NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
احمدی‌نژاد در باره اینکه چرا متکی وقتی در خارج از ایران بود، تغییر کرد، افزود: دفتر وزیر امور خارجه در هواپیما و جاده است. فکر نمی‌کنم این مساله مشکلی داشته باشد و شما این قضیه را جدی نگیرید زیرا چیزی از آن در نمی‌آید. رییس جمهوری اسلامی ایران پنج شنبه شب در کنفرانس خبری در پایان یازدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در استانبول برخی مدعیان دفاع از حقوق بشر را ناقضان اصلی حقوق بشر دانست.
    دکتر "محمود احمدی نژاد" در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی ایرنا به استانبول در خصوص قطعنامه جدید سازمان ملل ضد ایران که با حمایت امریکا و برخی از همپیمانانش تصویب شد، با تاکید به اینکه آنها خود ناقض حقوق بشرند گفت: اقدام دشمنان ایران در سازمان ملل به لطیفه ای بی مزه شبیه است .
رییس جمهور افزود‌:‌ برخی از کشورهای غربی و دوستان آمریکا، در روزهای اخیر مبادرت به اقداماتی کردند که شرم آور است.
احمدی نژاد با اشاره به زندانهای مخفی در کشورهای غربی و شکنجه دانشجویان و مخالفان دولت در این کشورها اظهار داشت: آنها در اشکال گوناگون مردم را ضرب و جرح می کنند و دم از حقوق بشر می زنند ولی خود انسانها را ازار می دهند.
احمدی نژاد با تاکید به اینکه من بارها گفته ام و اکنون نیز به صراحت می گویم که سرمایه داران نمی توانند مشکلات دنیا را حل کنند، گفت: اگر واقعا آنها صادق هستند و ادعا می کنند، مشکلات فلسطین، عراق و افغانستان را مرتفع می کردند.
** تلاش غربی ها برای تضییع حقوق ملت ایران
رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید به روشن بودن فعالیت های هسته ای ایران گفت: غربی ها برخلاف قانون و بر خلاف عدالت می خواهند حقوق ملت ایران را تضییع کنند.
** دوران اتم به پایان رسیده
رییس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سووال دیگری گفت: دوران موشک و اتم به پایان رسیده است و ما از استقرار هزاران موشک نگران نیستیم زیرا با موشک نمی توان جلوی فرهنگ را گرفت. سرمایه داران نگران گسترش فرهنگ هستند و این چیزها هیچ تاثیری در روابط ایران و ترکیه نخواهد داشت.
**تحریم بر ضد ایران بی اثر است
احمدی نژاد با تاکید دو باره بر بی تاثیر بودن تحریم برخی کشورهای غربی بر ضد ایران گفت: تحریم ها هیچ تاثیری در برنامه های ایران ندارد و ما قبل از تصویب آن گفتیم که "قطعنامه تحریم مرده به دنیا می آید".
رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم متعلق به سه دهه قبل است و آنهایی که در هزاره سوم دم از تحریم می زنند افراد عقب افتاده سیاسی هستند، برای اینکه شرایط جهان را نمی شناسند.
رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: غربی ها اقتصاد ایران را خوب نمی شناسند اقتصاد ما دورن زاست و ما برای پیشرفت هیچ نیازی به اروپا و آمریکا نداریم.
دکتر احمدی نژاد، ایران را یکی از اعضای فعال اکو دانست و گفت: اگر در اروپا بحران وجود دارد این مشکل آنها است؛ غربی ها می خواستند به اقتصاد ما لطمه بزنند ولی به لطف خدا این لطمه به خود آنها وارد شد.
**رتبه اقتصاد ایران در 5 سال آینده از 17 به 12 می‌رسد
رییس جمهور در ادامه کنفرانس خبری، رتبه کنونی ایران در اقتصاد جهان را 17 ذکر کرد و گفت: طی پنج سال آینده این رتبه به 12 ارتقاء می‌یابد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه ارتباط خوبی با کشورهای منطقه و دنیا داریم، افزود: در حال حاضر نقشی که ایران در دنیا ایفا می‌کند، نقش طراحی مدل‌های جدید اقتصادی برپایه عدالت و احترام به همه ملتها است.
وی سپس به صحنه مناسبات جهان اشاره کرد و گفت: در طی این سالها برخی دولتها و قدرتها 100 سال بر دنیا حاکم بودند اما اکنون رو به ضعف گذشته‌اند و باید صحنه را ترک کنند زیرا قدرت‌های جدید انسانی و عادلی همانند ایران و ترکیه در حال ظهورند.
رییس جمهور تصریح کرد که این قدرت‌های نوظهور به دنبال آن هستند تا دست بشریت را گرفته و باشگاه مدیریت مشترک جهانی را برنامه‌ریزی کنند چرا که ایران صلح و منافع خود را در صلح و پیشرفت دیگران می‌داند.
