NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

حجت الاسلام شفیعی کیا طی یادداشتی که به بی باک ارسال شده ، نوشت:
لبخند آقای لاریجانی به مدعیان اصلاحات ، به چه قیمت ؟!

« نفی اصلاح طلبان ؛ نفی واقعیت است . » ؛ این عنوان نشریات مدعی اصلاحات است که اخیراً همانند ایام فتنه 88 که آقای « علی لاریجانی » در گفتگوی خبری سیما انگشت اتهام را به سوی شورای نگهبان و وزارت کشور گرفت با استقبال رسانه های آن جریان مواجه شد ، ( 1 )
ایسنا به نقل آقای لاریجانی که در تمام نشریات جریان فتنه خبر اصلی شد آورده :« رئیس مجلس ، با تأکید به اینکه هیچ دلیلی وجود ندارد که اصولگرایان وجود جریان اصلاح طلب را در انتخابات پیش رو نفی کرده و نادیده بگیرند گفت : نفی اصلاح طلبان نفی واقعیت است . علی لاریجانی در ادامه گفت : البته ممکن است برخی در جریان اصولگرا ، بگویند ما اصلاح طلبان را قبول نداریم که آن بحث دیگری است اما این جریان در واقعیت وجود دارد که البته نحوه حضورشان در صحنه انتخابات آینده بستگی به رفتارهایشان دارد.»
آقای لاریجانی در بخش دیگری از همین گفتگو نیز اصولگرایان را تقسیم کرده و به وجود برخی افراد و طیف های تندرو در بین جریان اصولگرایان خاطر نشان کرده و با اشاره به اینکه در جریان اصولگرا ، هم اکنون چنین تندروهایی وجود دارند و البته همیشه هم در صحنه سیاسی کشور وجود داشته اند ادامه داد : « البته همه جریانات خود را واقعی می دانند و هیچ کس نمی گوید من تندرو هستم . » ( افتاب یزد15/4/90)
گذشته از تکرار ادبیات آقای رفسنجانی در این سخنان ، راز خوشحالی فتنه گران را می توان در این یافت که ایشان در سالی که انتخابات مهم مجلس در پیش است ، با دم زدن از « پلورالیسم سیاسی » با ترسیم خط کشی سیاسی مطلوب آنان در زمین ایشان بازی کرده است . ایشان در آخر با درس اخلاق به کسانی که آنان را تندرو جبهه اصول گرایی خوانده است از سعه صدر مسئولان و جریانات برای هضم افکار مختلف و حتی استدلال های غیر منطقی نیز گفته است. استدلال ایشان برای غیرقابل حذف بودن مدعیان اصلاحات در این کلام ایشان نمایان است که گفته است :
« از ابتدای انقلاب تاکنون ، همواره دوجریان چپ و راست در صحنه سیاسی کشور حضور داشتند ، البته در ابتدا ، چپ گرایی بیشتر بر مبانی اقتصادی استوار بود ، اما بعدها شاخه سیاسی پیداکرد و چند سال بعد در زمان دوم خرداد نظریه پردازی های حکومتی هم از درون آن در آمد. » (قبل)
و با این کلام تلویحاً بر وجود مدعیان اصلاحات به عنوان نظریه پردازانی حکومتی نه جریانی برانداز تأکید کرد.
تقسیم مردم ایران به « راست و چپ » دروغی از طرف بیگانگان :
اگر چه پیداش جریان ساختگی چپ و راست به سال 66 بر می گردد، حال چگونه ایشان آنرا از ابتدای انقلاب دانسته اند بر ما پوشیده است شاید هم ریشه آن در تلقی ایشان از انقلاب باشد.
ولی همین صف بندی آفت آمیز که به فراخور به آن پرداخته ایم بارها مورد نقد و نفی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است چنانچه ایشان در آستانه انتخابات مجلس پنجم که جریان انحرافی « کارگزاران » با همکاری « سازمان مجاهدین » با صف بندی های جدید و تندرو و کندرو قلمداد کردن جریانات درصدد تصاحب آن مجلس بودند، می فرمایند:
« مردم ایران را تقسیم می کنند . این تقسیماتی که خارجی ها می کنند ، اغلب خلاف واقع و دروغ است . یک عده راست ، یک عده چپ ، یک عده سنَتی و یک عده مدرن ، همه اینها حرف های بی ربط ومزخرفی است و خارجی ها القاء می کنند . البته ، یک عده آدم های ساده هم در داخل ، بدشان نمی آید که بگویند : بله ، ما جزو فلان دسته هستیم ! خیال می کنند که این افتخار است . جزو ملَت ایران و توده انقلابی مردم و این ملَت دین باور باشید. این اسم های چپ و راست و قدیم و جدید وامثال اینها ، افسانه است و واقعیت ندارد. »
( دیدار با فرماندهان ارتش / آستانه دور دوم انتخابات مجلس پنجم - 29/1/75 – پایگاه اطلاع رسانی معظم له )
حال آقایانی که جریانات سیاسی کشور را فقط در دو صبغه جناحی چپ و راست خلاصه می کنند و خارج از این میدان را غیرخودی می دانند با چه توجیهی خلاف گفتمان رهبری معظم حرکت کرده وسخن می گویند؟!
اماممان در دیدار اخیرشان با نمایندگان مجلس با تعرض به همین تفکر ، جریان موسوم به چپ را به دلیل فقدان تقوای جمعی تکیه گاه ضدانقلاب دانستند و فرمودند :
« در دهه‌هاى قبل، یک جریانى در کشور وجود داشت به نام جریان چپ. آنها شعارهاى خوبى هم می دادند، اما خودشان را مراقبت نکردند و تقواى جمعى به خرج ندادند. در میانشان آدمهائى بودند که تقواى فردى هم داشتند، اما نداشتن تقواى جمعى، کار آنها را به جائى رساند که فتنه‌گرِ ضد امام حسین و ضد اسلام و ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تکیه کند! آنها نیامدند شعار ضد امام و ضد انقلاب بدهند، اما شعار دهنده‌ى ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تکیه کند؛ این خیلى خطر بزرگى است. آنها غلتیدند. بنابراین تقواى جمعى لازم است . » (8/3/90 دیدارنمایندگان )
فتنه 88 گناه نابخشودنی :
و در همین دیدار که رئیس مجلس نیز حضور داشت رهبرمعظم انقلاب اسلامی با توجه به زمزمه های اینچنینی ، جرم مدعیان اصلاحات را « جرم بزرگ » و «گناه نابخشودنی » خواندند :
« گناه بزرگ فتنه‌گران در سال 88 این بود که اگر خوشبینانه نگاه کنیم و بگوئیم اینها یک شبهه‌اى، خدشه‌اى در ذهنشان بود، این خدشه را به صورت ایجاد چالش براى نظام اسلامى مطرح کردند. این گناه بزرگ، قابل اغماض هم نیست؛ آثار آن هم همچنان در جامعه‌ى ما موجود است. البته ملت، ملت بیدارى است. » (قبل )


