NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

«شهید ابوالحسن کریمی دردشتی» در روز نهم مرداد ماه سال 1327 در لاهیجان به دنیا آمد. کریمی پس از کسب مدرک دیپلم در سال 1346 به دانشگاه تهران رفت و نخست در رشته ریاضی و سپس در رشته اقتصاد تحصیلاتش را ادامه داد و برای مدتی در محضر آیت‌الله بهشتی، اقتصاد اسلامی و در محضر آیت‌الله طالقانی، تفسیر قرآن را فرا گرفت. ابوالحسن در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی به خاطر سخنرانی هایش و نیز شرکت در تظاهرات، سه مرتبه دستگیر و زندانی شد.
شهید کریمی در زندان با آیت‌الله ربانی شیرازی و آیت الله هاشمی رفسنجانی آشنا شد. ابوالحسن برای اولین بار اذان صبح را در زندان با صدائی رسا قرائت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت فرمانداری شهرستان لاهیجان و دادستانی استان را بر عهده گرفت.
شهید ابوالحسن کریمی درجریان جنگ مسلحانه کمونیست‌ها به همراه شهید علی انصاری (استاندار گیلان) عوامل اخلال گر را بازداشت کرد و با راه اندازی یک راهپیمایی از مقابل بیمارستان لاهیجان، کودتای منافقین را خنثی ساخت.
سرانجام شهید کریمی در سیزدهم فروردین ماه سال 1365 در مقابل بازار روز شهرستان لاهیجان در سن 38 سالگی به دست منافقین کوردل به شهادت رسید. اصابت گلوله‌های پی‌در‌پی به گلو و بازو و سر ابوالحسن او را به سجده انداخت و ابوالحسن پس از رشادت های فراوان با فریاد الله‌اکبر به دیدار محبوب خویش شتافت.
روحمان با یادش شاد


مسجد محمود آباد رودبارتان رشت سال 1360 نشسته از چپ شهید کریمی 

شهید ابوالحسن کریمی دردشتی

 


[ دوشنبه 90/1/15 ] [ 11:49 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 832
بازدید دیروز: 921
کل بازدیدها: 4469757