NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
آیا به طور ناخودآگاه داره اثرات مثبت و منفی زیادی نصیبمون میشه؟!
به گزارش جهان، وبلاگ "ترنم چماق" نوشت:
سلام یک سی دی قبلا ها پخش شد با عنوان «شهادت آب» که راجع به اثر محیط یا گفتار یا دعا روی ملکول های آب می گفت. یه مدته رفتم توی این فکر که اگر چنین چیز هایی صحت داشته باشد، 
 
اگر «سلام بر حسین» گفتن موقع آب خوردن اثر دارد، 
 
اگر قبل از غذا بسم الله گفتن توصیه شده، 
 
اگر سلام سلامتی میاره، 
 
اگر آدم توی یه جاهایی مثل حرم امام رضا یه حس های خوبی داره، و از جو معنوی اونجا اثر می گیره 
 
اگر اذان گفتن در گوش نوزاد، اثر داره  ادامه مطلب...
[ جمعه 94/1/21 ] [ 10:36 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
امروز صورت گرفت
15 نفر از نمایندگان مجلس درباره تصمیم دولت در زمینه واردات 2 میلیارد دلاری به شکل انحصاری به دست دو شرکت دولتی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ارسال کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، 15 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم دولت در زمینه واردات 2 میلیارد دلاری به شکل انحصاری به دست دو شرکت دولتی (شرکت فرآورده‌های دامی جاهد و شرکت جهاد تحقیقات آب و انرژی) نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور ارسال کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: حدود یک ماه و نیم پیش، در تاریخ 26/11/1393 طی نامه محرمانه‌ای به امضای 7 نماینده مجلس، که از جمله امضاءکنندگان این نامه نیز هستند، به استحضار رسانده شد که دولت محترم تصمیم به واردات 2 میلیارد دلاری به شکل انحصاری به دست دو شرکت دولتی (شرکت فراورده‌های دامی جاهد و شرکت جهاد تحقیقات آب و انرژی) گرفته و در حال اجرای آن است. ادامه مطلب...
[ جمعه 94/1/21 ] [ 10:35 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شاعران و ذاکران اهل بیت(ع) در خصوص موضوع هسته ای و بیانیه لوزان بازتابهای گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با جمعی از بانوان، شاعران و ذاکران اهل بیت علیهم السلام دیدار داشتند. در این دیدار رهبر انقلاب سخنان مهمی را در رابطه با موضوع مذاکرات هسته ای ارائه کردند که در اینجا به بازتاب آنها در برخی از رسانه های جهان می پردازیم.

روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هنوز اتفاقی نیافتاده است و ایشان نه موافق مذاکرات هسته ای است و نه مخالف با آن مدعی شد که حضرت آیت الله خامنه ای بیشتر سعی داشت تا مخالفان داخلی را آرام کند و به آنها بگوید که ایران تمایلی برای نزدیکی به غرب ندارد. علاوه بر این، وال استریت ژورنال علیرغم اینکه لحن کلام رهبر انقلاب را بدبینانه توصیف کرد با تکیه بر این سخن ایشان که به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم اما از این مذاکرات با تمام وجود حمایت کردم و اکنون نیز حمایت می کنم، بر پشتیبانی مجدد وی از دولت «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران تاکید کرد. ادامه مطلب...

[ جمعه 94/1/21 ] [ 10:34 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
استاد عرفان دانشگاه اهل بیت(ع) نقل می‌کند که روزی علامه حسن زاده آملی در کنار دیواری قصد نماز کردند، پیش از نماز در مکاشفه صدای «اشهد انّ فاطمة بنت رسول الله» شنیدند و از آن زمان در اذان و اقامه خود این عبارت را تکرار می‌کردند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس ـ گروه آیین و اندیشه: دست خلقت انسان را به مرحله‌ای رسانده که حقیقت هستی به او نمایان شود، انسان می‌تواند واقعیت‌ها و زیبایی‌های مطلق را ببیند و به محبت و عشق پروردگار دست یابد، مسائلی که در دنیای مادی وجود دارد او را از عشق خداوند دور نمی‌کند و جز خیر و محبت و لذت چیزی ندارد، نمی‌بیند و در عشق خداوند فانی و نیست می‌شود،‌ اینها ویژگی‌های اولیاء الله و از جمله فاطمه زهرا(س) است.

