NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

رویز پرستویی بازیگر باتجربه ایرانی که کوله‌باری از نقش‌های سینمایی ریز و درشت را در کارنامه‌اش دارد، متولد 1334 همدان بوده و دارای مدرک درجه یک هنری می‌باشد، وی فعالیت هنری را در مراکز رفاه خانواده، خانه‌های جوان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیر نظر بهزاد فراهانی با نمایش «ماجرای یک محل» آغاز کرد.

به گزارش رجانیوز،شروع فعالیت سینمایی پرستویی اوایل دهه شصت با بازی در فیلم «دیار عاشقان» به کارگردانی حسن کاربخش رخ داد اما این حضور در کنار خسرو شکیبایی در فیلم «شکار» ساخته مجید جوانمرد بود که باعث شد مخاطبان با توانایی‌های سینمایی این بازیگر آشنا شوند.

شبکه ایران گزارش داد: از اینجا به بعد بود که نقشهای سینمایی متنوع و در عین حال جذابی به وی پیشنهاد شد و بازی‌های همذات‌پندارانه وی در آثاری مثل «لیلی با من است»، «آدم برفی» و «روانی» او را به شاه‌نقش کارنامه بازیگری‌اش یعنی نقش «حاج کاظم» در «آژانس شیشه‌ای» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا رهنمون ساخت. ایفای دقیق کاراکتر یک رزمنده سابق که همچنان بر اصول خود وفادار است نه فقط باعث شد حاتمی‌کیا در آثاری مانند «موج مرده»، «روبان قرمز» و «به نام پدر» از او استفاده کند بلکه این شرایط را برای پرستویی به وجود آورد که همکاری با کارگردانانی تراز اول نظیر مجید مجیدی، احمدرضا درویش، کامبوزیا پرتوی و کمال تبریزی را تجربه کند.

پرستویی که اولین بار به خاطر بازی در «آژانس شیشه‌ای» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را از جشنواره فجر کسب کرده بود، دومین سیمرغ خود را هم به خاطر همکاری درخشانش با مجید مجیدی در «بید مجنون» به‌دست آورد و تقریبا از اینجا به بعد بود که کم‌کارتر از قبل شده و با وسواس بیشتری به انتخاب نقش‌های خود می‌پرداخت.

«کتاب قانون» آخرین کار سینمایی اکران شده پرستویی است که هرچند به لحاظ فیلمنامه، اثری به شدت تخت و یک‌بعدی بود اما بازهم حضور پرستویی در فیلم است که باعث ایجاد انعطافی حداقلی در پرداخت روایی داستان شده و مخاطب را از تماشای فیلم دلزده نمی‌کند.

( پرستویی در نمایی از «سیزده 59»)

پرویز پرستویی که در میانه دهه پنجم زندگی خود به سر می‌برد، به تازگی بازی در آخرین ساخته سامان سالور یعنی «سیزده 59» را به پایان رسانیده است؛ فیلمی در گونه دفاع مقدس که داستان یک سردار جنگ را روایت می‌کند؛ سرداری که پس از سال‌ها از کما خارج شده و با اتفاقات تازه‌ای روبرو می‌شود.

جمشید مشایخی، فرهاد اصلانی، شاهرخ فروتنیان، علیرضا اوسیوند، صابر ابر، مهران احمدی، دریا آشوری، ابوالفضل شاه‌کرم، افسانه چهره‌آزاد، سعید ابراهیمی‌فر و حسین سلیمانی دیگر بازیگران این فیلم بوده و تدوین کار هم توسط سهراب خسروی انجام شده‌است. علی کهن‌دیری ساخت موسیقی متن کار را برعهده داشته و ساخت جلوه‌های ویژه این فیلم نیز توسط شهروز وظیفه‌شناس انجام شده است.

بخش‌هایی از نماهای «سیزده 59» که جواد نوروز بیگی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد و در دو زمان حال و گذشته روایت می‌شود، در شهرک سینمایی دفاع مقدس و بخش‌هایی از آن نیز در شهر تهران فیلمبرداری شده است. «سیزده 59» با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است و به احتمال فراوان اولین نمایش این فیلم در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر خواهد بود.


[ شنبه 89/8/15 ] [ 8:31 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 559
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450634