NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

وی همچنین با ذکر اینکه ما نیازی نداریم که بی . بی . سی برایمان مرجع پیدا کند، تصریح کرد: "ما مرجعی می خواهیم مثل حضرت امام(ره) که با یک فتوا استکبار را بیچاره کند."/ صانعی در ادامه با عنوان کردن اینکه امروز با کلیات گفتم ولی فردا با جزئیات خواهم گفت، خطاب به مخاطبانش تصریح کرد: "اگر دست از فعالیتهای خود برنداشته و طلاب راه افتادند، گلایه نکنند."

یکی از راه های تشخیص میزان انحراف افراد و جریانات، مقایسه مواضع و سخنان سابق و فعلی آنها می باشد.
 این روزها بسیاری از افراد بخاطر انتساب و نزدیکی شان به حضرت امام (ره) و یا تعریف و تمجیدهای امام(ره) از روحیات گذشته و حسن اعمال سابقشان، خود را تا ابد مبرا از هر عیب و نقصی می پندارند در حالی که ملاک شرع مقدس اسلام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای تایید افراد و جریانات، همواره حال فعلی آنها بوده است و آن بزرگوار هیچگاه پیرامون ثبات عقیده اشخاص و جریانات در ادامه مسیر پیش رو، کلامی بر زبان جاری نکرده اند.
آقای شیخ یوسف صانعی که این روزها تریبون اصلی اش، رسانه های بیگانه و ضدانقلاب می باشد و چندی پیش بخاطر عدم تخصص، تعهد و تدین لازم برای تصدی امر مرجعیت، از جانب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فاقد صلاحیت اعلام شد، همچون بسیاری از کسانی که این روزها در دام دنیا اسیر و مغلوب شده اند، سعی دارد تا عنایت سابق حضرت امام(ره) نسبت به خود را مبنای صلابت فعلی خود قلمداد کند، این در حالی است که بطلان بودن این موضوع برای تمام کسانی که به مبانی اخلاقی، فقهی و حکومتی حضرت امام(ره) آشنایی دارند، پر واضح و روشن است.
پایگاه شخصی شیخ یوسف صانعی در تمجید از این روحانی حامی فتنه نوشته است: " حضور مستمر و موفّق آیة الله العظمى (!) صانعى در سالهاى طولانى در درس امام و جدّیت ایشان در درک و فراگیرى مبانى و تحقیقات امام و مراوده طولانى با آن بزرگوار، موجب شناخت ویژه حضرت امام خمینى نسبت به ایشان و بذل عنایتهاى خاص شد. این عنایتهاى پدرانه، براندوخته هاى علمى، اخلاقى و سیاسى شاگرد برجسته اى چون آیة الله صانعى افزود و توانست دیدگاه هاى فقهى، سیاسى و اجتماعى روشنى را براى معظّم له به دنبال آورد، تا آن جا که رهبر کبیر انقلاب اسلامى ایران، در مورّخ 1/12/1358، در حالى که تنها حدود یک سال از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى مى گذشت، با دقّت و آگاهى کامل و هوشیارى فراوان نسبت به همه جوانب و شایستگیهاى مورد نیاز، یکى از مهم ترین مسئولیتهاى علمى و اجرایى کشور را به شاگرد برجسته و یار همیشگى (!) خود سپرد و وظیفه خطیر عضویت در شوراى نگهبان را به ایشان واگذار کرد.
در حکم امام سلام الله علیه خطاب به ایشان، آمده است: « بنا بر اصل نود و یکم قانون اساسى جمهورى اسلامى که به منظور پاسدارى از احکام اسلام و قانون اساسى از نظر عدم مغایرت مصوّبات مجلس شوراى اسلامى با آنها، شورایى به نام شوراى نگهبان تشکیل مى شود که انتخاب شش نفر از فقهاى عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز از این شورا به عهده این جانب مى باشد، لذا جناب عالى را به عنوان یکى از شش فقیه، به عضویت شوراى نگهبان منصوب مى نمایم. از خداوند متعال، موفقیّت هر چه بیشتر شما را امیدوارم.» "
