NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
معاون سیاسی نخست وزیر و سخنگوی دولت بازرگان با تعریف و تمجید از عزت اله سحابی، مسافر کنفرانس برلین، وی را به عنوان یکی از چهره های پر افتخار تاریخ ایران دانست.
صادق طباطبایی در گفت‌وگو با سایت حامی فتنه (سلام) گفته است: مهندس عزت الله سحابی شخصیتی است با باورهای عمیق مذهبی و اندیشه‌ای روشن و بدور  از خرافه و جهل مبارزی است که در طول زندگی اش در راه آزادی و استقلال کشور قدم برداشته و با استبداد داخلی و استیلای خارجی مخالف بوده و هست.
عجیب تر این که طباطبایی در اظهار نظری تامل برانگیز که در صفحه فیس بوک خود نیز آن را منتشر کرده گفته است: واقعا حیف است چنین شخصیتی با این درجه از کمالات برای نسل جوان امروز ما که به دنبال الگو می گردند ناشناخته بماند.
 

این درحالی است که شهیدان انقلاب اسلامی بارها از سوی امام خمینی(ره) به عنوان الگوی جوانان معرفی شده تا آنجایی که امام خمینی(ره) درباره شهید حسین فهمیده فرموده بود: رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.
پیش از این زهرا اشراقی همسر محمدرضا خاتمی در صفحه فیس بوک خود، ابراهیم یزدی دبیرکل حزب منحله نهضت آزادی را پدر معنوی خود خوانده بود.
البته صادق طباطبایی توضیح نداده است کسی که در اظهارات موهن خود در روزنامه اعتماد ملی مدعی شده بود "بسیاری از اخلاقیات زشت هست که در ایرانیان وجود دارد. من ملت پرست نیستم و نمی خواهم مردم ایران را از هرگونه اخلاق مذموم مبرا بدانم و تبرئه کنم، ایرانی ها دزد هستند" چگونه می تواند برای جوانان ایرانی الگو باشد.
سخنگوی دولت بازرگان با تعریف و تمجید از این چهره به اصطلاح ملی و مذهبی مدعی شد: مهندس سحابی  برای جوانان ما الگویی در ایمان و عمل صالح است.
این در حالی است که سحابی در جلسه کنفرانس برلین در توهین به ملت ایران گفته بود: "مردم ایران در انقلاب سال 1357 می‌دانستند که چه نمی‌خواهند، برای اینکه نمی‌دانستند که چه می‌خواهند اما آنها در انتخابات مجلس ششم نشان دادند که چه می‌خواهند و رأی "نه " و منفی به جریانات حاکم بر کشور دادند ".
در ادامه‌ جلسه، سحابی در سخنانی حکومت ایران را حکومتی دیکتاتوری خوانده بود: "شما که علیه دیکتاتوری داخل ایران مبارزه می‌کنید، باید بدانید کسانی که اینجا هستند نیز همچون شما در حال مبارزه با دیکتاتوری در داخل هستند ".
معلوم نیست کسی که صریحا به حمایت از شاه معدوم پرداخته است و تلاش کرده تا وی را از اتهام جنایت علیه مردم تبرئه کند، چگونه می تواند "در بردارنده خصلتهای نکو ...انسانی معتقد و مؤمن و متعهد ،پارسا و تلاشگر راه آزادی و استقلال کشور" باشد.
عزت الله سحابی که همزمان با ایام الله دهه فجر با ارگان حلقه صهیونیستی جرس گفت وگو می کرد، جایی در میانه مصاحبه ناگهان به یاد علائق قدیمی اش افتاد و گفت: «شاه باز عمل می کرد و رک و راست، ولی در عمل خیلی زود و در همان 17 شهریور که اعتراضات اتفاق افتاد، متوجه خواست مردم شد و برگشت. گرچه دیر بود ولی اهل خونریزی و کشتار نبود. منتقدین این شیوه مانند ارتشبد اویسی اعتراض شان به شاه این بود که شاه خیلی زود کوتاه آمد و اگر اجازه می داد ما مهار می کردیم. شاه کوتاه آمد ولی حاکمیت فعلی کوتاه نمی آید».
گفتنی است حضرت امام(ره) درباره نهضت آزادی فرموده بودند اگر مدتی دیگر بر سر کار بودند، ایران را به آمریکا تحویل می دادند.

 


[ چهارشنبه 90/2/21 ] [ 8:17 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1473
بازدید دیروز: 7705
کل بازدیدها: 4435316