NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

دکتر وحید یامین‌پور مجری برنامه موفق "دیروز، امروز، فردا" پس از بازگشت از سفر 40 روزه به مکه مکرمه و مدینه منوره، بخش کوتاه و خواندنی از مشاهدات خود را قلمی کرده است.

وی نوشته است:

حضرت باقر فرموده اند پس از اینکه این سنگ ها را طواف کردید، به زیارت ما بیایید و وفاداری و نصرت خودتان را به ما اعلام کنید. حج بی ولایت، گردن هیچ کس را خرد نمی کند، خستگی است و کاسبی. چهل روز فرصت مناسبی بود تا زیر پوست مکه و مدینه تاریخی ترین شهرهای جهان را حس کنم. در آخرین نریشن از آخرین برنامه‌ی "سلام" که ان‌شاءالله این جمعه پخش خواهد شد، گفته ام که طواف این جماعت چند میلیونی بر گرد کعبه به سرگیجه گرفتن عجولانه ای شبیه است که می خواهند با عجله صواب جمع کنند تا بهای بهشت را بدهند!

شیطان از سر و کول امّ القرای جهان اسلام(!) بالا می رود. کافی است فقط چند قدم از خانه‌ی خدا یا خانه‌ی رسولش فاصله بگیرید تا ببینید که در متن و بطن حرم امن الهی چگونه یهودیان امت، آخرالزمانی نیویورکی دست و پا کرده اند و در حاشیه ی آن به شیّاشی و تدخین و البته در فرصت مقتضی به نماز اول وقت مشغول اند.

حتی رانندگان تاکسی با اصالت سعودی بعد از اینکه می پرسیدند: "من این انت؟" و تو می گفتی: من ایران، لبخند می زدند و سر تکان می دادند و ناخودآگاه تواضع می کردند و تو می شنیدی که می گفتند ایران "اوّل من نوعه" و بعد بلافاصله از احمدی نژاد نام می بردند و تو را سرشار از غرور می کردند. ده ها نفر در مدینه و مکه با تابعیت های مراکشی، مصری، اندونزیایی، لبنانی، بلژیکی، امریکایی، بریتانیایی، نیجریه ای، پاکستانی و... را ملاقات کردم که بدون تکلف و صادقانه می گفتند ایران و ایرانی باعث عزت جهان اسلام است. ایران کانون تولید نفرت از امریکاست و کانون احساس مقاومت اسلامی است.

چند جوان بانشاط بریتانیایی را در قبرستان ابوطالب مکه ملاقات کردم که تا نام ایران را شنیدند و فهمیدند که اهل رسانه هستم، گفتند که ما ?? ساعت پرس‌تی‌وی تماشا می کنیم؛ و من با قیافه ای دیدنی فقط توانستم بگویم: واقعاً؟!

جوانک دیگری که از امریکا آمده بود مودبانه تقاضا کرد: اگر با مسوولان پرس‌تی‌وی در ارتباط هستید بگویید که سایت‌شان در شأن شبکه شان نیست. بگویید که ما تمام نگاه‌مان به همین شبکه است.

شیعیانی از قطیف عربستان را در مکه مکرمه دیدم که در اولین سخن می گفتند یکی از مشکلات ما این است که سرعت "رجانیوز" در عربستان پایین است و ما را با مشکل مواجه می کند؛ غیر از اینکه رجانیوز و عصر ایران در بسیاری از مناطق عربستان فیلتر بود. یکی از همین جوانان شیعه‌ی اهل قطیف انگشت سبابه اش را روی حنجره اش کشید و گفت سران فتنه جان‌شان را مدیون "سیدنا القائد" هستند وگرنه مردم سرشان را گوش تا گوش می بریدند.(و البته او بجای عبارت سران فتنه تعابیر دل نشین دیگری بکار برد...)

صبح روز عید قربان در مزدلفه جوانی سر راهم سبز شد که نصفه و نیمه فارسی حرف می زد، اهل کشمیر بود، می خندید و می گفت باورش نمی شود که مرا آنجا دیده است، می پرسید چرا "دیروز امروز فردا" دیگر پخش نمی شود!

با پدر شهید ظفر اقبال مصاحبه کردم. ظفر اقبال یک جوان از اهل تسنن پاکستان بود که بخاطر فتوای امام خمینی(ره) در قتل سلمان رشدی، به شهادت رسیده بود. پدرش می گفت ما هم آماده ی شهادتیم. ایران خط مقدم مبارزه ی ماست. در این مبارزه شیعه و سنی کنار هم اند.

حرف های فراوانی است که شاید دربارشان چیزی ننویسم. می گویند روابط دیپلماتیک مان با عربستان در وضعیت خوبی است، خرابش نکنید! چشم.

همین قدر بدانید که باید سست بنیادی غرب و عزت انقلاب خمینی را در بیرون از مرزهای ایران دریابید.

 


[ یکشنبه 89/9/14 ] [ 10:59 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 308
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450383