NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
دانشجویان پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی وابسته به موسسه تنظیم و نشر و آثار امام در پی مشکلات صنفی- آموزشی تجمع اعتراضی خود را از دیروز ساعت 13:30 آغاز کردند که به تحصن شبانه روزی تا کسب نتیجه تبدیل شد و دانشجویان شب را در محل تحصن گذراندند.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، مدیر پژوهشکده هم به دانشجویان پاسخگو نبوده و حتی دیروز در دانشگاه حضور پیدا نکرده است.
 
 
دانشجویان چندین مرتبه برای به نتیجه رسیدن مشکلات خود به سید حسن خمینی رئیس هیئت امنا پژوهشکده مراجعه کرده اند که تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.
حتی یک بار هم به حمید انصاری قائم مقام ریاست موسسه تنظیم و نشر و آثار امام خمینی(ره) مراجعه کردند که با قول‌های مساعد انصاری همراه بوده که در پی بی نتیجه ماندن این اقدامات دست به تجمع و تحصن زدند.
دانشجویان این پژوهشکده که همگی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو هستند، از داشتن شورای صنفی دانشجویان و انجمن های علمی محروم هستند.
مدیریت این مرکز اجازه برگزای هیچ برنامه سخنرانی، کنفرانس و همایشی را به دانشجویان نمی دهند و دلیل آن را مسائل سیاسی عنوان می کنند.
دانشجویان این مرکز به دلیل تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و لزوم ادامه تحقیقات خود در تابستان هستند که دانشگاه چنین اجازاه ای به دانشجویان نمی دهد و در تابستان خوابگاه های خود را تعطیل می کند.
یکی دیگر از مطالبات دانشجویان نداشتن سالن مطالعه و کتابخانه در خوابگاه است.
همچنین در این چند وقت اخیر جو خوابگاه کاملا امنیتی شده است و تمام رفت و آمد‌ها تحت کنترل مامورین حراست قرار گرفته است
لازم به ذکر است که تا سال پیش این دانشجویان از داشتن رایانه و اینترنت هم محروم بودند که مسئولین با سه دستگاه رایانه و اینترنت Dial up این مشکل را حل کردند!
فضای این پژوهشکده آنقدر سنگین است که سال پیش یکی از اساتید محبوب خود را که به فضای رخوت انگیز دانشگاه اعتراض کرد از دانشگاه بیرون کردند و اجازه نمی دهد تا دانشجویان این استاد را حتی به عنوان استاد راهنمای خود انتخاب کنند.
این دانشگاه هیچ استادی به عنوان هیئت علمی ندارد و تمام اساتید آن مدعو هستند و لذا دلسوزی لازم را ندارند.
این پژوهشکده به قدری تحت تاثیر فضای سیاسی است که عمده شعار دانشجویان در تحصن خود "مدیر سیاسی نمی خواهیم" بود و دانشجویان، این مرکز را "پناهگاه افراد سیاسی" می نامند. 
تعداد کارمندان این پژوهشکده که اکثرا پس از دولت اصلاحات به عنوان پناهگاه به آنجا آمدند، آنقدر زیاد است که پژوهشکده برای تامین حقوق آنها به مشکل برخورده است و حتی در بین دانشجویان این طور مطرح می شود که تعداد کارمندان از دانشجویان بیشتر است!
رئیس این پژوهشکده حجت الاسلام عباسعلی روحانی است که از اعضای حزب منحله مشارکت اصفهان است که پس از اتمام دولت آقای خاتمی به تهران می آید و مدیریت این مرکز را به عهده میگیرد.

آقای روحانی یک فرد کاملا سیاسی است که فاقد هرگونه مدرک و تحصیلات دانشگاهی است. وی در زمان دولت اصلاحات در جهاد کشاورزی فعالیت می کرد.
معاون پژوهشی این مرکز آقای ولایی است که از اعضای مجمع روحانیون مبارز می باشد و در دوران اصلاحات در دفتر ریاست جمهوری کار می کرده است که پس از پایان دوران ریاست جمهوری خاتمی به پژوهشکده نقل مکان کرده است.
معاون امور اداری و مالی پژوهشکده  هم از همکاران آقای روحانی در جهاد کشاورزی بوده است.

این مرکز آموزشی- پژوهشی در رشته های «جامعه شناسی انقلاب اسلامی، تاریخ انقلاب اسلامی، عرفان، فقه و حقوق و اندیشه سیاسی در اسلام» دانشجو دارد.
مدیر گروه عرفان پژوهشکده فاطمه طباطبایی، مادر سید حسن خمینی است و مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشکده سیدمحمد موسوی بجنوردی، پدر زن سید حسن خمینی است.
نکته جالب توجه این است که تمام دروس رشته فقه و حقوق با موسوی بجنوردی ارائه می شود و دانشجویان مجبورند! که وی رابه عنوان استاد راهنمای پایان نامه خود انتخاب کنند.
این مرکز در دو تا سال پیش در دو رشته عرفان و فقه و حقوق دانشجوی دکتری هم می پذیرفت که در سال 88 مجید انصاری و موسوی لاری جزو پذیرفته شدگان بودند که با اعتراض دانشجویان شرکت کننده همراه شد.


در پی اعتراضات دانشجویان وزارت علوم اقدام به بررسی کرد و پذیرفتن انصاری و موسوی لاری را در دوره دکتری غیر قانونی اعلام کرد.
در کشمکش پژوهشکده با وزارت علوم که یک سال (دو ترم) طول کشید، پژوهشکوه دیگر دانشجویان را معطل نمود و از برگزاری کلاسها تا روشن شدن تکلیف این دو نفر خودداری کرد.

 


[ پنج شنبه 90/2/8 ] [ 7:44 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 641
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450716