** تغییر مدیران در ایران یک امر طبیعی است
رییس جمهور در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار بی.بی.سی فارسی درباه تغییر وزیر خارجه و مسایل حاشیه‌ای که طی روزهای اخیر در باره این موضوع مطرح شده است، با بیان اینکه "بی.بی.سی همیشه به مسایل کوچک در ایران توجه دارد و حساس است، گفت: جابجایی مدیران در ایران یک امر طبیعی است. متکی هم از دوستان و مدیران محترم است.
احمدی‌نژاد در باره اینکه چرا متکی وقتی در خارج از ایران بود، تغییر کرد، افزود: دفتر وزیر امور خارجه در هواپیما و جاده است. فکر نمی‌کنم این مساله مشکلی داشته باشد و شما این قضیه را جدی نگیرید زیرا چیزی از آن در نمی‌آید.
رییس جمهوری با بیان اینکه پیش از این نیز با متکی درباره این جابجایی صحبت کردم، بیان نقل قول از جانب وی را یک اشتباه و برداشت نادرست دانست و تصریح کرد: ایران کشور آزادی است و همه حق اظهار نظر دارند.
** منافع غرب و آمریکا در تنش بین دو کره است
رییس جمهور در ادامه در پاسخ به پرسشی درباه تنش‌های ایجاد شده در شرق آسیا میان دو کره گفت: همه نقاط دنیا بویژه شرق آسیا باید در صلح و آرامش زندگی کنند.
وی با بیان اینکه ملت‌‌های شرق آسیا فرهنگ و تمدن کهن و وجه مشترک زیادی دارند، به تنش‌های ایجاد شده بین دو کره اشاره کرد و افزود: دلیلی برای تنش‌آفرینی در شرق آسیا نمی‌بینم. هرچند که بیشتر کسانی که منافع آنها در جنگ و درگیری است به دنبال ایجاد تنش در این منطقه هستند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: ‌بعد از جنگ جهانی ، دو جنگ سنگین به ملتهای این منطقه تحمیل شد که آوارگی میلیون‌ها نفر را به همراه داشت.
وی خطاب به رهبران دو کره گفت: متواضعانه می‌خواهم و توصیه می‌کنم که خویشتن‌داری کنید زیرا هیچ مساله‌ای نیست که در فضای گفت‌وگو و دوستی قابل حل نباشد.
رییس جمهور در ادامه افزود: بعد از بحران اقتصادی جهان، برخی از کشورها نجات جهان ذت از این بحران در تخریب اقتصاد سایر کشورها می دانستند.
وی با بیان اینکه کشورهای شرق آسیا در بخش اقتصاد پیشرفت زیادی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر جنگی در این منطقه ایجاد شود، 50 سال باید تلاش کنند تا دوباره اقتصاد و کشور خود را بازسازی کنند. در نتیجه برای این مساله نیازمند سرمایه‌گذای و حضور سرمایه‌داران برای بازسازی اقتصاد خود هستند.
احمدی‌نژاد افزود: این مساله سبب خواهد شد تا بازار و اقتصاد آنها به طور نامحدود در اختیار غربی‌ها قرار گیرد.
وی با طرح این پرسش که غربی‌ها و آمریکاها در شرق آسیا به دنبال چه چیزی هستند، آیا آنها به دنبال جنگ و تنش هستند یا صلح؟، گفت: تجربه نشان داده است که منافع آنها در ایجاد جنگ است.
رییس جمهور با بیان اینکه ایران با هر دو کره روابط دوستانه‌ای دارد، اظهار امیدواری کرد که این دو کشور با خویشتن‌داری و کنترل خود و از طریق گفت‌وگو برپایه عدالت،‌ مشکلات خود را برطرف کنند تا کشورهای دیگر از آن سوء استفاده نکنند.
** در مساله انرژی هسته‌ای از گفت‌وگو در سایه عدالت حمایت می‌کنیم
احمدی نژاد در ادامه کنفرانس خبری خود درباه مساله انرژی هسته‌ای با بیان اینکه ما همیشه طرفدار گفت‌و گو در سایه عدالت و احترام هستیم، افزود: آنها (غرب) در مرحله‌ای به جای گفت‌وگو به سراغ قطعنامه رفتند و تصور کردند که با فشار سیاسی و اقتصادی بر ملت ایران می‌توانند به خواسته‌های خود برسند. اما بعد که دیدند به نتیجه نمی‌رسند مذاکره را پیشنهاد کردند که ما نیز از آن استقبال کردیم.
رییس جمور افزود:‌ در مذاکرات به آنها توضیح دادیم که سیاست مقابله را با سیاست تعامل تغییر دهند چرا که این به نفع همه است.
** سرپرست جدید وزارت امور خارجه دیپلمات باتجربه است
رییس جمهور در خاتمه درباره سرپرست جدید وزارت امور خارجه گفت: علی اکبر صالحی شخص شناخته شده و دانشمند برجسته‌ و دیپلمات ورزیده و باتجربه ای است.
دکتر احمدی نژاد گفت: در دوره صالحی، وزارت امور خارجه با توانمندی بالای خود سیاست‌های صلح‌دوستانه ایران را به خوبی به پیش خواهد برد.

 


[ شنبه 89/10/4 ] [ 7:39 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 308
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450383