آقای لاریجانی فراموش نکنند که اساساً آنچه که منجر به مردودی این جریان شده است به زعم ایشان همان « نظریه پردازی حکومتی » بوده است که به دنبال استحاله نظام ولایی « جمهوری اسلامی » به نظامی «اومانیستی» و « سکولار » می باشد که برای رسیدن به این مقصود ، سران این جریان چون « محمد خاتمی » حتَی حاضرشدند با « جرج سوروس » پدر صهیونیست کودتاهای مخملین مذاکره کنند و به گفته نظریه پرداز ایشان « سعید حجاریان » سلطان انگاری ولایت فقیه مهمترین انحراف ایشان است که با ابراز انزجار ظاهری از سوختگان فتنه نیز این انحراف راست نمی شود .بنابراین برخلاف نگرش ایشان و یا اظهارات اخیر شهردار تهران فتنه 88 یک اختلاف و دعوای سیاسی و جناحی نبود بلکه دعوایی عقیدتی بود. و همانطور که رهبری معظم در جمع پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند اگر جریانی در مقابل انقلاب قرار گرفت و قصد براندازی داشت دیگر جای وحدتی با آن نمی ماند و مخاطب وحدت رهبری انقلاب نیروهای درون جریان اصول گرایی هستند.
اصولگرایی ؛ مرام انقلابی بودن نه جریانی سیاسی :
گذشته آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اصولگرایی فرمودند :
« اصولگرایى به حرف نیست؛ اصولگرایى در مقابل نحله‏هاى سیاسى رایج کشور هم نیست. این غلط است که ما کشور یا فعالان سیاسى را به اصولگرا و اصلاح‏طلب تقسیم کنیم : اصولگرا و فلان؛ نه. اصولگرایى متعلق به همه‏ى کسانى است که به مبانى انقلاب معتقد و پایبندند و آنها را دوست مى‏دارند؛ » ( دیداریا مسئولان نظام 29/3/85 )
گویا رهبری معظم برای اینکه دو جریان کهنه « راست وچپ مصطلح » اینبار در پوشش دوجناح ساختگی اصول گرا و غیر اصولگرا عرض اندام نکنند و آن داستان تکرار نشود در ابتدای پیدایش واژه اصول گرایی در گفتمان نیروهای انقلاب این سخنان را به صراحت فرمودند و با بیان شاخصه های اصولگرایی آنرا مرام انقلاب و نه جناحی در مقابل دیگر جناح ها دانستند ولی افرادی مثل آقای لاریجانی اصرار دارند همان تقسیم بندی مندرس را با نام « اصولگرا واصلاح طلب » ادامه دهند و خارج از این چارچوب را نیز اصلاً به رسمیت نشناسند.
در صورتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت این جناح بندی را غیر واقعی خوانده اند :
« آن اختلافاتی که در گذشته در بین جناح بندی های این کشور – ازجمله در مجلس – بود و اسم یک عده را چپ ، واسم یک عده را راست می گذاشتند ، آنها حالا خیلی قدیمی شده و دیگر وجود ندارد . »
( 4/10/77 – نمازجمعه )
وابسته نبودن مسئولان نظام به احزاب و جریانات برخوردار ، آرمان مکتب امام خمینی :
حوادث ماههای اخیر عده ای را برآن داشت که امتیاز بارز دولت دکتر احمدی نژاد را که بارها مورد تأیید رهبری معظم نیز قرار گرفته را آفت برشمارند و خارج شدن دولت از دو جریان محافظه کار چپ و راست را نقطه ضعف این دولت نمایش دهند در صورتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی چندنوبت ویژگی برجسته دولت نهم ودهم را عدم برخورداری از پشتوانه حزبی دانستند و فرمودند :
