NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
کره‌شمالی به سوی محل بازدید وزیر دفاع آمریکا از شبه‌جزیره کره، موشک‌های زمین به هوا پرتاب کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: کره‌شمالی در آستانه سفر «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا به کره‌جنوبی چندین موشک کوتاه‌-برد به سوی دریا پرتاب کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «کیم مین سئوک» سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی در این رابطه گفت بُرد این موشک‌های زمین به هوا چندان بلند نبوده است. وی افزود، کره‌شمالی گاهی چنین موشک‌هایی را به سوی دریا پرتاب می‌کند.

اشتون کارتر روز گذشته در ژاپن بود و امروز (پنج‌شنبه) به کره‌جنوبی سفر خواهد کرد؛ انتظار می‌رود در این سفر مقامات دو کشور پیرامون تهدید موشکی و هسته‌ای رو به رشد کره‌شمالی و ارتقای قابلیت دفاعی سئول در مقابله با آن به گفت‌وگو بپردازند.

روز شنبه گذشته مقامات پیونگ‌یانگ از آمریکا به دلیل انتقال سیستم دفاعی-موشکی «تاد» به شبه‌جزیره کره انتقاد و تهدید کرده بودند حتی اگر یک شعله آتش به خاک کره شمالی اصابت کند، از آمریکا و کره جنوبی انتقام خواهند گرفت.

پیش از این و در طول ماه‌های اخیر، خبر ارسال سامانه? موشکی ضد بالستیک «تاد» آمریکا به کره جنوبی منتشر شده بود که عکس‌العمل کره شمالی و ابراز نگرانی چین را به دنبال داشت. 

[ پنج شنبه 94/1/20 ] [ 10:35 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار با مداحان اهل بیت سخنان بسیار مهمی درباره مذاکرات هسته‌ای ایراد فرمودند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار با مداحان اهل بیت سخنان بسیار مهمی درباره مذاکرات هسته ای ایراد فرمودند.

رهبر معظم ایران امروز گفت آنچه تاکنون انجام شده نه اصل توافق و محتوای آن را تضمین می‌کند، نه حتی اینکه مذاکرات را به آخر می‌رساند.

بی‌بی‌سی به نقل از رهبر انقلاب نوشت:‌ من هرگز درباره مذاکره با آمریکا خوشبین نبوده‌ام. در حالی که خوشبین نیستم با این مذاکرات خاص موافق بوده‌ام و از مذاکره کنندگان حمایت می کنم.

به گزارش بی بی سی رهبر معظم ایران امروز اظهار داشت تنها توافقی را که فورا همه تحریم های اقتصادی را در روز اجرای توافق لغو کند امضا خواهیم کرد.

[ پنج شنبه 94/1/20 ] [ 10:31 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

سوال – ردمظالم چیست و چه موارد دارد ؟

پاسخ – ردمظالم نوعی صدقه است. ما دو نوع صدقه داریم . صدقاتی که مردم بصورت روزمره می دهند صدقه ی مستحب است . مردم خودشان اختیار دارند که این صدقات را به فقیر برسانند . یا اینکه از طریقه بهزیستی و کمیته ی امداد به فقرا برسانند . ردمظالم صدقه ی واجب است . من چندین سال پیش به شما ضرری زده ام ، حالا یا من شما را می شناسم یا نمی شناسم ، اگر شما را نمی شناسم ولی می دانم به یک شخص حقیقی صد هزا رتومان ضرر زده ام یا اینکه شخص را می شناسم ولی اگر این را به شما بگویم مشکلاتی پیش می آید . این صد هزار تومان مالک دارد و من از طرف شما نمی توانم این صد هزار تومان را به صدقه بدهم . باید از شما اجازه بگیرم که ممکن است مشکلاتی پیش بیاید . حالا کسی که بر شما ولایت دارد و مرجع تقلید شماست می تواند اجازه بدهد که از طرف او صدقه بدهید . پس اگر من نمی توانم مال را به مالک بدهم باید آنرا به شبه مالک که همان مرجع تقلید است بدهم . بخاطر همین باید از مجتهد برای ردمظالم اجازه گرفت . مراجع اجازه عمومی داده اند که مردم بتوانند تا صد هزار تومان رد مظالم به فقیر بدهند البته این مبلغ را نمی توان برای امور خیریه استفاده کرد .


