NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
مصوبات دوازده گانه یک جریان سیاسی برای اجلاسیه خبرگان
مهدی هاشمی قربانی ریاست پدر بر خبرگان؟
با نزدیک شدن به زمان برگزاری اجلاسیه نهم خبرگان و مطرح شدن حضور نامزد یا نامزدهای جدید برای تصدی پست ریاست مجلس خبرگان و از سویی احساس منطبق بر تعقل و منطق اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان برای ایجاد تغییراتی ضروری در ترکیب برخی اعضای هیئت رئیسه این مجلس، بار دیگر توجهات دلسوزان و متعهدان به نظام اسلامی به نتیجه اقدام خطیر و انقلابی نمایندگان محترم این مجلس مهم و راهبردی در نظام اسلامی معطوف شده است.
از سوی دیگر، شنیده ها حاکیست که برخی عناصر و چهره های وابسته به جریانات سیاسی سنتی و تکنوکراتهای دوران سازندگی با راه اندازی یک اتاق فکر به اتخاذ تصمیماتی برای تأثیرگذاری در عدم شکل گیری این تغییر ضروری در حوزه ریاست مجلس خبرگان مبادرت نموده اند. براساس شنیده ها، در این اتاق فکر، آخرین راهبردهای مطمح نظر اعلام و برای اجرا در اختیار افراد قرار گرفته است.
تغییر ذائقه و ذهنیت عمومی جامعه و جلب نظر نمایندگان محترم خبرگان به برخی حواشی مانند سناریوی مبهم رسانه ای شدن انبوه موضوع اعتراض و اهانت اخیر به نزدیکان ریاست فعلی مجلس خبرگان که هنوز ابعاد و چرایی انجام و انعکاس اینترنتی آن از سوی مراجع ذی ربط مشخص نگردیده از جمله مسائلی است که به نظر می رسد انتشار گسترده آن با اهداف خاص مظلوم نمایی در دستور کار اعضای این اتاق فکر قرار گرفته است. اهمّ مصوبات اتاق فکر مذکور به صورت زیر قابل ارائه است:
1- تلاش برای بازگشت هر چه سریع­تر مهدی هاشمی به کشور و بررسی مدیریت شده پرونده وی و انتساب این اقدام (اصطلاحاً عدالت طلبانه) به پدرش:
چند تن از تحلیل گران اتاق فکر مذکور با این تحلیل که از جمله علل اعتراض نمایندگان خبرگان به ریاست آن، اقدامات سوء مهدی هاشمی می­باشد؛ اعتقاد داشتند که اگر بتوان مهدی هاشمی را به طور مدیریت شده به کشور بازگرداند و فواید این اقدام را به نفع پدرش مصادره کرد، آنگاه می توان به شبهه جدی که افکار عمومی در مورد «عدالت طلبی» ایشان دارند، پاسخ داد.
آنان معتقد بودند که این اقدام هیچ هزینه ای برای خانواده مهدی هاشمی نخواهد داشت چرا که به زعم اعضای اتاق فکر مذکور تفکری در بخش هایی از نظام وجود دارد که به دنبال حل بی سر و صدای موضوع مهدی هاشمی است تا پای دیگر مسئولین به میان نیامده و آن مجموعه را با چالش روبرو ننماید؛ حتی در جلسه مذکور ادعا شده که سناریویی توسط برخی افراد برای بازگشت مهدی هاشمی به صورت زیر پی گیری می شود:
- صدور حکم قضایی دستگیری مهدی هاشمی و ابلاغ حکم به نیروی انتظامی به عنوان ضابط پرونده
- ممانعت از دسترسی نهادهای مسئول و پی گیر پرونده با نفوذ و تغییر در روند انتقال متهم از فرودگاه تا تحویل وی به دستگاه قضایی.
- بازداشت تشریفاتی مهدی هاشمی به مدت حداکثر 7 روز .
- عدم استفاده از دستبند و ... که برای سایر متهمان لحاظ می گردد.
- ارجاع پرونده به یکی از مجتمع های دادگستری و ممانعت از ورود دادگاه انقلاب در این زمینه .
- تعیین بازپرس­های خاص برای رسیدگی به پرونده .
- ممانعت از مطرح شدن سایر اتهامات(سیاسی ، مالی و ... ) و بسنده نمودن به چند پرونده موجود در دادگستری.
- صدور حکمی سبک که برای همیشه به موضوع مهدی هاشمی خاتمه دهد.
2-ایجاد تردید در مورد حضور نامزدهای رقیب با طرح شایعاتی نظیر اعلام انصراف آنها از کاندیداتوری در رسانه ها.
3- پیگیری خط تخریب پیرامون کاندیداهای رقیب به منظور وادار نمودن آنها برای کنار کشیدن و اعلام انصراف در انتخابات هیئت رئیسه خبرگان در شبکه های اجتماعی مجازی نظیر فیس بوک، توئیتر و....
4-انتشار وسیع شایعاتی در فضای عمومی جامعه پیرامون حمایت مسئولین عالی نظام از ریاست فعلی.
5-پیگیری و پر رنگ نمودن هر چه بیشتر صحبت های ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون آنچه که به زعم ایشان «فتنه مهدویت» و «اسلام ایرانی» خوانده می شود.
6- برنامه ریزی برای تکثیر و ارسال فیلم اعتراضات مشکوک چند نفره به فائزه هاشمی برای نمایندگان محترم مجلس خبرگان و انحراف افکار عمومی از سایر اقدامات وی نظیر شرکت در تجمعات و اغتشاشات غیرقانونی 25 بهمن و دستگیری مشارالیها در روز اول اسفند.
7- پررنگ نمودن لزوم وحدت در جامعه خصوصاً نخبگان سیاسی به منظور تاثیرگذاری بر احزاب و گروه­های سیاسی.
8- توجیه و تبیین ضرورت حضور آقای هاشمی در انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبرگان با ادله «عمل به تکلیف شرعی» و این که «تنها با حضور وی در این پست انقلاب اسلامی حفظ خواهد شد». (!)
9- برنامه ریزی برای اعلام نظر و طرح برخی مواضع به ظاهر تند ­علیه جریان فتنه از سوی ریاست فعلی مجلس خبرگان به منظور زدودن آثار منفی مواضع و سکوت قبلی او در بین اعضای مجلس خبرگان.
10-برنامه ریزی برای تنظیم محتوای مناسب سخنرانی، پیش از آغاز دستور اجلاسیه نهم خبرگان به منظور تاثیرگذاری در نمایندگان محترم خبرگان.
11-اعزام عناصر موجه به قم به منظور رایزنی با مراجع معظم تقلید و علما و جلب حمایت آنان از کاندیداتوری و انتخاب مجدد ریاست فعلی
12-پیگیری و پر رنگ نمودن خط مظلوم نمایی و متهم نمودن برخی ارگانها به پیگیری مغرضانه امور در مورد اعضای خانواده ریاست فعلی .

 


[ شنبه 89/12/14 ] [ 11:3 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 431
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450506