« اینکه نامزدی از دل مردم حرکت کند ، بدون اینکه به بخش های قدرت متصل باشد بتواند با مردم حرف بزند ، آرای مردم را جلب کند ، حزبی دنبال او نباشد ، جریان های سیاسی دنبال او نباشند ... در کمتر جایی از دنیا دیده می شود . » ( نمازجمعه 28/5/84 )
در شرایطی که برخی از گویندگان مطرح این امتیاز دولت کنونی را به اشتباه « کوتوله گی سیاسی » می خوانند ولی رهبر معظم انقلاب در مراسم اخیر سالگرد ارتحال امام راحل باز به این امتیاز که در مکتب امام خمینی مطلوب است اشاره کردند و فرمودند :
« امام اصرار داشت که مسئولین از میان مردم انتخاب شوند، از خود مردم باشند، وابستگى‌ها ملاک قبول مسئولیتها نباشد. وابستگى به شخصیتها، به فامیلها، بلاى هزار فامیلى که در دوران قاجار و دوران پهلوى بر سر این کشور آمد، امام بزرگوار ما را نسبت به این قضیه حساس کرده بود. گاهى در مقام تعریف از یک مسئولى میگفتند: این از دل مردم برخاسته است. ملاک را این میدانستند. از نظر امام بزرگوار، تکیه‌ى به ثروت و تکیه‌ى به قدرت براى گرفتن مسئولیت، جزو خطرهاى بزرگ براى کشور و براى انقلاب بود. » ( 14/3/90 )
ولی گویا پیش آمدهای اخیر برای جناح های فرسوده فرصتی ساخته تا برای تکرار دروغ چپ وراست و بازگرداندن شرایط سیاسی به قبل از تحوَل مهم سوم تیر 84 به تکاپو بیفتند و کسانی که تمام دولت و رئیس جمهور را منحرف و شایسته « عدم کفایت » می دانند امروز قائل به بازگشت فتنه گران شده اند ! در صورتی که سوم تیر نقطه عطفی است که, مردم نیروهای انقلاب را خارج از جریاناتی که با رانت های دولت ایجاد شده اند برگزیدند.
اگر چنانچه رسانه های خودی به جای جنجال زدگی به تحلیل محتوای بیانات اماممان روی بیاورند ما چنین حرکات ارتجاعی در صحنه های سیاسی را کمتر شاهد خواهیم بود . ولی از مظلومیت علی ( علیه السلام ) همین بس که حجیت فعل و کلام عمار از سخنان واضح خودش بیشتر بود و مؤمنان ضعیف منتظر می ماندند تا ببینند عمار آیا سخن علی را تصدیق می کند یا خیر بنابراین ما نیز باید در هنگام وجود آب به تیمم رو نیاوریم و از آفت عمارزدگی نیز بترسیم . و سخنان واضح حضرت آقا را که روشن تر از هر کلامی است را به دقت در نظر بگیریم و نگذاریم در میان صداهای دیگر سخن دوست گم شود بلکه عمَار وار آنرا فهمیده و فریاد کنیم .
________________________________________
( 1 ) - « برای اولین بار یکی از رؤسای سه قوّه ایران به صورت رسمی در یک برنامه زنده تلویزیونی ، بر بی طرف نبودن شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری و حمایت برخی از اعضای آن از محمود احمدی نژاد صحه گذاشت . علی لاریجانی که دوسه روز پیش ، از صادق محصولی نام برده و او را مسبب اتفاقات اخیر خصوصاً در حادثه کوی (دانشگاه ) می دانست ، شنبه شب گفته های خود را در باره انتخابات و عدم بی طرفی شورای نگهبان تکمیل کرد . او البته یک قدم جلوتر نیز آمد و افرادی را که به خیابان به اعتراض امده اند ، نه تنها اغتشاشگر ندانست بلکه آنها را آمده از بطن جامعه خواند که باید به نظر آنها احترام گذاشت .»
( روزنامه اعتماد 1/4/1388)

 


[ شنبه 90/4/18 ] [ 8:6 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 242
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450317