NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

بررسی تحلیل نظرات تئوریسین‌های اصلاحات نشان می‌دهد در صورتی که منافع سیاسی آن‌ها با نظریات سابقشان در تضاد باشد، براحتی سخنان پیشین خود را به فراموشی می سپارند.

به عنوان مثال، افرادی که با شعار احترام به مردم و "جمهریت" به مجلس ششم راه پیدا کردند، بعدها رسما و صریحا از تریبون مجلس و جایگاه نمایندگی مردم در اظهارنظری توهین آمیز اعلام کردند که اگر مرگ موش رایگان هم بین مردم توزیع شود، برای آن صف می‌کشند.تقسیم مردم به دو دسته "باکیفیت" و "بی‌کیفیت"و  "عقب مانده خواندن مردم" هم از دیگر عباراتی است که حافظه سیاسی کوتاه مدت مردم آنها را به نقل از اصلاح‌طلبان و پس از ناکامی آنها در جلب رای مردم در انتخابات مجلس هفتم به خاطر دارد.

در همین راستا،امروز یکی از سران ارشد جریانی که به دلیل مخالفت با نظر مردم، دست به سازماندهی آشوب‌های خیابانی در سال گذشته زد، در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است که حامی اصلی رای و نظر مردم است!

"سیدمحمد خاتمی" که به دلیل هدایت و همراهی جریان فتنه 88 که نهایتا به حرمت‌شکنی روز عاشورا ختم شد، از سوی مردم و در راهپیمایی میلیونی 9 دی به عنوان یکی از سران اصلی فتنه معرف شد، در جمع برخی از حامیان خود و در اظهارنظری جالب اظهار داشته است که "اینکه این روزها گفته می‌شود مردم چه کسی را بخواهند و چه کسی را نخواهند باید گفت که کسانیکه مردم را قبول ندارند حق ندارند درباره مردم و از زبان مردم صحبت کنند."

به نظر می رسد مرجع اصلی خطاب آقای خاتمی درباره "کسانی که مردم را قبول ندارند"، را باید در میان جریانی جست که سال گذشته و به دلیل مخالفت مردم با آنان، شعارهای خود پیرامون "احترام به نظر مردم" را از یاد بردند و از طریق حضور در خیابان‌ها به دنبال جایگزین کردن گزینه مورد نظر خود به جای نظر مردم بودند.

در آن ایام که چندان هم دور نیست آقای خاتمی حتی پس از راهپیمایی 9 دی که مردم صریحا ناراحتی خود از مواضع وی را نشان دادند و خواستار اعلام مواضع شفاف از سوی او شدند، باز هم اعتنایی به خواست مردم نکرد و مواضع سابق خود در حمایت از دشمنان ایران را تکرار کرد.

 در همین راستاست که فعالان سیاسی معتقدند سیدمحمد خاتمی نیاز به بازخوانی سخنان و مواضع خود در سال گذشته دارد تا متوجه شود که چه کسانی حاضر به پذیرش نظر 24 میلیون ایرانی که گزینه‌ای غیر از نظر آن‌ها را انتخاب کرده بودند نشدند.

البته بررسی نتایج شش انتخابات اخیر در کشور هم یکی دیگر از مواردی است که این کارشناسان برای اثبات نظریه آقای خاتمی درباره قبول داشتن یا نداشتن رای و نظر مردم نسبت به آن اشاره کرده‌اند؛ شش انتخاباتی که نتیجه آشکار آن، مخالفت مردم کشور با انتخاب تیم و طیف آقای خاتمی در مناصب کشور بوده است.

این رویگردانی مردم تاحدی بوده است که پس از ناکامی جبهه متحد اصلاح‌طلبان در دور اول انتخابات مجلس هشتم، سران این جریان تصویر خاتمی بر روی بروشورهای تبلیغاتی را علت ناکامی و شکست در انتخابات ارزیابی کردند و در دور دوم حاضر نشدند تا تصویر او را بر روی برگه‌های تبلیغاتی خود منتشر کنند.

 


[ پنج شنبه 89/10/23 ] [ 8:3 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 2094
بازدید دیروز: 7705
کل بازدیدها: 4435937