NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
تلاش گسترده هاشمی رفسنجانی برای بازیابی وجهه سیاسی به شدت مخدوش شده‌اش در هفته‌های اخیر و با فضاسازی جریان انحرافی وارد فاز جدیدی شده است به نحوی که هاشمی رفسنجانی که به تازگی حتی برای ریاست مجلس خبرگان نیز از سوی خبرگان ملت مناسب شناخته نشد، در گفتگوها و سخنرانی‌های مختلف، به بهانه حمله به جریان انحرافی تلاش می‌کند تا مدعیات خود در ایام فتنه را به اثبات برساند.

در حالی که پیش از این برخی دلسوزان با توجه به سوابق سیاسی و اقتصادی بسیاری از اعضای اصلی جریان نفوذی و یاران مشایی در دولت همچون طه هاشمی، ملک زاده، موسوی، جهانگیری و پیوند واضح و غیرقابل انکار این جریان با کارگزاران سازندگی و یاران هاشمی رفسنجانی، اقدامات جریان نفوذی در دولت را در راستای منافع سیاسی هاشمی رفسنجانی ارزیابی می‌کردند، نتایج فضاسازی یک ماه اخیر جریان نفوذی که منجر به فعال‌تر شدن این جریان برای احیای مجدد وجهه سیاسی خود شده است به این فرضیه قوت بخشیده است. به نحوی که هاشمی در روزهای گذشته با استفاده از فضای رسانه‌ای ایجاد شده به‌واسطه طراحی جریان نفوذی، آنچه در دل داشت را صراحتا بیان کرد و جریانی شبیه آنچه را که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم علیه احمدی‌نژاد ایجاد کرده بود، آغاز کرد.
هاشمی پنج شنبه گذشته در مراسمی که از آن با عنوان بزرگداشت حماسه‌سازان جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی یاد می‌شد، در سالن همایش‌های روزنامه اطلاعات ضمن بیان برخی اتهامات گفته است: "فریبکاری‌ها موقت است آمار دروغ دادن، ادعای دروغ کردن، پول بیخودی مصرف کردن که مردم می‌فهمندیک بازی است و بیت‌المال را به غارت بردن برای خرید چند رای و امثال این چیزها دیگر در مردم جواب نمی‌دهد؛ حتی اگر مردم نیاز داشته باشند، این پول را می‌گیرند ولی لعنت‌شان هم می‌کنند."
این فرار به جلوی هاشمی رفسنجانی با حمله به دولت که با استفاده از آتش تهیه‌ای که روزهای اخیر مجلس برای او فراهم کرده صورت می‌گیرد، در حالی است که بسیاری این اقدامات را تلاش هاشمی برای به فراموشی سپردن نقش و جایگاهش در فتنه 88 تحت شرایط فعلی و فعالیت‌های جریان انحرافی می‌دانند.
هاشمی درحالی با نیم نگاه به مصوبه تحقیق و تفحص اخیر مجلس، دولت را متهم به استفاده از بیت‌المال برای کسب رأی کرده است که اعترافات متهمان دادگاه متهمان فتنه 88 روایت کننده نوع نگرش خانواده هاشمی به هزینه بیت‌المال و نحوه مصرف آن در انتخابات در جهت منافع شخصی و سیاسی است.
چنانکه "حمزه کرمی" در سخنان خود، ضمن بیان نقش مهدی هاشمی رفسنجانی در دامن زدن به آشوب‌های خیابانی در سال 88، رویکر مهدی هاشمی به هزینه بیت المال در انتخابات را اینگونه بیان می‌کند: از سال 82 به توصیه محمد هاشمی رفسنجانی به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت رفتم. وقتی وارد آن سازمان شده و شروع به کار کردم در خلال کار متوجه قصد حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات دور نهم شدم. باید بگویم که در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت نیز مهدی هاشمی نقش موثری داشت. وی معتقد بود که انتخابات در ایران با پول بیت المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. لذا بنده با وی صحبت کردم و البته گوشزد هم کردم که استفاده از پول بیت المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت.
کرمی همچنین تاکید کرد: سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت باید در جهت کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت کار می‌کرد. البته شرکت‌های مختلفی هم با این سازمان قرارداد داشتند که از جمله این شرکت‌ها شرکتی با مدیریت امیر علی آقایاری بود که کار این شرکت نیز ساخت تیزر‌های تبلیغاتی و در کل تبلیغ بود. همه روسای این شرکت‌هایی که با سازمان بهینه سازی قرارداد داشتند از دوستان مهدی هاشمی بودند و آمادگی گرفتن پول تحت عنوان بهینه سازی و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مد نظر مهدی هاشمی را داشتند و این شرکت‌ها با سند سازی‌های صورت گرفته، موظف شدند که کار تبلیغاتی برای مهدی هاشمی انجام بدهند. مثلا یک شرکت 500 میلیون تومان برای چاپ یک میلیون جلد کتاب پول دریافت کرده بود در حالی که تنها 25 هزار جلد کتاب شد و مابقی پول صرف تبلیغات مورد نظر مهدی هاشمی شد.
این اظهارات حمزه کرمی درباره استفاده رسمی و علنی فرزند هاشمی رفسنجانی از بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی پدرش در همان زمان بازتاب گستردهای داشت اما مهدی هاشمی حاضر نشد تا برای تکذیب این سخنان به ایران بیاید و در دادگاه حاضر شود.

 


[ سه شنبه 90/3/10 ] [ 10:25 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 2602
کل بازدیدها: 4436524