NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
بی‌حجابی در کشور روز افزون شده است و دارد مرزها را می‌شکند. بی‌حجابی دارد جامعه دینی و ولایی ما را به جامعه‌‎ای لاابالی و بی بند و بار مبدل می‌کند. مردم! بجوشید و بشورید و جلوی بی‌حجابی را بگیرید.امام جمعه مشهد گفت: مسئولین و دستگاه‌هایی که مسئول امنیت اخلاقی و پیشگیری از جرم هستند،‌ در مقابل بی‎حجابی بی‎تفاوت هستند.
 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌، در محل رواق امام خمینی حرم امام رضا(ع)، با انتقاد از بی‌تفاوتی مسوولان و دستگاه‌های متولی امنیت اخلاقی در مقابله با بی‌حجابی افزود: بی‌حجابی در کشور روز افزون شده است و دارد مرزها را می‌شکند. بی‌حجابی دارد جامعه دینی و ولایی ما را به جامعه‌‎ای لاابالی و بی بند و بار مبدل می‌کند. مردم! بجوشید و بشورید و جلوی بی‌حجابی را بگیرید.
وی با اخطار دادن به مسئولان، عنوان کرد: با نشستن و همایش و حرف زدن و شورا گرفتن چیزی درست نمی‌شود؛ باید در عرصه اجرا، با اقتدار نظام به میدان بیایید و جلو این قضیه را بگیرید و تا وقتی که نگرفته‌اید، یک روز و یک ساعتش هم دیر است و کار به جاهایی می‌رسد که قابل جبران نیست. اگر شما جلوگیری نکنید، مردم خدا جو و متدین ایران به میدان می‌آیند و وای به آن روز زیرا آن وقت عوارضی به بار خواهد آمد که اصلا نمی‌توانید جبرانشان کنید.
وی افزود: در این کشور چند وقت پیش دو جوان به خاطر بی‌حجابی یا بد حجابی یک دختر بی‌بند و بار لاابالی کشته شدند؛ یک جوان با کارد تکه تکه شد و دیگری به جرم آدم کشی به دار آویخته شد؛ دو خانواده عزادار و داغدار شدند اما آن دختر بی بند و باری که منشاء جنایت بود، در مملکت با میلیون‌ها مثل خودش، آزادنه می‌چرخد و کسی جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نماد دو واقعیت در حضور اجتماعی زن هستند، ادامه داد: خصوصیت اول، حضور زن در عرصه اجتماع و در حوزه فعالیت‌های سیاسی - اجتماعی جایی است که حضور مرد و تلاش مردان در آن عرصه کاربرد ندارد؛ لحظه‌ای که حضرت زهرا(س) به عرصه سیاست آمدند، از هیچ مردی، حتی بزرگمردی مانند حضرت علی(ع) کاری ساخته نبود و آن جا فقط فعالیت و تلاش سیاسی یک زن، آن هم یک قهرمان و دلاور یکه تازی مانند صدیقه اطهر(س) امکان داشت و این یک خط حرکتی برای زن مسلمان در عرصه سیاست است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خواهر مسلمان وقتی وارد عرصه فعالیت‌های سیاسی می‌شود، دقیقا باید جایی را هدف بگیرد که می‌تواند به عنوان یک زن اثر بخش باشد. اینکه خانم‌ها بخواهند کاری را انجام بدهند که آن را مردان هم می‌توانند انجام دهند، برای زن فضیلت نیست. خداوند متعال در وجود زن استعداد و توانی قرار داده تا او جایی بتواند نقش‌آفرین باشد که مرد نمی‌تواند نقش‌آفرین باشد.
وی سپس به بیان خصوصیت دوم پرداخت و گفت: حضور زن در جامعه باید آمیخته با خاطر جمعی و صیانت زن باشد، صیانت از اینکه در این حضور اجتماعی، مورد تجاوز جریان‌های غریضی و مطامع مردان اجنبی قرار نمی‌گیرد. زن باید در اجتماع حضور داشته باشد، اما حضورش در شکلی باشد که فقط با شخصیت انسانی، فضیلت‌ها، استعدادها، تخصص و ویژگی‌های خاص خودش، در عرصه جامعه حضور پیدا کند و به همان عنوان در جامعه شناخته شود نه اینکه جریان‌های مطامع نفسانی و غریزی مردها، شخصیت حقیقی زن را به حاشیه براند و تحت‌الشعاع قرار بدهد و این جز با حجابی که صدیقه اطهر(س) توصیه کردند امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به خیانت‌های تمدن غرب نسبت به حقوق زن ادامه داد: غرب، اروپا و آمریکایی که امروز دم از دفاع از حقوق زن می‌زنند، از روز اول و از قرون اولیه تا به امروز، برای زن سه موقعیت بیشتر قائل نبوده‌اند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: در قرون اولیه در اروپا و دوران یونان باستان، زن برده بود و مثل برده‌ها، زن‌ها را خرید و فروش می‌کردند. در قرون وسطی و حاکمیت کلیسا، زن در اروپا مظهر شیطان بود و بعد از مدرنیته و رنسانس علمی و انقلاب صنعتی که در اروپا پیش آمد و دم از آزادی زن و حقوق او زده شد، زن به عنوان یک نیروی کار ارزان در مقابل مرد انگاشته شد و خواستند به عنوان آزادی زن، زن را به کنار چرخ و فولاد کارخانه‌جات بیاورند، چون نیروی کاری ارزان‌تر از مرد بودند و سود بیشتری نصیب سرمایه‌دار صاحب کارخانه می‌شد.
آیت‌الله علم‌الهدی در قسمتی از خطبه دوم با اشاره به اینکه ‌این هفته، هفته شکرگذاری خدمت در بارگاه امام رضا(ع) برای خادمان حرم مطهر است، از زحمات تولیت آستان قدس رضوی و همه خادمان حرم مطهر تشکر کرد و خدمات و مجموعه حرم را دارای یک مدیریت مدبرانه دانست.

[ شنبه 90/2/31 ] [ 7:59 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 224
بازدید دیروز: 599
کل بازدیدها: 4449711