NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

دادستان عمومی مصر، رئیس جمهوری سابق این کشور و فرزندان او را برای بازجویی و پاسخ به اتهام فساد و استفاده از خشونت علیه تظاهرکنندگان فراخوانده است.

به گزارش پرس‌تی‌وی، خبرگزاری رسمی مصر روز یکشنبه (21 فروردین) گزارش داد: "عبدالمجید محمود، داستان عمومی مصر امروز تصمیم گرفته است از حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق و فرزندان او جمال و علا بخواهد برای بازجویی و پاسخ به پرسش‌ها حاضر شوند".

همچنین، احمد نظیف، نخست وزیر سابق مصر برای بازجویی و پاسخ به اتهامات فسادی که به وی وارد شده است در بازداشت به‌سر می‌برد.

این در حالی است که ده‌ها هزار تن از تظاهرکنندگان مصری روز جمعه (19 فروردین) که آن را "روز محاکمه و پاک‌سازی" نامیده‌اند، بار دیگر در میدان آزادی قاهره تجمع کردند و خواستار مجازات حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر و اعضای خانواده او و نیز مقامات وابسته به رژیم او شدند.

مردم مصر قصد دارند به تظاهرات و تحصن خود در میدان آزادی قاهره علیه دولت نظامی انتقالی این کشور ادامه دهند. آنها خواستار کناره‌گیری شورای نیروهای مسلح مصر به ریاست محمد حسین طنطاوی هستند.

همچنین، در حمله روز شنبه (20 فرودین) نیروهای نظامی مصر به متحصنین در میدان آزادی قاهره، شش نفر کشته شدند که برخی از این افراد بر اثر شدت جراحت در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

گزارش‌های پیشین حاکی از آن بود که حسنی مبارک و وزیر نفت او، سامه فهمی، به اتهام فروش ارزان‌قیمت گاز به رژیم اسرائیل و چند کشور غربی تحت بازجویی قرار دارند.

سامه فهمی به تازگی به بازجویان گفته است که او تنها از حسنی مبارک فرمان‌برداری می‌کرد.

بر اساس پیمان صلحی که در سال 1979 بین قاهره و تل‌آویو به امضا رسید، مصر متعهد شد سالانه 40 درصد گاز طبیعی مورد نیاز رژیم اسرائیل را تامین کند.

در همین حال، حسنی مبارک در نخستین مصاحبه خود پس از کناره‌گیری از قدرت با شبکه العربیه عربستان گفت که حاضر است برای تحقیق درباره دارایی‌ها و اموال اعضای خانواده خود در خارج از کشور با بازرسان و گروه تحقیق همکاری کند. وی تهدید کرده است علیه کسانی که این اتهام را به وی وارد کرده‌اند شکایت خواهد کرد.


< type="text/java">

 


[ دوشنبه 90/1/22 ] [ 12:33 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 573
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450648