NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون گفت: نادرترین گروه خونی به عنوان خون لوترن در ایران شناسایی شد.

مصطفی مقدم در گفت‌وگو با برنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: گروه خونی لوترن که نادرترین گروه خونی در جهان است، در ایران شناسایی شد.

رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون، با بیان این که تاکنون یک نفر در بوشهر شناسایی شده که دارای گروه خونی لوترن است، ادامه داد: البته باید گفت شناسایی خون های نادر تا هنگامی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به مراکز درمانی نروند یا نیاز به خون نداشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی با بیان این که شناسایی گروه های نادر پیش از بروز مشکل برای فرد دارنده آن می تواند از مشکلات احتمالی در مواقع بحرانی جلوگیری کند، گفت: به عنوان مثال، شناسایی زنان دارای گروه خونی نادر در هنگام بارداری یا زایمان امکان پذیر خواهد بود که این امر می تواند تبعاتی به دنبال داشته باشد.

رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون تصریح کرد: در ایران از هر پنج تا ده هزار نفر یک نفر دارای گروه های خونی نادر است و تاکنون 130 نفر دارای گروه خونی نادر در ایران شناسایی شده اند.

مقدم در پایان اظهار داشت: همچنین تاکنون سیصد نوع آنتی ژن خونی در جهان شناسایی شده که اگر فقط یک نفر یکی از این آنتی ژن ها را نداشته باشد، از دارندگان گروه های خونی نادر محسوب می شود.


[ یکشنبه 90/2/4 ] [ 7:17 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 435
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450510