NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

هیئت مؤسس دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای به صورت تلویحی اعلام کرد که هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی و حمید میرزاده برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد نیازی به تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارند.
پس از اطلاعیه هیات موسس دانشگاه آزاد ،سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اطلاعیه اخیر هیأت موسس دانشگاه آزاد مبنی بر عدم نیاز هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی و حمید میرزاده به تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی را فاقد وجاهت قانونی دانست.
نورالله حیدری دستنایی درخصوص اطلاعیه هیات امنای این دانشگاه مبنی بر اینکه عضویت این آقایان نیازی به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد، گفت: آنچه که از مصوبه اساسنامه دانشگاه آزاد بر می‌آید این است که ترکیب هیات امنای دانشگاه آزاد را که از طریق هیأت موسس این دانشگاه اعلام می‌شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به عنوان یک نهاد نظارتی باید آن را تأیید کند و به نظر می‌رسد اطلاعیه هیات موسس خیلی وجاهت قانونی ندارد.
 شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه خود در ?? فروردین ماه سال ?? از میان ?? عضو هیئت علمی پیشنهادی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ? نفر را برای عضویت در ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب کرد. فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی این سه نفر هستند.گرچه تا زمان برگزاری این جلسه، حدود دو ماه از اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد و درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی برای معرفی سه عضو پیشنهادی هیئت موسس دانشگاه آزاد گذشته بود اما این هیئت ترجیح داد که همچنان موضوع معرفی این سه عضو را مسکوت بگذارد.این در حالی بود که محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از جلسه ?? بهمن ماه این شورا از اصلاح ماده ? بند ?? اساسنامه دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: هیئت موسس دانشگاه آزاد دو هفته فرصت خواهد داشت تا افراد پیشنهادی خود را برای هیئت امنا به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند و شورا در جلسات آتی خود نسبت به تایید نفرات معرفی شده اهتمام خواهد ورزید.
اما هیئت موسس سرانجام این اقدام را حدود ?? روز به تاخیر انداخت و سرانجام روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری تشکیل جلسه داد و اعضای پیشنهادی خود را برای عضویت در هیئت امنا معرفی کرد.برخلاف پیش بینی ها، این هیئت حجج الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی را هم جز گزینه های معرفی شده قرار داد و آنان را به همراه حمید میرزاده برای عضویت در هیئت امنای این دانشگاه معرفی کرد تا ترکیب این هیئت کامل شود.
پس از این اقدام دیرهنگام، معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که این سه نفر پس از تایید این شورا به عضویت رسمی هیئت امنای دانشگاه آزاد در خواهند آمد. جمشید جعفرپور در گفتگو با مهر در این باره گفت: بر اساس اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است سه عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی این هیئت برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می شوند برای عضویت در هیئت امنا باید به اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی هم برسند.
رئیس کمیته مشورتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هر زمان که این سه نفر از سوی هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی به طور رسمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شوند، موضوع عضویتشان در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسمیت می یابد.
اما هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای اعلام کرد: "همان طور که در خبر مورخ ? اردیبهشت ماه ?? به روشنی بیان شد مصوبه هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی صرفا موضوع تأیید مجدد عضویت سه نفر از اعضای هیئت موسس دانشگاه بوده که از قبل در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی عضویت داشته و هم اکنون عضویت دارند بنابراین برداشت های غلط برخی رسانه‌ها خلاف واقع است."گرچه این هیئت درباره آنچه "برداشت های غلط" نامیده توضیحی نداده است اما به نظر می رسد اطلاعیه مذکور واکنشی به سخنان جمشید جعفرپور و گزارش رسانه ها درباره لزوم تایید اعضای پیشنهادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
بر اساس تبصره ? ماده ?? اساسنامه جدید دانشگاه آزاد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، "اعضای پیشنهادی هیأت مؤسس دانشگاه آزاد برای عضویت در هیأت امنا باید به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شوند." به نظر می‌رسد آنچنان که از عبارت "پیشنهاد شوند" بر می آید، این است که این تبصره درصدد بیان "معرفی افراد پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و لزوم تایید آنان" است؛ موضوعی که هیئت مؤسس دانشگاه آزاد در اطلاعیه خود آن را به صورت تلویحی رد کرده است.
مشخص نیست که علت خودداری هیئت موسس از اجرای اساسنامه دانشگاه آزاد و پیشنهاد افراد مورد نظرش به شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست.
با توجه به سه نفری هم که در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ?? انتخاب شده اند، باید منتظر تاییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر افراد پیشنهادی هیئت موسس دانشگاه آزاد باشیم تا ترکیب هیئت امنای جدید این دانشگاه تکمیل شود. برخی فعالان دانشگاهی معتقدند با توجه به تغییرات در هیئت امنای دانشگاه آزاد می توان به اصلاح رویکرد خبرساز این دانشگاه و جدا شدن آن از حاشیه های سیاسی و غیر علمی امیدوارتر شد؛ حاشیه هایی که گاه با صرف هزینه های انتخاباتی و گاه با کشف سند نفتی از دفتر هیئت امنا خود را نشان داده است.به نظر می رسد اولین اقدام هیئت امنای جدید تغییر مدیریت سه دهه این دانشگاه باشد؛ اقدامی که مخالفان بزرگی حتی در خود دانشگاه آزاد دارد.

 


[ یکشنبه 90/2/11 ] [ 11:27 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 341
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450416