NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هیچکس با نظارت شورای نگهبان در انتخابات مخالفتی ندارد اما محدوده آن تا زمانی است که مردم هنوز به کاندیداها رأی نداده‌اند و پس از برگزاری انتخابات سالم نظارت شورا تمام شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 27 مرداد و در موافقت با کلیات طرح استفساریه ماده 73 و تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کس با نظارت شورای نگهبان مخالفتی ندارد چرا که همه ما با اعمال نظر این شورا اکنون در مجلس هستیم.

وی افزود: اما محدوده این نظارت باید تا زمانی باشد که مردم رأی می‌دهند و پس از انتخابات، شورای نگهبان باید کلیه مدارک مربوط به صلاحیت منتخبان را به مجلس ارسال کند.

کواکبیان در ادامه گفت: بنابراین در طرح این استفساریه ما مخالفتی با نظارت شورای نگهبان نداریم و صرفا حرف‌مان این است که شورا تا زمانی می‌‌تواند درباره صلاحیت داوطلبان نظر دهد که هنوز مردم به او رأی نداده‌اند.

وی افزود: وقتی انتخاباتی برگزار می‌شود که در آن شائبه تخلف نیست باید بگوییم که نظارت شورای نگهبان تمام شده است و نمی‌شود صلاحیت یک فرد را وسط راه باطل کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هدف موافقان استفساریه فرد خاصی نیست، گفت: من در ابتدای آغاز به کار مجلس دهم مخالف نحوه بررسی اعتبارنامه‌ها بودم و گفتم که باید تک‌تک مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: معنی تصویب اعتبارنامه‌ها این است که منتخبان دیگر صرفا نماینده حوزه انتخابیه خود نبوده و نماینده کل ملت هستند. پس اگر منتخبان ملت تشخیص دادند اعتبارنامه منتخبی تأیید نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با استناد به عبارت «نظر قطعی و نهایی» در ماده 52 قانون انتخابات مجلس گفت: طبق قانون پس از اعتراض نامزد انتخابات به رد صلاحیت خود، شورای نگهبان 20 روز پس از اظهار نظر هیأت مرکزی نظارت «نظر قطعی و نهایی» خود را درباره تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام می‌کند. 

[ چهارشنبه 95/5/27 ] [ 10:55 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 955
بازدید دیروز: 6904
کل بازدیدها: 4422063