حضرت فاطمه(س) خصوصیات عرفان الهی را داراست، او عصمت دارد، معصوم است، چرا که از صلب پاک خلق شده و پدرش رسول الله (ص) است، «ام ابیها» نامیده شده است، زمینه تربیتش نزد خدیجه (س) و پیامبر(ص) بسیار خوب بوده است، لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشده و خداوند خوشنودی او را خوشنودی خود و غضبش را غضب او دانسته است.

به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا‌(س) نخستین بانوی معصوم جهان با اسماعیل منصوری لاریجانی استاد عرفان اسلامی و استاد دانشگاه اهل بیت(ع) و مجری برنامه معرفت به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانیم:

مکاشفه علامه حسن‌زاده آملی درباره حضرت زهرا(س) ادامه مطلب...

[ جمعه 94/1/21 ] [ 10:32 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
[ پنج شنبه 94/1/20 ] [ 10:49 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد:
«یکی از خصوصیاتی که در انقلاب ما بارز است، مطرح شدن مکررِ مضاعف نام مبارک حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است». این جمله را رهبر انقلاب در یکی از دیدارهایی که در روز ولادت حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها بزگرار شد، فرمودند و همگان را به حفظ ارتباط معنوی با حضرات معصومین علیهم‌السلام دعوت کردند.
به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی سبک زندگی دخت گرامی پیامبر اسلام را در پنج سرفصلِ «رابطه با خدا؛ مدافع ولایت؛ همسر امیرالمؤمنین علیه‌السلام؛ ام ابیها و الگوی زن مسلمان ایرانی» تدوین و منتشر کرده است.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif فصل اول: رابطه با خدا 
حضرت زهرا سلام‌الله علیها در نقش بندگی خدا

* درس زندگی حضرت زهرا برای ما
عزیزان من، جوانان عزیز! امروز در دوران جمهوری اسلامی این فرصت برای آحاد جامعه هست که درست حرکت کنند، درست زندگی کنند، مؤمنانه زندگی کنند، با عفّت زندگی کنند. درس زندگی صدّیقه‌ی طاهره، فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) این است برای ما: تلاش، اجتهاد، کوشش، پاک زندگی کردن؛ همچنان‌که آن بزرگوار یکپارچه معنویّت و نور و صفا بود: الطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ [الرَّضیَّة] الزَّکیَة؛ پاکی و آراستگی و تقوا و نورانیّت آن بزرگوار، همان چیزی است که در طول تاریخ تشیّع بر معارف ما سایه‌افکن بوده است.   
بیانات در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام 1393/01/31 ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 94/1/20 ] [ 10:45 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
به صراحت می گویم به هیچ کشوری پناهنده نخواهم شد و ایران اسلامی تنها پناه من است. ما از انقلاب هیچ طلبی نداریم که بخواهم در قبال عدم حضورم در تلویریون مدعی باشم و اطمینان دارم که معاونت سیما در صورت مصلحت مقدمات بازگشتم را فراهم خواهد کرد و در غیر این صورت هم زندگی ادامه دارد.
آیا آزاده نامداری قصد پناهندگی دارد؟
به گزارش عصرامروز به نقل از سایت ناطقان، آزاده نامداری مجری سال های متمادی در رسانه ملی؛ حالا مدتی است که بدنبال وقوع برخی حاشیه ها از آنتن رسانه ملی بدور مانده و در این مجال هر ازچندگاهی شایعات عجیب و غریب دامن گیر این چهره رسانه ای شده است. 

