NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

تا این ساعت رسانه های دولت اعم از پایگاه اطلاع رسانی دولت و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران خبر مخالفت رهبر انقلاب با برکناری وزیر اطلاعات را منتشر نکردند.
 به نقل از الف در حالیکه شب گذشته با نظر دفتر رهبر انقلاب خبر استعفای وزیر اطلاعات از همه رسانه های خبری برداشته شد، رسانه های دولت زیر بار این توصیه نرفتند و تا این لحظه خبر استعفای وزیر اطلاعات و موافقت رئیس جمهور با استعفا را از روی سایت خود برنداشتند.
این درحالی است که ایرنا ساعتی پس از انتشار گسترده حکم حکومتی رهبر انقلاب درباره ابقای وزیر اطلاعات با انتشار خبری نوشت:"فارس مدعی شده است که رهبری انقلاب با رفتن وزیر مخالفت کرده است" و به این ترتیب از انتشار صریح خبر شانه خالی کرد.
اما جالب این است که انتشار همین خبر نیز مورد انتقاد دولت قرار می گیرد و به این حداقل هم رضایت نمی دهند و صبح امروز این خبر از روی خروجی ایرنا حذف و فحش نامه ای علیه همه رسانه های خبری اعم از خبرگزاری ها و سایت های خبری منتشر می شود.
ایرنا در گزارشی تحلیلی می نویسد که یک جریان خاص سیاسی با حذف خبر استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و قبول آن از سوی رئیس جمهور،بدون استناد به هیچ منبع مشخصی مدعی شدند که مقام معظم رهبری با کناره گیری مصلحی مخالفت کرده اند.
ایرنا اخبار منتشر شده در رسانه های رسمی کشور را شایعه سازی می خواند و می نویسد که عوامل پشت پرده این ماجرا که مدیریت فضای رسانه ای را تحت کنترل خود دارند،به صورت فراگیری در محافل رسانه ای شایع کرده اند که نظر مخالف مقام معظم رهبری درخصوص کناره گیری آقای مصلحی به رئیس جمهور ابلاغ شده است.
گفتنی است این ماجرا تکرار برخورد دولت با نامه رهبر انقلاب در برکناری مشائی از معاونت اول ریاست جمهوری است.در آن ماجرا نیز دولت به این بهانه که هنوز این نامه انتشارعمومی نیافته از اجرای دستور رهبر انقلاب سرباز زد.الف درآن ایام با روزشمار ولایت پذیری بر اجرای فوری دستور رهبر انقلاب تاکید کرد.
چندی پیش نیز جوانفکر مدیرعامل ایرنا و مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در گفت وگوئی ضمن تقسیم بندی سخنان رهبر انقلاب به مولوی و ارشادی، نامه ایشان درخصوص عزل مشائی از معاونت اول را ارشادی دانست و اظهار داشت که منویات ارشادی رهبر انقلاب لازم الاجرا نیست.
با این حال به نظر می رسد دولت و تیم رسانه ای رئیس جمهور که با هدایت دفتر و شخص مشائی، خبر تنظیم و ارسال می کنند، حکم حکومتی شب گذشته رهبر انقلاب را ارشادی تلقی کرده و حاضر نشدند مخالفت ایشان با برکناری وزیر اطلاعات را یپذیرند.
نپذیرفتن این دستور در عدم انتشار این خبر در رسانه های دولتی مشهود است.چه انکه ایرنا با بیان طعنه آمیز اینکه هنوز رهبر انقلاب رسما مخالفت خود را اعلام نکرده اند نوشته است : براساس شناختی که از رهبر عزیز و مولا و مقتدای خویش داریم، بر این باوریم که ایشان در تعامل با مقامات و دستگاه های مختلف، همواره بسیار صریح و شفاف عمل می کنند.
بنابراین تا این لحظه خبر برکناری وزیر اطلاعات از روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت وایرنا برداشته نشده است و دولت تصمیم دارد بار دیگر ماجرای تعویق انداختن حکم رهبر انقلاب درباره برکناری مشائی را به بهانه عدم انتشار رسمی دستور ایشان تکرار کند.در این رابطه باید آخرین هشدارها از سوی نهادهای مسوول و مجلس شواری اسلامی به دولت داده شود.

 


[ دوشنبه 90/1/29 ] [ 1:9 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 252
بازدید دیروز: 1492
کل بازدیدها: 4440117