این سایت در ادامه آورده است: "انتصاب معظّم له در شوراى نگهبان، اولین حکم رسمى و مسئولیت اجرایى ایشان از سوى حضرت امام خمینى بود و همان گونه که در حکم مشخّص شده است، از دیدگاه سکّاندار کشتى بزرگ انقلاب، ایشان از همان ماههاى اولیه پیروزى انقلاب، فقیهى شایسته، عادل و آشنا به همه شرایط و اوضاع و احوال انقلاب، مسائل روز و مورد نیاز جامعه انقلابى و مردم مسلمان ایران بوده است. آیة الله العظمى (!) صانعى، پس از حدود سه سال تلاش بى وقفه در این مسئولیت خطیر، در مورّخ 19/10/1361 از آن شورا کناره گیرى کرد. به جهت عنایت خاصّ امام به ایشان، در همان تاریخ 19/10/1361، حضرت امام در دیدار با رئیس دیوان عالى کشور و قضات شوراى عالى قضایى و شعب دیوان عالى کشور، بیاناتى ایراد نمودند و در ضمن آن فرمودند: «من از شوراى عالى قضایى که بود، تشکّر مى کنم. اینها دو سه سال زحمت کشیدند، رنج بردند و خدمت کردند و براى مقامى هم نیامده بودند. آنها از بزرگانِ روحانیون هستند. آنها هم از محلّ مورد امنشان آمدند در محیطى که زحمتش زیاد و رنج و کارش زیاد و مسئولیتش پیش خدا زیاد بود. حال براى یک مرد روحانى با روحیات اسلامى، مطرح نیست که رئیس دیوان عالى کشور شود یا دادستان کلّ کشور و یا کار دیگرى انجام دهد... و حالا ما مى خواهیم این رنج را به گردن آقاى آقا شیخ یوسف صانعى به عنوان دادستان کل [بگذاریم‍‍] و معرّفى کنم به آقایان; و من آقاى صانعى را مثل یک فرزند بزرگ کرده ام. آقاى صانعى وقتى که سالهاى طولانى در مباحثاتى که ما داشتیم تشریف مى آوردند، ایشان، بالخصوص مى آمدند با من صحبت مى کردند و من حظّ مى بردم از معلومات ایشان و ایشان، یک نفر آدم برجسته اى در بین روحانیون است و مرد عالمى است.» بدین ترتیب، ایشان با تلاش بى شائبه و کوشش مستمر در یک دوره چند ساله، سرانجام از سمت خود استعفا دادند. به دنبال استعفاى معظّم له، حضرت امام خمینى در مورّخ 16/4/1364 طى بیاناتى چنین فرمودند: «از رفتن آقاى صانعى، متاسّف و متاثّرم. امیدوارم ایشان در هر کجا که باشند، فرد مؤثّرى باشند. از زحمات و کوششهاى ایشان، تشکّر و قدردانى مى کنم. من ایشان را سالهاى طولانى است که مى شناسم. او مردى عالم، متعهّد و فعّال است.» همچنین امام خمینى، چندى بعد در تاریخ 18/4/1364 در جمع اعضاى دیوان عالى کشور و مسئولان قوّه قضاییه، مطالبى را ایراد فرمودند که در بخشى از آن چنین آمده است: « ... مسئله دادستانى که همه مى دانید از امور بسیار مشکل و حسّاس است و آقاى صانعى که مردى فاضل و عالم است و سالها او را از نزدیک مى شناسم و او را عنصرى فعّال و خوب مى دانم، تا به حال این سمت را داشتند که از زحمات ایشان تشکّر مى کنم.» البته معظّم له، مسئولیتهاى اجرایى دیگرى نیز داشته اند که بعضى از آنها عبارت اند از: نماینده حضرت امام خمینى(قدس سره) در شوراى عالى بازسازى مناطق جنگى، عضویت در اولین دوره مجلس خبرگان رهبرى به عنوان نماینده منتخب مردم تهران در انتخابات مورّخ 19/9/1361 با کسب بیش از دو میلیون رأى"
حال باید مبانی فکری و میزان تعهد آقای صانعی در سابق و در ایامی که مورد تمجید حضرت امام(ره) قرار گرفت را با شرایط و حال و روز امروز وی مقایسه نمود تا شخصیت فعلی وی برای همگان روشن گردد.