از این رو نامداری در گفتگو با خبرنگار این سایت نسبت به شایعه تلاش هایش برای دریافت پناهندگی یکی از کشورهای غربی، واکنش نشان داد و گفت: از شنیدن و دیدن چنین اکاذیبی در فضای مجازی متحیر می شوم و در اینجا به صراحت می گویم به هیچ کشوری پناهنده نخواهم شد و ایران اسلامی تنها پناه من است.  ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 94/1/20 ] [ 10:43 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
سخنگوی سازمان انرژی اتمی، با بیان اینکه امروز از مرحله سوخت راکتور هسته ای به نیروگاه قدرت جهش یافتیم، گفت: در آینده نزدیک، دستاوردهای دیگری در حوزه صنعت هسته ای رونمایی می شود.
به گزارش عصرامروز، بهروز کمالوندی پیش از ظهر امروز با حضور در شبکه خبر سیما، با اشاره به رونمایی از چند دستاورد علمی پزشکی در حوزه صنعت هسته ای همزمان با «روز ملی فناوری هسته ای» اظهار داشت: امروز نقطه عطفی برای کشور ما بوده است و توانسته ایم از مرحله سوخت راکتور هسته ای به سمت نیروگاه های قدرت جهش یابیم.

وی افزود: این مسئله از بُعد فنی در سطح بین المللی معنای بزرگی دارد؛ امروز دستاوردهای بزرگی نمایش داده شد که مربوط به یک تا دو سال اخیر بوده است و دستاوردهای دیگری نیز در آینده رونمایی میشود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به مختصات فنی برخی از دستاوردهای رونمایی شده در مراسم امروز و کاربرد آنها در حوزه های پزشکی و محیط زیست تصریح کرد: این دستاوردها در شرایطی بوده است که تحریم بوده ایم و آنها را به ما نمی دادند، اما اکنون خودمان موفق شده ایم، آنها را تولید کنیم.

استقبال از رورد بخش خصوصی برای تجاری سازی دستاوردهای هسته ای/ در حال تثبیت دستاوردها هستیم

کمالوندی ادامه داد: این محصولات تولید شده و هم اکنون نیاز به تجاری سازی و تولید انبوه آنها داریم و یکی از کارهای سازمان انرژی اتمی این است که زیرساخت های ورود بخش خصوصی به این عرصه را فراهم کند که اگر بخش خصوصی وارد شود می توانیم علاوه بر تولید انبوه، این محصولات را به خارج از کشور نیز صادر کنیم.

وی در رابطه با چشم انداز آینده صنعت هسته ای اظهار داشت: اگر بخواهیم یک جمله را درباره بیانیه لوزان بگوییم این است که در حال تثبیت آنچه به دست آورده ایم، هستیم.

کمالوندی گفت: نگاه طرف مقابل ما این بوده است که به چنین نقطه ای نرسیم و حالا که رسیده ایم به عقب برگردیم و مهمترین آنها نیز غنی سازی است، اما امروز مجتمع سوخت هسته ای را داریم که بالاترین سطح فناوری را دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تاکید کرد: وقتی در فضای بسته و محدود چنین دستاوردهایی داشته ایم، قطعا در آینده و فضای باز همکاری، دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت.

[ پنج شنبه 94/1/20 ] [ 10:42 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
اگر به حضرت صدیقه طاهره، ناموس خدا و یا دهر می‌گویند، می‌تواند به این خاطر باشد که حضرت، صاحب راز و آگاه بر نهان جهان بوده، در حالی که خود چون درّی گرانبها و دست نایافتنی در صدف تکوین، مکتوم و مکنون است.
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به این پرسش که، منظور از ناموس خدا و ناموس دهر چیست؟ پاسخ داده است.

« ناموس در لغت به معانی مختلفی آمده است که البته همه آن‌ها حکایت از بزرگی معنای آن واژه دارد. برخی از آن معانی عبارت است از وحی، فرشته، احکام الهی، قانون اعظم. (1)

نیز به معنای صاحب راز و آگاه بر نهان، جبرییل و ... آمده است. (2)

البته چنین تعبیری در متون اسلامی در مورد حضرت فاطمه سلام الله علیها و نیز بعضی از امامان چون امام باقر سلام الله علیه دیده شده است:

روی فی کتاب الأربعین: اشتد بالحسنین الجوع... و بعد مرور ثلاثة أیام طلبوا من أمهم - ناموس الله الأکبر - شیئا یأکلاه ولیس فی بیت فاطمه (علیها السلام) من شیء (3)؛ گرسنگی بر امام حسن و امام حسین سلام الله علیهما فشار آورد. بعد از گذشت سه روز خدمت مادرشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه "ناموس بزرگ خدای " رسیدند و طلب غذا کردند، ولی در منزل حضرت چیزی برای خوردن وجود نداشت.

