NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

در آستانه فروپاشی رژیم قذافی برخی منابع مخالفان از انتقال فردی شبیه به امام موسی صدر در فرودگاه "الابرق " در شهر البیضاء لیبی حکایت می‌کنند.

به گزارش فارس، "سامی المصراطی " از مخالفان رژیم معمر قذافی دیکتاتور لیبی در گفت‌وگوی تلفنی خود با شبکه خبری العالم اظهار داشت: یک هواپیمای کوچک دیروز دوشنبه فردی را که شبیه به امام موسی صدر بود، از فرودگاه الابرق منتقل کرده است."عیسی عبدالمجید منصور " یکی از شخصیت‌های مخالف رژیم لیبی نیز پیش از این اعلام کرده بود که امام موسی همچنان در قید حیات است.

در همین حال، تعدادی از افسران مخالف رژیم لیبی نیز پیشتر گفته بودند که امام موسی صدر درحال حاضر در زندانی در شهر "سبها " ی لیبی زندانی است.

برپایه این گزارش، معلوم نیست که آیا این فرد شبیه به امام موسی صدر به شهر دیگری در لیبی یا خارج از آن منتقل شده است.

انتشار این خبرها نگرانی شدیدی را در نزد دوستداران این شخصیت محبوب اسلامی نه فقط در لبنان بلکه در جهان اسلام درباره محل نامعلومی که وی به آنجا منتقل شده است، ایجاد کرده است؛ امری که نیاز به پیگیری جهان اسلام برای روشن شدن حقیقت دارد.

امام موسی صدر در تاریخ بیست و پنجم آگوست 1978 همراه با دو نفر به نام‌های شیخ "محمد یعقوب " و "عباس بدر الدین " سردبیر خبرگزاری لبنان وارد لیبی شد و قرار بود شب 29 یا 30 آگوست با قذافی نشستی برگزار کند اما از آن روز به بعد ناپدید شد مسئولان لیبی مدعی هستند که قذافی به طور غیرمنتظره ملاقات خود با ایشان را لغو کرده است.

طرابلس مدعی است که وی با یک هواپیما به ایتالیا رفته است اما شیعیان لبنان معتقدند که دولت لیبی به دلایل سیاسی وی را ربوده است.
حکومت لیبی هرگونه دست داشتن در ربودن امام موسی صدر را رد کرده و می‌گوید که وی به ایتالیا سفر کرد، اما دولت ایتالیا ورود وی به این کشور را رد کرده است.

روابط لبنان و طرابلس هنگامی تیره‌تر شد که یک قاضی تحقیق لبنانی در سال 2008 میلادی قرار اتهامی را در پرونده ربودن "امام موسی صدر " صادر کرد، پس از آن "سمیح الحاج " بازپرس دادگستری لبنان، قذافی را به ربودن "امام موسی صدر " و "محمد یعقوب " از یاران وی و "عباس بدر‌الدین " سردبیر خبرگزاری لبنان که وی را در سفر به لیبی همراهی کرده بود، متهم کرد.

دستگاه قضایی لبنان می‌گوید که قذافی در سخنرانی خود در سال 2002 به ربودن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی اعتراف کرده است.
بر اساس قانون مبارزه با تروریسم در لبنان، مجازات اتهاماتی که دادستان درباره قذافی ارائه می دهد، به اعدام می‌رسد.
اما کارشناسان معتقدند که محاکمه غیابی معمر قذافی به اتهام ربودن امام موسی صدر یک اقدام نمادین است، زیرا محال است که قذافی در برابر این دادگاه در لبنان حضور یابد.

پس از اینکه دادگاه لبنان قذافی را متهم کرد، دولت لیبی هرگونه ارتباط با این مسئله را رد کرده و علت این امر را تلاش برخی گروه‌های لبنانی برای ایجاد تشویش و متهم کردن قذافی با قضایای تروریستی دانست.

پایگاه های اجتماعی در روزهای اخیر شاهد فعالیت چشمگیر لبنانی‌ها در حمایت از ملت لیبی علیه قذافی و درخواست برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر بوده است؛ شخصیتی که از احترام زیادی در سطح ملی لبنان برخوردار است چرا که امام موسی صدر در مواضع خود لبنان را ثروتی تمدنی می‌داند و به همزیستی بین مسلمانان و مسیحیان تشویق می‌کند و درگیری مذهبی و طائفه‌ای را رد می‌کند.

امام موسی صدر همچنین نقش مهمی در کاستن از شدت جنگ داخلی در لبنان قبل از ناپدید شدنش در سال 1978 میلادی داشت.

امام موسی صدر "تیم های مقاومت لبنان " (جنبش امل) را در سال 1975 میلادی برای مقابله با تجاوزگری صهیونیست‌ها علیه لبنان پایه‌گذاری کرد.

 

 


[ سه شنبه 89/12/3 ] [ 1:29 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 251
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450326