NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
تبدیل موسسه تنظیم ونشرآثارامام به‌موسسه تحریف و تکذیب آثارامام!

درحالی که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) وظیفه ترویج شفاف و بدون تحریف افکار و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، عملکرد این موسسه در سال‌های اخیر و خصوصا ایام فتنه 88 نشان از جهت‌گیری‎های خاص سیاسی به منظور بهره‌برداری جناحی از حضرت امام (ره) را دارد.

درحالی که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) وظیفه ترویج شفاف و بدون تحریف افکار و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، عملکرد این موسسه در سال‌های اخیر و خصوصا ایام فتنه 88 نشان از جهت‌گیری‎های خاص سیاسی به منظور بهره‌برداری جناحی از حضرت امام (ره) را دارد.

روز گذشته سایت "جماران" که به عنوان ارگان رسمی این موسسه فعالیت می‌کند، در مصاحبه با یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز که در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب به عنوان جریان سیاسی پایگاه فتنه 88 معرفی شد، با انتساب مطالبی به امام راحل (ره) که هیچ تناسبی با شخصیت معنوی و عرفانی ایشان ندارد، نسبت به مسجد مقدس جمکران توهین کرده و حضرت امام را نیز بی توجه به این مسجد معرفی کرد.
 
«سیدمحمد رضوی‌یزدی» در این گفتگو و در اظهارنظری عجیب، عظمت معنوی مسجد مقدس جمکران را زیر سوال برده و ضمن بیان اظهاراتی توهین آمیز درباره این مکان مقدس، گفته است: «فضیلت مسجد جمکران تنها به اندازه مسجد محله ماست اما بسیاری از مردم کشورمان تحت تأثیر تبلیغات وسیعی که در این زمینه صورت می‌گیرد، در حالی در سطحی وسیع به زیارت این مسجد می‌روند که زیارت حضرت فاطمه معصومه را که ثواب زیارت ایشان به اندازه زیارت حضرت زهرای اطهر است، فراموش می‌کنند؛ لذا امام خمینی در تمام طول عمر با برکتشان هرگز به مسجد جمکران نرفتند!
این ادعا درحالی مطرح شده که کمی جستجو در صحیفه امام خمینی (ره) که تنها مرجع قابل استناد پیرامون سخنان و مواضع امام است، نشان از ارادت ویژه ایشان به مسجد مقدس جمکران دارد؛ تا جایی که در جلد هـفتم - صفحه 195 صحیفه آمده است: «... با توجه به اینکه مسجد مقدس جمکران یادگاری عظیم از حضرت ولی عصر - ارواحنا فداه -بوده و آن سرور امر به ساختن آن مسجد و توجه شیعیان به آن نموده اند "طبق روایت مرحوم شیخ صدوق - رضوان الله علیه" بنابراین وقف عام محسوب شده و امر تولیت آن با حاکم شرع بوده و اداره آن زیر نظر حاکم شرع با هیاتی از عدول مومنین و ثقات مطلع امین و علاقه‌مند به آن جناب "علیه‌السلام" باید باشد؛ و کلیه اموال و عواید حاصله باید با حفظ مصالح مسجد دقیقا صرف عمران و توسعه و رفع نیازمندیهای آن مکان توسط هیات مذکور شود؛ و اعضای این هیات صرفنظر از عشق به خدمت در راه اسلام ، سزاوار است که این خدمت را افتخاری انجام دهند.»
 همچنین سایت رسمی مسجد جمکران به نقل از یکی از یاران و همراهان امام (ره)، از تشرف چندین باره ایشان به این مسجد در زمان اقامت در قم خبر داده است. 
این مسئله درحالی مطرح شده که عملکرد مسئولین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم هم با انتقادات و اعتراضات گسترده مردم و نمایندگان مجلس روبرو شد و حتی دامنه این اعتراضات تا تلاش نمایندگان برای خارج کردن تنظیم و حراست از اندیشه های امام راحل از انحصار این موسسه پیش رفته است.
 موسسه تنظیم و نشر آثار امام در جریان فتنه 88 و پس از اقدام توهین‌آمیز حامیان موسوی در پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آتش زدن آن، نه تنها این اقدام را محکوم نکرد؛ بلکه از رسانه ملی به خاطر پوشش خبر این مساله، به شدت انتقاد کرد!
 سکوت در برابر اهانت های عطاالله مهاجرانی، وزیر دولت اصلاحات، به امام راحل و نیز هجمه عبدالکریم سروش، تئوریسبن جریان اصلاحات، به افکار و اندیشه های امام مسئولان، از دیگر مصادیق عملکرد جناحی موسسه مذکور است.
 مسئولان موسسه تنظیم در برابر در خواست مردم و فعالان سیاسی برای واکنش به این هتک حرمت ها نیز، تنها سکوت کردند و به انتقادات حامیان انقلاب اسلامی هم توجهی نکردند.
 حتی پس از پخش سخنان حضرت امام(ره) از رسانه ملی در قالب مستند "شاخص"، سید حسن خمینی، رئیس موسسه تنظیم آثار امام، با استناد به شنیده‌های خود، در نامه‌ای به رئیس صدا و سیما از پخش این مستند انتقاد کرد و بدون اشاره به استقبال افکار عمومی از بیانات امام، مدعی شد که پخش سخنان امام از رسانه ملی، "به گونه ای غیر صادقانه و تحریف آمیز است که شخصیت جامع عارف کامل و مهربان و رهبری مقتدر امام خمینی(س) را مخدوش نموده است!"
 رئیس رسانه ملی هم در واکنش به این نامه، نامه‌ای را خطاب به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نوشت و گفت: "ای کاش همانگونه که به حکم وظیفه فرزندی امام ، اعتراض جدی به اقدامات صدا و سیما دارید همینطور هم نسبت به حوادث 8 ماه گذشته و جفائی که دشمنان انقلاب و اسلام به اساس نظام جمهوری اسلامی و میراث گرانبهای امام کردند بیانیه می‌دادید و آن اقدامات شرم‌آور را نیز محکوم می‌کردید".
 البته حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی پس از انتشار نامه 180 نفر از نمایندگان مجلس که از رسانه ملی به دلیل پخش برنامه "شاخص" قدردانی و حمایت مدیران کردند، ترجیح داد که سکوت پیشه کند.
 بی تفاوتی برخی از افراد، موسسات و نهادهایی که از آن‌ها انتظار می‌رفت در حمایت از آرمان‌های امام راحل (ره) موضع گیری‌های قاطعی داشته باشند و حتی در برخی موارد همراه شدن آن‌ها با جریان توهین کننده به ساحت امام راحل برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به فکر راه‌اندازی تشکیلاتی انداخته که در آن اندیشه های حضرت امام خمینی بازخوانی و بازنگری شود.

 


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 10:8 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 527
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450602