NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
جریان هایی که از اکران و فروش روزافزون فیلم ضدفتنه "پایان نامه" به شدت عصبانی شده اند، اقدامات خود برای جلوگیری از ادامه اکران این فیلم را با توجیهاتی جالب، آشکار کرده اند.
فیلم سینمایی "پایان نامه" از همان ابتدای راه با جریان سازی رسانه های حامی فتنه شروعی متفاوت را تجربه کرد هرچه گذشت برفشارهای فتنه گران علیه فیلمی که قرار بود بخشی اززوایای پنهان فتنه 88 بپردازد، شدت گرفت.
فارغ از این فشارها، تنگناهای دیگری هم ساخت پایان نامه را تهدید می کرد تا آنجا که تهیه کننده و کارگردان این اثر سینمایی بارها ساخته شدن آن را به معجزه تشبیه کردند.
اما مراحل تولید پایان نامه گذشت و درست همزمان با دومین سالگرد فتنه 88 اکران آن در سینماها آغاز شد. پیش از این اکران اما دومین فیلم حامد کلاهداری در جشنواره فیلم فجر هم به نمایش در آمد و آنجا بود که عمق کینه و دشمنی جریان فتنه و حامیانش در برج میلاد و پس از نمایش در سینمای اهالی رسانه دیده شد.
پس از اتفاقات تلخ برج میلاد، جریان فتنه در برابر پایان نامه راهکار سکوت و تحریم را در پیش گرفت و این روند تا آغاز اکران این فیم هم ادامه یافت. پایان نامه در هفته های آغازین اکران برخلاف سایر فیلم ها از تیزر تلویزیونی و بعضی تبلیغات دیگر محروم شد تا خط جدید مقابله با این فیلم شکل گرفته باشد. خطی که نمی خواست مردم پایان نامه را ببینند. این خط انحرافی از ابزار رسانه ها و برخی منتقدان سینمایی استفاده کرد و تا می توانست بر محتوا و عوامل فیلم تاخت اما کار به همین جا خاتمه نیافت؛ مافیایی که بر خلاف انتظارش با فروش رو به رشد پایان نامه روبرو شد تصمیم گرفت به هر شکل ممکن همه تلاش خود را برای دیده نشدن پایان نامه به کار گیرد.
پس از عبور فروش پایان نامه از مرز 100 میلیون تومان آن هم فقط در سینماهای تهران، زنگ خطر مخالفان این فیلم اعم از فتنه گران و خط انحرافی، به صدا در آمد و این دو گروه را بر آن داشت تا هر چه سریع­تر چاره ای برای مقابله با پایان نامه بیاندیشند. فشار این دو گروه که بخشی از مافیای سینما را هم در دست دارد باعث شد تا شورای صنفی نمایش، امروز بیست و سوم خرداد در اقدامی عجیب رای به پایان اکران پایان نامه آن هم در هفته سوم اکران بدهد و البته بعد از فشار رسانه ای، با منت گذاری بر سر مخاطبان و سازندگان این فیلم، بگویند که یک هفته دیگر هم تمدید شد، در حالی که این فیلم به صورت طبیعی حداقل 4 هفته باید در اکران باقی می ماند، نه 3 هفته و یک هفته باقی مانده نیز حق طبیعی فیلم پایان نامه بوده و حتی قابلیت تمدید بیش از این را نیز دارد.
اقدام شورای صنفی نمایش با هیچ کدام از آیین نامه ها و قوانین اکرن همخوانی ندارد. اما این گروه به همین جا بسنده نکرد و در ادامه تحریم پایان نامه طرحی جدید را به کار بست تا این فیلم در سینماهایی که آمار فروش خوبی هم دارند در ادامه به صورت تک سانس به نمایش در آید، تصمیمی که بخشی از این سینماداران با آن مخالفت کرده اند چرا که پایان نامه در سینمای آنها صاحب مخاطب است و از فروش خوبی برخوردار.
اما آنچه که ورای این اتفاقات صاحب اهمیت است این که همه این تلاش ها درست در سالگرد فتنه 88 و همزمان با اوج گرفتن فروش پایان نامه کلید خورده است. به نظر می رسد پایان نامه فارغ از اینکه محتوایی کامل دارد یا نه یا اینکه به فتنه88 به طور کامل پرداخته و زوایای کامل فتنه را روشن کرده به عنوان یک فیلم سیاسی که صاحب صراحت لهجه در بیان عقاید است این روزها نیازمند حمایت جریان اصولگرایی است تا در برابر هجمه های فتنه گران و مافیای سینما تنها نماند .به نظر می رسد سینمای ما و مردان فرهنگی آن در آزمون قانون مداری و تحمل نظرات دیگران مردود شده است.

 


[ سه شنبه 90/3/24 ] [ 5:19 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 567
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450642