NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
عادل‌الجبیر: با تمام ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی با ایران مقابله می‌کنیم/
مخالفت عربستان با وساطت آلمانی‌ها برای بهبود مناسبات با ایران بازهم بی‌نتیجه‌بودن دیپلماسی لبخند به سعودی را اثبات کرد. سعودی‌ها همچنان سیاست ضدایرانی خود را دنبال می‌کنند. حتی پیشنهادات فرانک اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان به آنها درباره سوریه و بهبود روابط با ایران هم نتوانست باعث تجدیدنظر آنها در مناسبات با ایران شود و وزیر خارجه آلمان با یک «نه» بزرگ، ریاض را ترک کرد.
به گزارش پایگاه 598، در شرایطی که وزیر خارجه آلمان با پیشنهاد طرح جدید برای حل بحران سوریه و همچنین بهبود مناسبات میان ریاض و تهران به عربستان رفته بود، وزیر خارجه تازه به دوران رسیده و بی‌ادب سعودی در نشست خبری با همتای آلمانی خود، بار دیگر بدون توجه به واقعیات مربوط به منطقه، ادبیاتی توهین‌آمیز و دور از آداب دیپلماتیک علیه ایران به کار برد و ضمن اصرار بر مواضع بی‌فایده سعودی‌ها درباره سوریه، نه‌تنها نسبت به میانجیگری وزارت خارجه آلمان برای بهبود روابط با دولت روحانی پاسخ منفی داد بلکه در اظهارنظری کم‌سابقه گفت عربستان از تمام ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی برای مقابله با ایران استفاده خواهد کرد!   ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 12:8 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه ایران در مورد تاسیسات موشکی در برجام تعهدی نداد، گفت: رونمایی از شهرک موشکی مهندسی‌شده بوده و نمی‌توان طی 48 ساعت آن را تاسیس کرد.

به گزارش پایگاه 598، رونمایی از شهرک موشکی ایران در اعماق 500 متری زمین کار شگرفی بود که در آستانه رأی مثبت نمایندگان خانه ملت به برجام، تعجب همگان را به همراه داشت.

با توجه به شرایط پساتحریم و لزوم مراعات ایران در رعایت مفاد برجام، برخی افراد معتقدند رونمایی از این شهرک موشکی کار شایسته‌ای نبوده ولی در مقابل بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گیران این حرکت را به‌جا و منطقی اعلام کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با پرداختن به زوایای مختلف رونمایی از شهرک موشکی کشور، گفت: ایران در مورد تاسیسات موشکی در برجام تعهدی نداده و در آن بیان نشده که دستاوردهای گذشته خود را رونمایی نکند. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 12:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
روزنامه آنلاین "اسپوتنیک" ایتالیا، در گزارشی در خصوص سامانه موشکی جمهوری اسلامی، ایران را چهارمین قدرت موشکی جهان خواند.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه آنلاین "اسپوتنیک" ایتالیا، در گزارشی در خصوص سامانه موشکی جمهوری اسلامی، ایران را چهارمین قدرت موشکی جهان خواند.

اسپوتنیک با اشاره به تصاویر ویدیویی درباره سامانه موشکی زیرزمینی ایران که اخیرا انتشار یافته است، نوشت: در ویدیوی کوتاهی که در سایت های اینترنتی منتشر شده است، تونل های زیرزمینی روشن و عریض که حتی انتهای آن دیده نمی شود، سامانه بیشمار موشک های ضد هوایی که در این تونل در حال جابجا شدن هستند، پرسنل آماده به اطاعات فرمان فرمانده و خشنودی سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پس از دیدن تسلیحات موشکی، دیده می شود. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 12:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
بر اساس اطلاعیه‌ وزارت امور خارجه آمریکا اصل تحریم‌ها باقی و همانند گذشته حتی بعد از روز اجرا برای نهادها و افرادی که در لیست تحریمی قرار دارند مثل سپاه پاسداران، جاری است. در نتیجه همکاری با یک نهاد تحریمی مصداق تخلف از تحریم‌ها را داشته و اگر وزارت خزانه‌داری آمریکا تشخیص دهد که از تحریم‌ها تخلف شده، اجازه تنبیه و یا حتی تحریم کردن متخلف را داراست.

