NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

مدال های تقلبی!

دی- اعترافات دولتیها درباره نتیجه ندادن برجام وارد فاز تازه ای شده است. حالا شخص رئیس جمهور هم از یک سو اذعان دارد که مشکلات اقتصادی مانند رکود همچنان پابرجاست و از سوی دیگر ارتباط بانکهای خارجی با ایران همچنان دچار اختلال است. گویا خبر باز شدن هزار ال سی (!) در همان روز آغاز اجرای برجام هم به سرنوشت ادعای «ما از رکود عبور کردیم» دچار شده است.

روحانی در جریان سفر اخیر خود به سازمان ملل گفت: «در مسائل بانکی هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم» وی از آمریکا هم گله کرد که چرا در اجرای برخی تعهداتش در اجرای برجام تاخیر یا اهمال دارد. گلایه از اتفاقی که در همان ایام مذاکرات، منتقدان بی شناسنامه (!) بارها نسبت به وقوع آن هشدار داده بودند. جواد ظریف هم برای سرپوش گذاشتن بر عدم تحقق وعده های هیجانی دولت به مردم در رفع مشکلاتی مانند تحریم، مجبور است به انکار حرفهای خودش روبیاورد و روز روشن را شب معرفی کند؛ آفتاب برجام را منکر شود (ما وعده آفتاب و ماه ندادیم) و بگوید: «هرگز وعده ندادیم با برجام تحریمهای آمریکا لغو می شود».

این در حالی است که تنها در یک نمونه، او در بیانیه مشترکش با موگرینی پس از لوزان می گوید: «تمام تحریمها لغو خواهد شد». اما آش آنچنان شور است که نمی تواند منکر عدم همکاری بانکهای اروپایی با ایران شود. علی اکبر صالحی هم از این قاعده مستثنی نیست و از قافله «تقریباً هیچ» عقب نمانده است. صالحی از به خطر افتادن سرنوشت برجام سخن گفته و اینکه «لغو همه تحریمها هنوز محقق نشده است».

همه این اعترافات دل خوشان به برجام که همان حرف دل واپسان برجام طی سه سال گذشته بوده، حتی همه تناقض گویی های یاران روحانی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی های برجام، حکایت از یک واقعیت دارد و آن اینکه برجام، آن کلیدی نبود که می خواستند قفل مشکلات مردم را با آن بازکنند؛ برجام آن آفتاب تابانی نبود که خدا به ما هدیه داده و نباید ناشکری اش کنیم؛ برجام، بر باد تکیه داشت و شایسته جشن و پایکوبی هم نبود؛ شایسته مدال هم نبود. مدالهایی که رئیس جمهور به خاطر تلاشهای تیم مذاکره کننده در به تصویب رساندن برجام، بر سینه یارانش گذاشت، امروز معلوم شده که تقلبی بوده اند.

دادن هزینه های سنگین از داشته های مادی و معنوی یک ملت برای به دست آوردن «تقریباً هیچ» و «خسارت محض» شایسته عذرخواهی است نه تشویق و مدال؛ از آنجا که این مدالها و سکه ها هم از جیب مردم است، دولت باید در راستای افزایش اعتماد عمومی این مدالها و سکه ها را از صاحبانش بازپس گیرد. البته این پیشنهاد به استناد سخنان خود مدال آوران است


[ یکشنبه 95/7/11 ] [ 4:4 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1082
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4406901