NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

وزیر امور خارجه امریکا ادامه داده که مردم کشورهای دستخوش تغییرات از کمک‌های ما استقبال می‌کنند اما از اینکه به‌نحوی اقدام کنیم که القای تلاش برای تصاحب انقلاب آن‌ها شود، استقبال نمی‌کنند.

هیلاری کلینتون که دو هفته قبل به مجلس سنای امریکا فراخوانده شد تا در مورد حوادث خاورمیانه و شمال افریقا توضیح بدهد، سعی کرده مسئولیت این قیام‌های مردمی را متوجه ایران کند تا ضمن توجیه آشفتگی سیاسی و عملیاتی امریکا در قبال این حوادث، ناتوانی دولت در پیش‌بینی و مدیریت آن‌ها را طبیعی بخواند.

به گزارش مشرق به نقل از رجانیوز، بخش‌هایی از اظهارات کلینتون در این نشست را آسوشیتدپرس منتشر کرد که بر مبنای آن وزیر امور خارجه امریکا ادعا کرده بود حکومت ایران سعی دارد بر این تحولات اثر بگذارد و با مخالفان در مصر، بحرین و یمن در تماس است.

با این حال، گفته می‌شود کلینتون در بخش منتشرنشده اظهارات خود با تأکید بر اینکه ایران تنها رقیب جدی امریکا در این تحولات است، افزوده این کشور از طریق رابطین خود در حزب‌الله و حماس بر تحولات اثرگذاری می‌کند.

وزیر امور خارجه امریکا ادامه داده که مردم کشورهای دستخوش تغییرات از کمک‌های ما استقبال می‌کنند اما از اینکه به‌نحوی اقدام کنیم که القای تلاش برای تصاحب انقلاب آن‌ها شود، استقبال نمی‌کنند.

در عین حال، کلینتون در پاسخ به انتقاد برخی اعضای مجلس سنا خاطرنشان کرده که از جریان‌های مخالف رژیم ایران در داخل و خارج از این کشور به ما گفته‌اند که از آن‌ها حمایت علنی نکنیم چرا که با توجه به روحیات و گرایش‌های مردم ایران، حمایت علنی ممکن است اثر عکس داشته باشد.

اظهارات کلینتون در مورد حمایت مخفیانه از جریان ضد انقلاب در حالی است که کنگره امریکا هر سال رسماً بودجه‌های مشخصی با پیشنهاد دولت این کشور در زمینه ایجاد ناآرامی و حمایت از این جریان‌ها تصویب می‌کند و در جریان فتنه 88 نیز با تمام توان امنیتی و پشتیبانی‌های متنوع مالی، فناوری و تبلیغاتی به میدان آمد و بارها از تریبون‌های رسمی از آن‌ها حمایت کرد.

در عین حال، به نظر می‌رسد نفرت عمومی شکل گرفته در مردم ایران در قبال جریان فتنه که در سال 89 با تکرار رفتارهای ساختارشکنانه البته با ریزش‌های عمیق و وسیع به جریان ضد انقلاب تغییر فاز داد، حامیان امریکایی آن‌ها را به این نتیجه رسانده که در اظهار حمایت‌های خود با احتیاط بیشتری عمل کنند.

 


[ سه شنبه 90/1/2 ] [ 9:13 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 366
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450441