد

غفلت از من بود شاید///

دیگر نمی یابمش

شاید با تمام خانه قهر کرده

شاید کودکی با آن دوچرخه اش را برق می اندازد

اگر از خودش بپرسی می خواهد برگردد به گذشته

آنجا بیشتر حرمت می گذاشتند...

هر روز می بینمش می گویم

 

چفیه ام را پس بده...                      با تشکر از وبلاگ لنگه کفش


[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 10:17 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
جمشید چالنگی: این سپر محکمی نیست که گفته شود به مقدسات ادیان -هر دینی که باشد- باید احترام گذاشت... این صدا، صدای شاهین و نسل همسرای او در پی گشودن دروازه‌ای نوین به روی ایران است!!!
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، "جمشید چالنگی" سلطنت طلب کهنه کار و کارمند اخراجی تلویزیون فارسی صدای آمریکا، در یادداشتی برای نشریه ضدانقلاب "کیهان لندن" که بیشتر به یک مرثیه سرایی سوزناک شباهت داشت، از حرمت شکنی «شاهین نجفی» در توهین به مقدسات دینی به شدت حمایت کرد و نوشت: «این فریاد باید از کسی برمی‌خاست. شاهین نجفی افتخار آن را یافت... حقیقت و واقعیت است که ایران زمین در طول تاریخ خود بارها مورد هجوم و گاه اشغال اقوام و ملیت‌های متمدن و غیرمتمدن قرار گرفته است اما بزرگترین ابعاد ویرانی‌ها و کشتارها و پی‌آمدهای آن ها بیشر توسط کسانی روی داد که با همین بیرق «زندگی عقیده است و جهاد» بر ایران تاختند و این سرزمین را به اشغال در آوردند. نخستین برافراشتن این بیرق در ایران زمین، در پی حمله اعراب بود. بسیارند که به "بابک خرمدین" ، "مازیار" و دیگرانی که «خلافت عقیده و جهاد» را نپذیرفتند، می‌نازند. شاهین نجفی راه همینان را رفته است. راهی نه ختم به شهرت که با خطر قتل توسط بیرق داران «عقیده و جهاد»... این شعار نیست اگر گفته شود شاهین نجفی در این راه تنها نیست.» ادامه مطلب...
[ سه شنبه 91/3/2 ] [ 10:48 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
علی مطهری طی نطقی با ادعای این که رئیس جمهور تحریک جنسی را در جامعه آزاد کرده است ، مدعی شد:وضعیت پوشش فعلی موجب ایجاد عقده های روانی در جامعه شده ولذا احمدی نژاد باید به فکر تاسیس کاباره و کلوپ های شبانه باشد!
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز طی نطقی با ادعای به اینکه در اثر تشویق و ترغیب‌های پیدا و پنهان آقای رئیس جمهور بدحجابی و بی‌حجابی اکنون به وضع اسفبار رسیده است، گفت: آقایان مشایی و احمدی‌نژاد دقیقا پاسخگو باشند که در مسئله پوشش آیا روش اسلام را قبول دارند که می‌گوید هرگونه تحریک جنسی در سطح جامعه ممنوع است و اقتضائات جنسی مربوط کادر خانواده است یا روش غربی را که می‌گوید هرگونه تحریک جنسی در سطح جامعه آزاد است و برای آنکه عقده‌های روانی پدید نیاید، اماکن ویژه ارضای غریزه جنسی هم برقرار است.
مطهری ادامه داد: ما نمی‌توانیم روش بینابینی را عمل کنیم که نه اسلام است و نه غرب و به تعبیر دیگر هم اسلام است و هم غرب، آقایان مشایی و احمدی‌نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده‌اند که پوشش استاندارد شلوار و مانتوی آزاد تا زانو را تبدیل به وضعیت فعلی کرده‌اند، در واقع تحریک جنسی را آزاد کرده‌اند. ادامه مطلب...
[ سه شنبه 91/3/2 ] [ 10:46 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
دو نماینده مجلس در گفت و گو با جهان خواستار شدند؛
برخورد قضایی با اتهام‌زنی علی مطهری
