NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

کیهان نوشت: سایت روزنت با انتشار این مطلب به قلم علی افشاری (از عناصر فراری مرتبط با سازمان های ضدایرانی در آمریکا)، شرط گذاری های اخیر خاتمی برای حضور در انتخابات مجلس را مورد تردید قرار داد و نوشت: اظهارات جعفری دولت آبادی دادستان تهران آب پاکی را روی دستان خاتمی ریخت و خیلی زود پرونده سخنان وی را در خصوص فعال شدن اصلاح طلبان در عرصه سیاسی بست.وی با بیانی تقریباً آشکار، شرط گذاشتن خاتمی را علامت طلبکاری دانست و به نوعی با او اتمام حجت کرد که فرصت تاریخی برای بازگشت به نظام را از دست داده است و باید از کارهایش دست برداشته و آماده محاکمه شود. پیش از آن هم حمله حسین شریعتمداری به اظهارات خاتمی در جمع فراکسیون اقلیت، دشواری ها و به بیانی دیگر بن بست های پیش روی بازگشت اصلاح طلبان به حاکمیت را بازتاب می داد. استراتژی خاتمی، پس از تجربه جنبش سبز و با توجه به نوع نگاه بخش مسلط قدرت مجال و بخت قابل اعتنایی برای تحقق ندارد.
روزنت اضافه می کند: روزنامه کیهان که خطوط کلی آن هماهنگی روشنی با سیاست های رهبری دارد، خاتمی را به ملاقات های پنهانی با جورج سوروس، ابراز دوستی با راسموسن دبیرکل ناتو و حامی کاریکاتوریست دانمارکی مورد اعتراض جهان اسلام، ائتلاف با منافقین، بهایی ها، سلطنت طلب ها، مارکسیست ها و پژاک در فتنه ??، مصداق سرمایه بزرگ اسرائیل در داخل ایران، گلوپاره کردن برای دفاع از اسرائیل در روز قدس، آتش زدن مسجد، قتل بسیجی ها و اجرای نسخه دیکته شده جرج سوروس، جین شارپ و ریچارد رورتی برای کودتاهای مخملی متهم کرده است.
نویسنده این پایگاه اینترنتی ضدانقلاب یادآور می شود: از آنجا که خاتمی علی رغم آشکارسازی تفاوت هایش با موسوی و کروبی، در مجموع از کلیت مواضع آنها دفاع کرده است، بسیار بعید است که تن به خواسته محکومیت جنبش سبز بدهد و هزینه چنین کاری برای او در بدنه حامی جریان اصلاحات بسیار سنگین است و به منزله یک خودکشی سیاسی است. از طرف دیگر کف خواسته نظام و اصولگرایان نیز ابراز برائت کامل و صریح از فتنه گران و به قول دادستان تهران اعلام توبه برای بازگشت به دامان نظام است و لذا امکان نقش آفرینی دوباره خاتمی در درون حکومت بسیار نامحتمل است. علائم موجود نشان از این دارد که حاکمیت تصمیم به اخراج خاتمی گرفته است، فیلترینگ سایت خاتمی، محدودیت های بنیاد باران، جلوگیری از سخنرانی در دانشگاه و ممنوع الخروجی وی آشکار می سازند که او دیگر از حاشیه امنیت درون نظام برخوردار نیست. حاکمیت کلی هزینه کرده و نمی پذیرد که مجدداً جریانی را که ستون پنجم دشمن می شمارد به عرصه سیاست بازگردند.
وی از سوی دیگر با به چالش کشیدن کفایت خاتمی و اصلاح طلبان برای معارضه جدی با نظام می پرسد: عملکرد فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس هشتم چه بوده و چه تاثیری داشته است؟ آیا بود و نبود آنها تفاوت قابل ملاحظه ای در عملکرد مجلس در چارچوب خواست اصولگرایان داشته است؟ سابقه خاتمی نشان می دهد که وی اهل ایستادگی روی خطوط قرمز نیست و سر بزنگاه از شروطش کوتاه می آید. صدر و ذیل سخنان خاتمی با هم نمی خواند.

 


[ سه شنبه 89/10/14 ] [ 10:12 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 384
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450459