به گزارش پایگاه 598، روز یکشنبه اوباما دردستوری که به وزارت‌خانه‌های مرتبط با تحریم ایران داد، خواستار انجام مقدمات لازم برای عمل به تعهدات آمریکا در برجام شد. یکی از این وزارت‌خانه‌ها، وزارت خارجه آمریکا بود.

وزارت خارجه آمریکا نیز اطلاعیه‌ای برای استفاده از حق صرف نظر کردن یا همان waiver منتشر کرده است، که کامل‌ترین و مستند‌ترین متن برای توقف تحریم‌هاست. این متن برای طرف ایرانی بسیار اهمیت دارد چرا که مبنای انجام تعهدات آمریکاست و بررسی با دقت آن کار ضروری از سوی وزارت خارجه به عنوان متولی اجرای برجام می‌باشد.

بررسی این متن نشان می‌دهد که ابهام بسیار جدی در نحوه توقف و گستره توقف تحریم‌های آمریکا وجود دارد. این ابهام نگرانی جدی در موضوع کارآمدی برداشتن تحریم‌ها و از آن مهم‌تر بازگشت تحریم‌ها ایجاد می‌کند. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 12:4 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
وال استریت در ادامه با تاکید بر ”تخفیف تحریم ها“ عنوان کرد: ”گام هایی که تا روز تصویب توسط امریکا و طرفین دیگر مذاکره برداشته شده همگی نشان دهنده ی یک آمادگی برای تخفیف تحریم های ایران است البته مشروط به اینکه ایران گامشمار هسته ای خویش را به عقب برگرداند. این تخفیف در روز اجرای برجام عملی خواهد شد.“ وال استریت بلافاصله روز اجرا را روز ”اعلام تاییدیه ی آژانس درخصوص اجرای تعهدات ایران“ عنوان کرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دیروز (یکشنبه، 26 مهر) پس از طی 90 روز از پایان مذاکرات، برجام به تصویب طرفین مذاکره رسید و مقرر شد ایران در ازای انجام تعهداتی که غرب از او خواسته است، به تخفیفی در تحریم ها دست یابد (+)[1] . اما آیا تخفیف در تحریم ها ( و یا به قول مذاکره کنندگان ایرانی، رفع تحریم ها) به سادگی انجام خواهد پذیرفت؟ 

ابتدا یادآوری می شود طبق توصیه ی صریح رهبر معظم انقلاب، دولت موظف شده بود تعهدات خود را به موازات رفع تحریم ها به انجام برساند اما تیم مذاکره کننده پذیرفت که ابتدا تعهدات خود را 
–هرچند زمانبر و غیرقابل بازگشت و یا سخت بازگشت- به انجام برساند و سپس، پس از راستی آزمایی توسط آژانس، تخفیف تحریم ها توسط امریکا، اتحادیه ی اروپا و سازمان ملل اعمال شود.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 12:3 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
همراه اول توافقاتی با دو اپراتور اروپایی داشته و علاوه بر این کمپانی‌های بسیاری خواستار خرید سهام این شرکت سودده در ایران هستند.
 به گزارش مشرق، وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در ارتباط با تمایل کمپانی‌های خارجی برای ورود به صنعت ارتباطات ایران گفت: علاقه‌مندی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد و در همین راستا توافقاتی با دو اپراتور اروپایی داشتیم که ترجیح می‌دهیم با توجه به حساس بودن شرایط نامی از آنها نبرم.