آقای صانعی در دوران حیات حضرت امام(ره) و حتی تا مدتی بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، خط و مشی را دنبال می کرد که مورد تایید عموم بزرگان و مردم انقلابی کشورمان بود امّا به یکباره با اسیر شدن در دام دنیا، همچون بسیاری از منحرفین و دین گریزان تاریخ، راهی را دنبال کرد که به قطع اگر حضرت امام (ره) در قید حیات بودند، برخوردی شدیدتر از آنچه با منتظری نمودند با وی می کردند.
صانعی در درس خارج دوشنبه 29 آذر سال 1372، نسبت به توطئه بلندگوهای استعماری در ارتباط با مرجعیت هشدار داد و از حوزه های علمیه خواست که مواظب باشند تا "بی بی سی"  برای آنها مرجع معرفی نکند.
وی در آن ایام گفت:" کسانیکه از بیرون قم آمده اند اگر فکر کرده اند که با کمک دوستانشان در خارج، حوزه علمیه انقلابی را می توانند در دست بگیرند، سخت در اشتباهند. کسانی که تا دیروز با امام دشمنی می کردند فکر کرده اند می توانند بیایند در این حوزه و قدرتی پیدا کنند و قداستها و ارزشهای امام را از بین ببرند، کور خوانده اند. مگر از روی جنازه نسل جوان حوزه بگذرند. مگر بنده و امثال بنده در این حوزه بمیریم. هر کسی هم که به آنها کمک کند بد کرده است. هر عالمی که به آنها کمک کند اگر آگاهانه است از عدالت بیرون رفته است و مثل خود ( آنها) گناهکار است مگر دشمنی با امام ساده است؟ دشمنی با امام یعنی دشمنی با اجرای احکام اسلام و لگد کردن خون شهدا."
صانعی در ادامه گفت: " ارزش عالم و فقیه به ربانی بودنش است نه چیز دیگر. چند تا اصطلاح یاد گرفتن و حفظ کردن که کاری ندارد. مردم اگر دست یکی روحانی را می بوسند بخاطر این اصطلاحات نیست، مضافا بر اینکه جوانهای حوزه علمیه قم به مراتب بهتر از این آقایان اصطلاحات را بلدند."
وی همچنین با ذکر اینکه ما نیازی نداریم که بی . بی . سی برایمان مرجع پیدا کند، تصریح کرد: "ما مرجعی می خواهیم مثل حضرت امام(ره) که با یک فتوا استکبار را بیچاره کند."
صانعی در ادامه با عنوان کردن اینکه امروز با کلیات گفتم ولی فردا با جزئیات خواهم گفت، خطاب به مخاطبانش تصریح کرد: "اگر دست از فعالیتهای خود برنداشته و طلاب راه افتادند، گلایه نکنند."
وی همچینی در پایان از مسئولین حوزه خواست جلوی اینگونه افراد را بگیرند.


حال با توجه به این سخنان و دیدگاه های آقای صانعی در برهه ای که مورد تایید ملت و  امام ملت بود، آیا حرکتهای اعتراضی اخیر طلاب حوزه علمیه قم به سوی دفتر وی درست مطابق با آن منش انقلابی و استکبار ستیزی سابق وی که مورد تایید امام(ره) و ملت بود، نمی باشد؟
آیا او که این روزها به دشمنان و استکبار و رسانه های آنها آگاهانه خدمت می کند، طبق سخنان گذشته خود از عدالت بیرون نرفته است و گنهکار نمی باشد؟
لازم بذکر است که آقای صانعی در ماجرای اغتشاشات بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری، بر خلاف مشی سابقش مردم را ترغیب به اعتماد نمودن به رسانه های استکباری نمود و اظهار داشت: "کسی که به رادیو و تلویزیون ایران توجه کند، هیچ چیزی از مسائل خبر ندارد. رسانه‌های غربی را نگاه کنید، ببینید اینها چه می‌کنند. ببینید آقای سازگارا (ضد انقلاب فراری) چه می‌گوید؟ من ایشان را آدم متدینی می‌دانم! "
آیا غیر از این است که با تغییر رویه سالهای اخیر آقای صانعی و هم مسلکی او با ضدانقلاب و مصاحبه های متعدد وی با رسانه های بیگانه علیه نظام و انقلاب ، طبق اظهارات صریح گذشته اش، وی محکوم به خیانت و بی عدالتی گردیده است و به قطع در گناه رسانه های بیگانه و ایادی داخلی و خارجی آنها شریک می باشد.

 


[ پنج شنبه 90/4/23 ] [ 8:10 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 486
بازدید دیروز: 6904
کل بازدیدها: 4421594