NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

موفقیت ها و چهره شدن افراد ایرانی در سطح کشورهای جهان همواره یکی از سوژه های اصلی رسانه ها برای پرداختن بوده است که با استقبال مردم هم روبرو می شده است . گزارش از پیشرفت  ایرانی ها که به مدارج مهم علمی، اجتماعی و حتی سیاسی کشورهای خارجی رسیده اند همواره از نکات خواندنی رسانه ها بوده است که به طبع غرور ملی را به همراه می آورد اما سوال اصلی اینجاست که این افراد به هر دلیلی و با هر سابقه ای باید به عنوان نمونه و الگو برای جامعه ایران معرفی شوند و جو رسانه ای کشور تنها به دلیل ایرانی بودن هر فردی باید تمام سوابق بد و تخلف های او را به فراموشی بگذارد؟

ماجرای علی دیزایی فرمانده پلیس متروپلتین لندن که بعد از سال ها زندگی در لندن با پخش مستند مهاجران شبکه اول سیما به شهرت رسید بارز ترین مصداق گفته های بالاست . این پلیس سابق لندن نشین در حالی از سوی صدا و سیمای ایران به عنوان چهره خوش نام مهاجران معرفی شد که در همان زمان به اتهام فساد مالی و درگیری بافردی عرب و سیاهپوست در دادگاه های معروف به پرونده هلیاس حاضر می شد . به موازات این اقدام صدا و سیما دیگر رسانه های داخلی نیز با بزرگ نمایی شخصیت این پلیس تبهکار اسکاتلندیارد تلاش کردند پرونده هلیاس را ساخته دولت انگلیس برای تخریب وجهه این ایرانی قرار  دهند در حالی که این فرد که 25 سال در پلیس انگلیس کار کرده بود می توانست سال های قبل تر برکنار شود .

 اما ماجرا به واقع چه بود؟ علی دیزایی که در لندن به عنوان فرمانده بخشی از پلیس شهر لندن فعالیت می کرد قصد داشت برای خود وب سایتی شخصی راه اندازی کند که در آن اخبار مربوطه خود را درج کند و برای این کار از یک طراح سایت به نام وائد البغدادی استفاده کرد اما پس از اتمام کار به دلیل درخواست 600 پوندی این تبعه عراقی از دیزایی وی با سواستفاده از موقعیت خودش وی را کتک زده و بازداشت نموده بود . با شکایت این فرد عراقی پرونده ای در دستگاه قضایی انگلستان تشکیل شد اما به موازات آن اتهام مالی هم دامن او را گرفت . به هر حال این فرد که از نظر اخلاقی نیز وضعیت مناسبی نداشت با رپرتاژ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به یک چهره صادق و برجسته تبدیل شده و حتی به دعوت برخی مسئولین و در کمال نا آگاهی و یا شاید از روی عمد به ایران آمد و به چهره ای مشهور تبدیل شد .

اخیرا نیز یکی از روزنامه های انگلیس در گزارشی با اشاره به گذراندن دوران زندان این پلیس سابق عکسی از وی به همراه زن سومش منتشر کرد و با اشاره به اینکه وی یک فرد مسلمان است به انتقاد از عملکرد او پرداخت .به هر حال این اولین و آخرین باری نیست که برخی از مسئولین به خصوص در عرصه های رسانه ای با موضع گیری های نا به جای خود افرادی را بزرگ می کنند که به هیچ وجه نه تنها ارزش بزرگ شدن را ندارند بلکه قصد دارند به راحتی با این ابزار به تطهیر چهره خود بپردازند. 

 


[ چهارشنبه 90/1/31 ] [ 10:52 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 124
بازدید دیروز: 1182
کل بازدیدها: 4407125