NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

کبری افشردی بهروز؛ مادر سردار شهید حسن باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: حسن، عاشق امام خمینی(ره) بود؛ ما پیش از انقلاب با حضرت امام‌ آشنا بودیم و ‌حسن نیز از زمانی که ایشان به ایران تشریف آوردند، در معیت امام خمینی(ره) و در خدمت ایشان بود و با شهادت خود این خدمت را کامل کرد.*می‌گفت وقتی امام را دیدم، چنان مبهوت شدم که چیزی نفهمیدم
وی افزود: نخستین بار که حسن در مدرسه علوی به دیدار حضرت امام رفت، وقتی بازگشت، گفت: «مامان وقتی چشمم به امام افتاد، از خود بی‌خود شدم و چیزی نفهمیدم؛ جمعیت مرا به خود می‌برد و من مبهوت چهره امام بودم».
مادر سردار شهید باقری بیان داشت:‌ حسن در خانه بهترین رفتار و منش را داشت و به قول یکی از بزرگانی که در مراسم ختم او حضور داشت، هرچه خوبان داشتند، او به تنهایی داشت. فرزندم از لحاظ توکل، نوع‏دوستی و احترام به بزرگترها و خانواده، بهترین بود.
*حسن معتقد بود که باید زیاد بداند و کم حرف بزند
وی افزود: حسن لحظه‌ای وقتش را به هدر نمی‌داد و از سن 13 ـ 14 سالگی و از دورانی که از مسائل روز سردرآورد، نوشتن اخبار و مطالب روزنامه‌ها یکی از عاداتش شده بود؛ چرا که معتقد بود «باید زیاد بداند و کم حرف بزند».
مادر سردار شهید باقری گفت: نماز اول وقتش ترک نمی‌شد؛ وقت نماز که می‌رسید، دست و دلش می‌لرزید و حتی اگر در حال رانندگی بود، کناری می‌ایستاد تا نماز بخواند؛ اوایل انقلاب که هنوز فضای پیش از انقلاب تا حدودی حاکم بود و از ماشین‌ها گاهی صدای نوارهای غیرمجاز پخش می‌شد، در ماشین او همیشه نوای قرآن بلند بود.
افشردی با بیان اینکه حسن هیچ‏وقت نمی‌توانست ناراحتی دیگران را تحمل کند، افزود: تا جایی که از دستش برمی‌آمد، برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کرد.
*هیچ از فعالیت‌هایش در خانه حرف نمی‌زد و می‌گفت جنگ را بسیجی‌ها پیش می‌برند
وی اظهار داشت: او اگر در خانه بود، یا در حال نوشتن بود یا خواندن و کار کردن؛ با اینکه دائم مشغول فعالیت بود و از لحظه لحظه وقتش استفاده می‌کرد؛ اما اگر متوجه می‌شد می‌خواهم به خرید بروم یا کاری دارم، حتماً برای من وقت مناسبی در نظر می‌گرفت. او همواره در راه رفتن مراقب بود که حتی یک قدم از من جلوتر نرود.
مادر سردار شهید باقری بیان داشت: حسن از مسائل جنگ زیاد صحبت نمی‌کرد؛ هروقت هم که از او می‌پرسیدم که در جبهه چه می‌کنی، می‌گفت: «کاری نمی‌کنیم».
وی ادامه داد: یک بار برای دیدن او و آقا محمّد و خانواده‌هاشان به اهواز رفتم؛ حسن قرار بود به عنوان سخنران پیش از خطبه‏های نماز جمعه اهواز صحبت کند؛ وقتی شروع به سخنرانی کرد، یاد خاطره مقام معظم رهبری درباره او افتادم که ایشان می‌گفت: وقتی حسن باقری درباره تشریح عملیات شروع به صحبت کرد، انگار همه چیز را مانند کف دست می‌دانست.
افشردی یادآور شد: آن روز حسن آن‏قدر دقیق از ادوات دشمن، لشگرها، تیپ‌ها و نفرات دشمن و اینکه در کجا هستند و چه دارند و هدفشان چیست، همه نکات را دقیق و روشن بیان کرد که برای من بسیار جالب بود؛ چون تا به حال هیچ حرفی از او درباره جنگ نشنیده بودم.
*می‌گفت من سقای بسیجی‌ها هستم
وی افزود: حسن بسیار عاشق بسیجی‌ها بود و همیشه می‌گفت: «من سقای بسیجی‌ها هستم»؛ «جنگ را بسیجی‌ها پیش می‌برند، ما کاره‌ای نیستیم».
مادر سردار شهید باقری اظهار داشت: پیش از مجروحیتش در جبهه خودش رانندگی‌ می‌کرد؛ اما بعد از مجروحیت برایش راننده گذاشتند؛ دوستانش تعریف می‌کردند در راه هر بسیجی‌ را می‌دید که کنار جاده در انتظار ماشین ایستاده است، می گفت سوارش کنید؛ بعضی از فرمانده‌ها به این مسئله قائل نبودند؛ چون خطر منافقین وجود داشت و خیلی‌ها احتیاط می‌کردند، اما حسن می‌گفت سوارشان کنید، آنها رزمنده‌ هستند.
مادر شهید باقری معتقد است در تربیت این سردار رشید سپاه اسلام، نقشی نداشته و ادامه داد: خداوند خواست که حسن چنین جایگاهی پیدا کند و رمز آن را نمی‌دانم.
وی اظهار داشت: خانواده شهدا و ایثارگران باید به گونه‌ای در اجتماع ظاهر شوند که برای سایر مردم الگو باشند؛ آنها باید جایگاه خود را بشناسند.
*یک سخنرانی آقا آبی بر روی آتش است و غائله‌ها را ختم می‌کند
افشردی گفت: خانواده شهدا باید آبروی شهدا را حفظ کنند؛ چرا که وقتی کسی عزیزترین فرد زندگی‌اش را در راه خدا فدا کند،‌ باید بداند مسئولیتش سنگین‌تر است و هر قدمی که برمی‌دارند، بدانند که مردم تیزبین هستند.
مادر سردار شهید حسن باقری با بیان اینکه خانواده شهدا همه ولایت‌مدار و تابع امر ولی فقیه هستند، تأکید کرد: امروز هرچه داریم از ولایت فقیه است؛ دنیا اگر امروز به آشوب کشیده شده و صدای حق‌طلبی مردم مسلمان از هر سو بلند شده است، به خاطر این است که رهبر دانا و دلسوزی ندارند؛ اما خدا به رهبر ما طول عمر بدهد که هروقت برنامه‌ای پیش می‌آید، یک سخنرانی ایشان همچون آبی بر روی آتش است و غائله‌ها را ختم می‌کند.
افشردی گفت: من خود را فدایی رهبر می‌دانم؛ این همان راهی است که فرزند شهیدم و همه شهدای انقلاب اسلامی جان خود را برای آن فدا کردند.

 


[ یکشنبه 89/12/15 ] [ 9:10 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 559
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450634