NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
سایت ضد انقلاب روز آنلاین امروز 25 جولای (3مرداد) در یادداشتی با ادعای اینکه دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد تا سال2013 دوام نخواهد آورد، از جانشین بالقوه وی خبر داده و می نویسد:«احمدی نژاد از دید آیت الله ها یک رئیس جمهور ایده آل و کامل به حساب می آمد. در میان مردم عادی یک فرد محبوب، مذهبی و وفادار محسوب می شد. اکنون طرفداران رهبر ایران می خواهند او را از صحنه به در کنند و برای این کار امروز بهتر از فرداست. حقیقت این است که احمدی نژاد احتمالاً تا سال 2013 دوام نخواهد آورد، به ویژه اینکه یک فرد بالقوه برای جانشینی او آماده است».
نویسنده در ادامه از علی اکبر صالحی به عنوان جانشین بالقوه احمدی نژاد یاد کرده و می افزاید: «فردی که می تواند جانشین احمدی نژاد شود، علی اکبر صالحی نام دارد. او از زمان عزل منوچهر متکی به سمت وزیر امور خارجه انتخاب شده. او فردی وفادار است و به مانند احمدی نژاد، نه خیلی باهوش است و نه خوب می تواند صحبت کند. او حداقل به عنوان یک گزینه آماده بسیار مناسب به نظر می رسد».
روز آنلاین در ادامه ضمن بیان سوابق صالحی به تخریب وی پرداخته و می نویسد: «صالحی آخرین فرد باقیمانده از دولت اصلاح طلب محمد خاتمی است و احمدی نژاد صرفاً به این دلیل او را تحمل می کند که بدون صالحی، سازمان انرژی اتمی ایران هیچ گونه همکاری با دولت نخواهد داشت. به همین دلیل احمدی نژاد نیاز دارد تا صالحی در مجاورتش باشد.
صالحی برخاسته از یک خانواده مذهبی است و در مؤسسه فن آوری ماساچوست [MIT] در ایالات متحده در رشته فیزیک هسته ای تحصیل کرده. او در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی به عنوان نماینده ایران در آژانس اتمی فعالیت داشته است.
صالحی در آنجا در پیشبرد وظایف و اهداف حکومت شکست خورد. او یک شخصیت دانشگاهی و یک استاد خوب است، ولی با این حال، درک چندان خوبی از مسایل ندارد. او نشان داد که برای اداره یک آژانس فرد ناتوانی است. او بارها در زمان مذاکرات هسته ای میان ایران و اتحادیه اروپا در سال 2003 اقتدار هیأت مذاکره کننده را زیر سؤال برد. صالحی درنهایت عزل شد و پس از تحمل توهین های بسیار به عربستان سعودی رفت».
وی افزود:«صالحی درنهایت در سال 2009 به ریاست سازمان انرژی اتمی ایران منصوب گردید، صالحی به خوبی نمی تواند راه خود را پیدا کند و به همین دلیل نمی تواند قدرت را به دست گیرد یا به عمق سیاست وارد شود. او به خوبی می تواند سکوت اختیار کند و آنچه را که می گوید انجام دهد. صالحی به واقع جانشین بالقوه ای برای احمدی نژاد خواهد بود"
گفتنی است، در پی استعفای «رضا آقازاده» از ریاست سازمان انرژی اتمی، علی اکبر صالحی نماینده سابق ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شد.
از جمله نقاط قوت صالحی آشنایی کامل وی با این حوزه بوده چرا که وی در دولت هشتم نمایند‏گی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‏المللی انرژی اتمی را بر عهده داشت و در مدت فعالیت وی ایران به مدت دو سال عضویت در شورای حکام در زمان خود را تجربه کرده است.
علی اکبر صالحی در زمان فعالیت خود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران پروتکل الحاقی را امضا کرد.
صالحی همچنین از آذر 1361 تا دی 1368، ریاست دانشگاه صنعتی شریف را عهده‏ دار بود.
وی دارای سوابقی چون مشاور وزیر امور خارجه، استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و عضویت در انجمن هسته‏ای دانشگاه شهید بهشتی را در کارنامه کاری خود دارد.
صالحی بر خلاف ادعای روز آنلاین به دلیل انتقادات به ضعف و ناتوانی تیم مذاکره کننده هسته‏ای در30 دی ماه 1382، از نمایندگی ایران در آژانس بین‏المللی انرژی اتمی برکنار شد که این برکناری موج وسیع انتقاد نخبگان را در آن مقطع برانگیخت.
در آن مقطع افرادی چون سیروس ناصری، حسین موسویان، محمد حسین البرزی، محمد جواد ظریف، پیروز حسینی و امیر حسین زمانی‌نیا اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ ای ایران را تشکیل می‌دادند.

 


[ سه شنبه 90/5/4 ] [ 9:27 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 477
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4406296