نیز در مورد حضرت باقر سلام الله علیه آمده: هَذَا ابْنُ فَاطِمَةَ الْغَرَّاءِ الْعَذْرَاءِ الزَّهْرَاءِ- هَذَا بَقِیَّةُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ هَذَا نَامُوسُ الدَّهْرِ- هَذَا ابْنُ مُحَمَّدٍ وَ خَدِیجَةَ وَ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ- هَذَا مَنَارُ الدِّینِ الْقَائِمَةِ. در این عبارت نیز حضرت باقر سلام الله علیه به عنوان "ناموس دهر" لقب گرفته است. (4)

با توجه به معانی با عظمتی که در مورد ناموس ذکر شده است، می‌توان فهمید که ناموس در مورد اولیای خدا به قدر و اندازه وجودی‌شان معنا پیدا می‌کند. اگر به حضرت صدیقه طاهره، ناموس خدا و یا دهر می‌گویند، می‌تواند به این خاطر باشد که حضرت، صاحب راز و آگاه بر نهان جهان بوده، در حالی که خود چون درّی گرانبها و دست نایافتنی در صدف تکوین، مکتوم و مکنون است.

پی‌نوشت‌ها:

1. محمد معین، فرهنگ فارسی ، تهران، انتشارات امیر کبیر، 1360، چاپ چهارم، ج 5 ، ص 3629.

2. خلیل جرّ، فرهنگ عربی فارسی، تهران، انتشارات امیرکبیر، 1375، ص2014.

3. کجوری، الخصائص الفاطمیة، انتشارات الشریف الرضی، 1380 قمری، چاپ اول، ج 2، ص 403.

4. مجلسی، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، بیروت، انتشارات الوفاء، 1403 قمری ، چاپ دوم، ج‏46، ص 260.
منبع: ایسنا 

[ پنج شنبه 94/1/20 ] [ 10:37 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آیت‌الله میرباقری مطرح کرد؛
ماجرای امتحان حضرت زهرا(س) قبل از ورود به دنیا/ راز نام «فاطمه» برای ام‌ابیها
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: امتحان کننده خدای خالق، امتحان شونده وجود مقدس صدیقه‌ کبری(س)، قبل از اینکه ثوب بشر بپوشند و در لباس بشر خلق شوند، اما موضوع امتحان چه بوده است؟!
ماجرای امتحان حضرت زهرا(س) قبل از ورود به دنیا/ راز نام «فاطمه» برای ام‌ابیها
به گزارش جهان، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی درباره ویژگی‌های خاص حضرت فاطمه زهرا(س) و شرایط درک مقام‌ الهی حضرت(س) گفت: در تفسیر فرات صفحه 581 در ذیل تفسیر سوره «قدر» آمده است که امام صادق(ع) درباره رابطه شب قدر و حضرت زهرا(س) می‌فرماید: اگر کسی به معرفت ایشان برسد، به درک شب قدر رسیده است. «فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد أدرک لیلة القدر» و بعد ادامه می‌دهند: «و إنما سمیت فاطمة لأن الخلق فطموا عن معرفتها» خدای متعال ایشان را فاطمه نامیده است، به خاطر اینکه مخلوقات از معرفت او مفطوم هستند.

*امتحانی که از حضرت فاطمه(س) قبل از دنیا گرفته شد


وی با اشاره به اینکه نام فاطمه یک لفظ نیست، افزود: اسامی که برای معصومین است، ظرف حقیقت وجودشان است و خود این اسم حقیقت وجودشان را منعکس می‌کند، لذا فاطمه یک لفظ نیست، بلکه معنایی دارد، بنابراین برای همین یک نام، اسرار مهمی در روایات بیان شده است. ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 94/1/20 ] [ 10:37 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4405838