[ چهارشنبه 94/1/19 ] [ 9:45 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
واکنش کاربران ایرانی به ذوق‌زدگی مقامات آمریکا از مذاکرات لوزان
برداشت‌های غلط مقامات و خوشحالی رئیس جمهور آمریکا از بیانیه لوزان موجب شد تا موضع اصلی کاربران ایرانی ‏در شبکه‌های اجتماعی بی‌اعتمادی به اظهارات و پایبندی مقامات آمریکایی به هرگونه تعهد باشد.‏

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری فارس، 3 روز از دست یابی ایران و 5+1 به بیانیه سیاسی با عنوان «مولفه‌های برنامه جامع اقدام مشترک» (Parameters for a Joint Comprehensive Plan of Action) می گذرد و تحلیل های مختلفی از سوی موافقان و مخالفان تاکنون صورت گرفته است.

در حالی که مسئولان ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی به توضیح ابعاد مختلف این بیانیه می‌پردازند و آن را یک موفقیت برای کشورمان بیان می‌کنند اما از سوی دیگر خوشحالی و ذوق زدگی مسئولان آمریکایی از بیانیه لوزان به عنوان دشمنان قسم خورده ایران نیز از دید کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی پنهان نمانده است.

نکته قابل تأمل در نوع نگرش کاربران ایرانی در فضای مجازی عدم قابل اعتماد بودن آمریکاست که به صورت طنزهای تصویری و نوشتاری در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود.

در این مدت زمان کوتاه پس از بیانیه لوزان بنا به گفته سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، مقامات آمریکایی برداشت‌های غلطی از توافق صورت گرفته داشته‌اند که از جمله آن می‌توان به مرحله‌ای بودن حذف تحریم‌ها اشاره کرد.

ادامه موضعگیری مقامات آمریکایی با برداشت‌های غلط (بنا به گفته عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای) و خوشحالی رئیس جمهور آمریکا از توافق صورت گرفته موجب شد تا موضع اصلی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بی‌اعتمادی به اظهارات و پایبندی مقامات آمریکایی به هرگونه تعهد باشد.‏

در ادامه بخشی از تصاویر و مطالبی که از سوی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است می‌آید:

 

[ چهارشنبه 94/1/19 ] [ 9:44 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
شرف‌الشمس دعایی است منسوب به امام علی (ع) که در نوزدهم فروردین با آداب خاصی نوشته می‌شود و نقشی رمزگونه را پشت انگشتر عقیق زردرنگ حک می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: نوزدهمین روز از ماه فروردین که به شرف الشمس معروف شده، برای منجمان مسلمان اهمیت ویژه‌ای دارد. منجمان می‌گویند این روز خاص، بنا به محاسبات نجومی روز خوش یمن و پربرکتی است و البته در ساعت‌های خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان در سال است.

در کتاب ابوریحان بیرونی در کتاب التفهیم در باب «در احکام نجوم» فصل «بهرهای (بهره‌ها) ستارگان اندر بروج» زیر عنوان «شرف و هبوط ستارگان کدامند» مطالبی را در خصوص شرف سیارات نوشته است.

براساس جدول کتاب التفهیم شرف شمس هنگامی است که خورشید 19 درجه در برج حمل باشد.

در این گزارش درصدد برآمدیم ببینیم شرف الشمس چیست؟ چه آثاری دارد؟ آداب آن چگونه است؟ و در چه روزی واقع می‌شود و سوالات دیگری در این رابطه. این موضوع یکی از مطالبی است که در ذهن مردم وجود دارد ولی غالبا رسانه‌های دینی به این موضوع کم می‌پردازند. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 94/1/19 ] [ 9:35 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

فروردین‌ماه ایامی است که طراوت و رنگارنگی گل‌ها به زیبایی‌های شهر «دوشنبه» می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، با فرا رسیدن بهار و به تن کردن قبای سبز طبیعت، پایتخت تاجیکستان زیبای خاصی به خود می‌گیرد.

شهر «دوشنبه» دارای پارک و گلشن‌های متعددی است که با توجه به ایام سال گل‌های رنگارنگی کشت و پرورش می‌شوند.

مهمترین این پارک‌ها «عینی»، «رودکی»، «ارم»، «غلبه»، «نشان»، «پرچم» و... می‌باشند.

تصاویر زیر توسط دوربین فارس در پارک «رودکی» و «مشان» شهر دوشنبه گرفته شده‌است.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/1/19 ] [ 9:22 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
بازی جدید با هدف مظلوم‌نمایی؛
ورود دوباره همسر آقای هاشمی به پرونده آقازاده؛ اعتراض به رای دادگاه و بی‌خبری وکیل جنجالی
ثبت یا عدم ثبت اعتراض به حکم دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی که می توانست یک اقدام ساده و بی‌حاشیه باشد، از سوی متهم و وکلایش به جنجالی چند هفته ای تبدیل شده است.
به گزارش جهان، سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، یکی از وکلای جنجال ساز مهدی هاشمی ابتدا از روشن نبودن موضع مهدی هاشمی در قبال اعتراض یا عدم اعتراض به رای دادگاه اولیه خبر داد. اما پس از چند روز عنوان کرد که موکلش قصد ثبت اعتراض به حکم را ندارد و دادگاه را ناعادلانه می داند.