وی عنوان کرد: البته برخی اپراتورهای خارجی نیز که تمایل به خرید سهام همراه اول دارند، علاقه‌ای ندارند اطلاعات بیشتری از آنها منتشر شود و رسانه‌ای گردد. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 12:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
تلاش جوانان سوئدی برای معرفی سیدالشهدا(ع)+تصاویر
فعالان سوئدی گروه «حسین(ع) کیست؟» با راه‌اندازی کمپین اهدای خون، پخش کتابچه‌هایی با موضوع قیام عاشورا و برگزاری مراسم‌های عزاداری به تشریح ابعاد زندگی این امام همام و لزوم مبارزه علیه ظلم و بی‌عدالتی می‌پردازند.
به گزارش مشرق و به نقل از جبهه جهانی مستضعفین، فعالان گروه "حسین(ع) کیست؟" هم‌زمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با برگزاری مراسم‌های مختلف در شهر استکهلم، یاد این امام همام را گرامی داشتند. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 11:59 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
وزیران خارجه ایران و امریکا که از نگاه اصلاح طلبان قرار بود مشترکاً جایزه نوبل صلح دریافت کنند و چنین نشد، در یک روز در تهران و واشنگتن مورد تقدیر قرار می گیرند.
رونمایی ظریف از سردیس‌اش و جایزه آمریکا به کری دریک روز
به گزارش جهان، وزیران خارجه ایران و امریکا که از نگاه اصلاح طلبان قرار بود مشترکاً جایزه نوبل صلح دریافت کنند و چنین نشد، در یک روز در تهران و واشنگتن مورد تقدیر قرار می گیرند. البته اعطا نشدن جایزه سیاسی صلح نوبل به ظریف توفیقی برای او بود که نامش در کنار قصابان مردم فلسطین مثل شیمون پرز و اسحاق رابین قرار نگرفت و خطری بود که از سر او گذشت.
ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 94/7/29 ] [ 11:55 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
تجمع اعتراضی عزاداران حسینی به تک خوانی زن در اپرای عاشورا مقابل تالار وحدت برگزار شد.
تجمع عزاداران حسینی مقابل تالار وحدت +عکس
به گزارش عصرامروز،تجمع اعتراضی عزاداران حسینی به تک خوانی زن در اپرای عاشورا مقابل تالار وحدت برگزار شد.

بنابراین گزارش، در پی انتشار فیلم تک خوانی زن در اپرای عاشورا در تالار وحدت عزاداران حسینی با راه اندازی دسته سینه زنی به سمت تالار وحدت حرکت کردند و در مقابل این تالار متعلق به وزارت ارشاد که محل برپایی اپرای عاشوراست به عزاداری پرداختند.

تجمع عزاداران حسینی مقابل تالار وحدت +عکس

مردم عزادار که از وهن صورت گرفته به ساحت امام حسین (ع) و قیام عاشورا اندوهناک هستند ضمن قرائت زیارت عاشورا  به سینه زنی پرداخته و در پایان بیانیه ای را نیز قرائت کردند. ادامه مطلب...
[ سه شنبه 94/7/28 ] [ 12:17 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
عربستان سعودی؛ کشوری با ساختار قبیله ای و طایفه ای است که در آن تعداد فراوان شاهزادگان در پی ارتقای مقام و قدرت هستند. در طول سالیان اخیر راز ماندگاری خاندان سعودی به در پیش گرفتن سیاست های محافظه کارانه در داخل و خارج، تکیه جدی به درآمدهای نفتی، کمک گرفتن از کشورهای غربی و ... بوده است. اما این ترتیبات با مرگ ملک عبدالله و روی کار آمدن ملک سلمان و سدیری ها دگرگون شد.
به گزارش جهان به نقل از الف، با به قدرت رسیدن سدیری ها در عربستان، ریاض با بحران های مختلفی مواجه شده است که برخی تحلیل گران از افزایش جنگ قدرت و گسترش شکاف ها در راس هرم ساختار حکومت آل سعود صحبت می کنند. ادامه مطلب...
[ سه شنبه 94/7/28 ] [ 12:15 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 758
بازدید دیروز: 420
کل بازدیدها: 4404650