NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
برجام، هزینه‌های جاری دولت را 52 درصد بیشتر کرد
بر اساس آمارهای بانک مرکزی، هزینه‌های جاری دولت در دی و بهمن سال 94، یعنی پس از اجرای برجام، با افزایش چشمگیر نسبت به ماه‌های قبل از آن همراه شده است.
گروه اقتصادی مشرق- هزینه‌های جاری دولت در ماه‌های پس از اجرای برجام، با رشدی کم‌سابقه، تمامی رکوردهای قبلی را شکسته است.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، هزینه‌های جاری دولت در دی و بهمن سال 94، یعنی پس از اجرای برجام، با افزایش چشمگیر نسبت به ماه‌های قبل از آن همراه شده است.

در حالی که در آذرماه گذشته هزینه‌های جاری دولت 11 هزار میلیارد تومان بود، به ناگاه در دی‌ماه که برجام اجرا شد، با رشدی نزدیک به 6800 میلیارد تومان به 17.8 هزار میلیارد تومان رسید. 

هزینه‌های جاری دی‌ماه 94 بالاترین رکورد تا آن مقطع محسوب می‌شد اما به  فاصله یک ماه، این رکورد در بهمن‌ماه مجددا شکسته شد. 

بدین ترتیب هزینه‌های جاری دولت در بهمن سال گذشته از 19.6 هزار میلیارد تومان بالاتر رفت. آمار اسفند ماه 94 هنوز منتشر نشده ولی انتظار می‌رود در این ماه، رکورد دی و بهمن نیز شکسته شده باشد.

هزینه‌های جاری دولت در 9 ماه اول سال 94 و قبل از اجرای برجام به طور میانگین 12.3 هزار میلیارد تومان بود اما در 2 ماه پس از اجرای برجام با رشد 52 درصدی به طور متوسط به 18.7 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

برجام، هزینه‌های جاری دولت را 52 درصد بیشتر کرد

این در حالی است که روحانی قوه مجریه را با هزینه ماهانه حدودا 8000 میلیارد تومانی تحویل گرفت، اما به علت هزینه فراوان دستگاه‌های اجرایی و نبود انضباط مالی، هزینه‌های جاری در این 2.5 سال بیش از 2 برابر شده است. افزایش شدید هزینه‌های جاری دولت یقینا بر خلاف اقتصاد مقاومتی است.

رشد عجیب هزینه‌های جاری دولت در پسابرجام در حالی است که طرف‌های غربی به تعهدات خویش برای لغو عملی تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط اقتصادی ایران با دیگر کشور، بدقولی کرده‌اند و به همین دلیل هنوز خبری از سرمایه‌گذاری‌ در اقتصاد ایران و بهبود فضای تجاری نیست.

بنابراین به نظر می‌رسد فعلا که برجام سبب افزایش هزینه‌های جاری دولت شده که نتیجه طبیعی آن، کاهش سهم بودجه عمرانی و عقب افتادن طرح‌های توسعه‌ای کشور شده است.

[ شنبه 95/2/18 ] [ 11:42 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 695
کل بازدیدها: 4450772