مهدی هاشمی روز دوشنبه حتی پا را از این فراتر گذاشت و قوه قضائیه را متهم کرد که علیه او "رای دستوری" صادر کرده است. وکیل مهدی هاشمی روز 17 فروردین به نقل از موکل خود به تسنیم گفته بود: "وقتی قرار است رسیدگی دستوری باشد چرا باید اعتراض کنیم؟". ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 94/1/19 ] [ 9:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
گروه تولید همچنان در شهرک غزالی است و بخش روحانیت فیلم در حال انجام است.در این بخش، روحانیون سالهای انقلاب همچون منتظری، هاشمی، طالقانی و مطهری را نشان می دهیم.
لدنی تهیه کننده «معمای شاه» می گوید که فیلمبرداری این مجموعه تا اواخر سال طول می کشد ولی پخش این مجموعه تلویزیونی اوایل مهرماه از شبکه یک سیما شروع می شود. فیلم هم اکنون در حال فیلمبرداری صحنه های روحانیون انقلاب است.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی لدنی تهیه کننده سریال تلویزیونی «معمای شاه» گفت: تصویربرداری این سریال وارد فازهای نهایی خود شده است ولی تصویربرداری این مجموعه تا اواخر سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: گروه تولید همچنان در شهرک غزالی است و بخش روحانیت فیلم در حال انجام است.در این بخش، روحانیون سالهای انقلاب همچون منتظری، هاشمی، طالقانی و مطهری را نشان می دهیم.

لدنی افزود: سریال تلویزیونی «معمای شاه» برای پخش از شبکه اول سیما و اوایل مهرماه امسال آماده می‌شود.

«معمای شاه»، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت ‌کند؛ مرحله اول از سال 1317 که همزمان با بازگشت او از سوییس است تا جدایی از ثریا، مرحله دوم و سوم نیز نفوذ اشرف بر محمدرضا شاه و همچنین وابستگی وی به کشورهای غرب و شرق، تا فرار او از ایران را دربر خواهد داشت.

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به‌تهیه‌کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای در حال تولید است.

[ چهارشنبه 94/1/19 ] [ 9:19 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رئیس دانشگاه آزاد به پناهندگی «امیرحسین متقی»، مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات سال 92 و سردبیر خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد به سوئیس, واکنش نشان داد.
به گزارش جهان، علی قربانی مدیرعامل خبرگزاری ایسکانیوز خبرگزاری منتسب به دانشگاه آزاد از سوی حمید میرزاده رئیس این دانشگاه برکنار شد.

علی قربانی در این باره در گفت‌و‌گو با تسنیم، گفت: مأموریت بنده در این خبرگزاری به اتمام رسیده بود و اگر در حکم انتصاب بنده هم مشاهده کنید من مسئول راه‌اندازی این خبرگزاری بوده‌ام.

وی افزود: آقای منوری امروز به‌عنوان مدیرعامل جدید این خبرگزاری معارفه می‌شود. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 94/1/19 ] [ 9:18 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
حجت‌الاسلام محمد رضا زائری فعال فرهنگی به اخبار مربوط به حرمت شکنی دو مأمور عربستان سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده واکنش نشان داد.
به گزارش جهان، زائری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: باید فقط از شرم سرمان را بیاندازیم پایین! یا خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده چنان که ظاهرا وزارت خارجه مدعی است صحت ندارد یا چنان که در برخی رسانه ها منتشر شده درست است.

اگر صحت ندارد باید مسوولان با کسانی که خبری چنین حساس را به دروغ منتشر کرده اند چنان برخوردی بکنند که دیگر کسی جرأت تکرارش را نکند ( موضوع گم شدن چمدان سوغاتی یک زائر که نیست ! ) و اگر صحت دارد ( که از همین رو در بیانیه وزارت خارجه از مجازات مجرمان سخن گفته اند ) باید یک اتفاقی بیافتد ، باید یک چیزی بشود ، باید مسوولان یک لحظه فقط تصور کنند خودشان به جای تردد از مسیر ویژه مثل همه شهروندان بیچاره و بدبخت از مسیر عادی سفر کرده اند و فکر کنند خودشان جای خانواده بدبخت این دو نوجوان باشند!

راستش همه مان بدجوری داریم بی رگ و بی غیرت می شویم ! و سرعت و نسبت بی غیرت شدنمان خیلی بیشتر از اندازه تحمل شعارهایی است که داده ایم و هنوز می دهیم!

[ چهارشنبه 94/1/19 ] [ 9:17 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 567
بازدید دیروز: 420
کل بازدیدها: 4404459