مطهری که همچنان فتنه 88 را هم یک اختلاف نظر داخلی قلمداد می کند، البته هیچ مدرکی و مستندی در تایید سخنانش ارائه نکرد و همین موضوع سبب اعتراض گسترده نمایندگان شد. در ادامه این اعتراض ها امروز هم 2 نماینده مجلس در گفت وگو با جهان خواستار رسیدگی قضایی به سخنان مطهری و برخورد با ادعاهای بی مبنای سیاسیون علی ارکان اصلی انقلاب شدند.
به گزارش جهان، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، روز گذشته در نطقی عجیب اتهاماتی علیه سپاه پاسداران مطرح کرد. او که گویا خیالش از مصونیت قضایی نمایندگان راحت است، مدعی شد سپاه در اغلب حوزه های انتخابیه دخالت کرده است.
مطهری که همچنان فتنه 88 را هم یک اختلاف نظر داخلی قلمداد می کند، البته هیچ مدرکی و مستندی در تایید سخنانش ارائه نکرد و همین موضوع سبب اعتراض گسترده نمایندگان شد. در ادامه این اعتراض ها امروز هم 2 نماینده مجلس در گفت وگو با جهان خواستار رسیدگی قضایی به سخنان مطهری و برخورد با ادعاهای بی مبنای سیاسیون علی ارکان اصلی انقلاب شدند.
در این راستا،‌ امیر حسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با جهان نیوز با اظهار تاسف نسبت به سخنان روز گذشته علی مطهری در خصوص دخالت سپاه در انتخابات مجلس نهم، این ادعاها را بی اساس دانست و گفت: ما از خدا می خواهیم به فرزند شهید مطهری رحم کند و عاقبت او را ختم به خیر کند. از فرزند شهید بزرگوار مطهری این سخنان بعید است.
وی با بیان این که سپاه نهادی مردمی و نماد حضور مردم در اداره کشور است، افزود: نقش بی بدیل سپاه در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی کاملا چشمگیر است واین موضوع به حدی است که ما نمی توانیم تمام ابعاد آن را بیان کنیم.
قاضی زاده به نقش سپاه در مقابله با توطئه های منافقین و لیبرال ها اشاره کرده و گفت: اتهام زنی به پایگاه های مردمی نادرست است. اگر سپاه نبود چه کسی می توانست از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فتنه های مختلف را جمع کند. یادمان نرود نقش سپاه در فتنه 88 و ماجرای کوی دانشگاه در سال 78 بسیار چشمگیر بوده است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطهری می خواهد فضا را غبار آلود کند، گفت: این افراد با این سخنان نمی توانند جلوی تحرک سپاه را بگیرند و یا برای افکار عمومی شبهه ایجاد کنند. سپاه یکی از نهادهای دلسوز نظام است که در مقاطع مختلف زحمات زیادی برای کشور و نظام کشیده است.
قوه قضائیه از مطهری مدرک بخواهد
همچنین اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با جهان نیوز با تاکید بر این که مطهری باید نسبت به اتهامات خود به سپاه پاسخگو باشد، گفت: مسئولان سپاه می توانند نسبت به این تهمت ها از مطهری شکایت کنند.
وی در ادامه افزود: قوه قضائیه باید با جدیت با علی مطهری برخورد کند و از وی بخواهد اگر مدرکی دارد ارائه کند.
کوثری سپاه را یک نهاد مردمی دانست و گفت: سپاه برای انقلاب زحمات زیادی کشیده است.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: آقای مطهری خیال می کند این گونه حرف زدن شجاعت است که بنده از ایشان می پرسم آن زمانی که جوانان 15- 16 ساله به میادین جنگ می رفتند شما کجا بودید. آن زمان شجاع نبودید که به میدان بیایید.

[ سه شنبه 91/3/2 ] [ 10:44 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
<      1   2   3   4      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 145
بازدید دیروز: 574
کل بازدیدها: 4401933