NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

رسانه‌های نزدیک به شهرداری تهران به‌جای عذرخواهی از یک رخداد ضد فرهنگی در بوستان آب و آتش، حمله گسترده به رجانیوز را تیتر نخست رسانه‌های خود کرده‌اند.

سایت‌های شفاف و فردا که مأموریت خود را توجیه خط به خط اقدام‌های مدیریت شهری تهران قرار داده و عملاً روابط عمومی غیررسمی این نهاد خدماتی به‌شمار می‌روند، پس از انتشار یک خبر در ستون سمت چپ رجانیوز، خبر اصلی سایت خود را واکنش به این موضوع قرار داده و اخبار پر از تناقضی منتشر کرده‌اند.

یکی از این سایت‌ها در نوشته با مزه‌ای ابتدا به‌نحوی این ماجرا را تقبیح کرده و می‌نویسد: «در این که بعضی شرکت کنندگان در این جشن خودجوش (با حضور حدود 800 نفر)، عرف و قوانین اسلامی مصوب را زیر پاگذاشته اند شکی وجود ندارد؛ اما سوال اصلی از دوستان مدعی بصیرت و اسلام چون دبیران پایگاه رجانیوز این است، که پیشنهاد شما به عنوان یک منتقد (بر فرض محال منصف) برای حل این قضایا چیست؟ در واقع وقتی مجموعه مدیریت فرهنگی شهرداری تهران نقشی در شروع قضیه چون «جنگ آبپاش ها» ندارد، چه کند که دوستان راضی شوند؟»

اما همین سایت در ادامه این نوشته شبه بیانیه، ناگهان به افرادی که معترض این‌گونه رفتارها هستند حمله می‌کند و با یک مغالطه عصبانی! می‌نویسد: « تهران شهری متعلق به همه است؛ از حزب اللهی ها تا غیر حزب اللهی ها، زنان، مردان، کودکان، کارگران، بیکاران، کارمندان، نظامیان، و حتی بیماران دوجنسیتی. آیا باید این شهر را در انحصار یک قشر و طبقه خاص در آورد؟ آیا باید بر درب های پارک نشان ورود غیر مذهبی ها ممنوع زد، تا در جشن مذهبی نیمه شعبان کسانی با پوششی متفاوت از نظر دوستان حضور نیابند؟ (در این جا آن حکایت اخراج چند جوان از هیئت امام حسین توسط خادم هیئت را یاد آوری می کنم.)

قالیباف و شهرداری به چه سازی برقصند که برادران بنی اسرائیلی که در کالبدهای ریش دار و تسبیح به دست متجلی شده اند دست از عیب گیری های بی اساس و پشت هم و نمایش سطح شرافت شان دست بردارند؟»

نکته جالب اینکه نویسنده این خبر شبه بیانیه!‌ در ابتدای نوشته‌اش نتوانسته علت اصلی این نوشته را که ناراحتی‌اش از انتشار عکس یک خواهر فتنه‌گر است!، پنهان کند و می‌نویسد: «در حالی که جمیع نویسندگان و دبیران پایگاه رجانیوز، در شبکه های اجتماعی چون فیس بوک و گوگل ریدر حضور دارند، بعید است که از اصل قضیه با خبر نباشند؛ آنچنان که در بحث های این شبکه ها که بعضی از ایشان نیز در آنها حضور داشته اند واقعیت اتفاق مشخص شده مطرح شده است؛ و همچنین پیش از این با نشر تصاویر افراد که از پروفایل های خصوصی و محدودشان ربوده شده بود نشان داده اند حضورشان در شبکه های اجتماعی حضوری عادی نیست و دقتی مثال زدنی دارند (دو نمونه: + و +

در عین حال، سایت دیگر نزدیک به شهرداری تهران نیز در خبر مشابهی که حتی ادبیات آن نیز مشابه همین نوشته است (البته با حذف قسمت رگ گردنی شدن برای خواهران فتنه‌‌گر!) توجیه‌هایی را تکرار کرده و ترجیح داده این مسئله را که مدیریت شهرداری تهران در مقابل این اقدام‌های ضد فرهنگی تدبیر مشخصی ندارد، با حمله به رجانیوز پوشش دهد.

اما در کنار سایت‌های غیر رسمی نزدیک به شهرداری تهران که نقش روابط عمومی‌های غیررسمی و رسانه‌های توجیه‌گر تمام اقدام‌های این نهاد را برعهده دارند، روابط عمومی شهرداری منطقه 3 تهران نیز توضیحی برای رجانیوز ارسال کرده که برخی از مطالب موجود در آن، هم متناقض با اظهارات مدیرعامل اراضی عباس‌آباد است هم به‌جای توضیح در مورد تدابیر شهرداری برای جلوگیری از این اقدام ضد فرهنگی و عذرخواهی از قصور در این زمینه، نوعی شاخ و شانه کشیدن برای رسانه‌ای می‌باشد که در این زمینه اطلاع رسانی کرده است.

جوابیه‌نویس روابط عمومی شهرداری منطقه 3 نیز مانند جوابیه‌نویس‌های سایت‌های نزدیک به شهرداری تهران، ضمن توجیه این اقدام ضد فرهنگی با یادآوری موارد مشابه آن در کشورهای اروپایی، در مورد رجانیوز نیت‌خوانی و بازخواست کرده است که با چه نیتی این تصاویر را در معرض دید عموم قرار داده است!

ضمن انتشار متن جوابیه روابط عمومی منطقه 3 به مدیران شهرداری تهران یادآور می‌شود که به‌جای شریک شدن در گناه دیگران و فرافکنی در مورد قصور خود، بهتر است که برای تکرار نشدن چنین افتضاح‌هایی برنامه‌ریزی کنند.

در این جوابیه آمده است:

«1ـ از سایت محترم رجاء نیوز که با حساسیت مسایل فرهنگی را رصد و راهنمای مدیران است تشکر و قدردانی می کنیم.

2ـ رعایت انصاف و صداقت در انعکاس همه جنبه های یک خبر و یا پدیده شرط لازم دیانت و کار حرفه ای است که از سایت رجانیوز انتظار می رود که به آن عمل نماید.

3ـ نسبت دادن برگزاری مراسمی که به صورت مجازی در یکی از سایت ها از افراد دعوت به عمل آمده است تا به تقلید از کشورهای غربی نظیر اوکراین، اسپانیا و ایتالیا در یک روز پس از آن کشورها اقدام به مراسم آبپاشی نمایند به مدیریت شهری آیا دور از صداقت و انصاف نیست و مصداق «گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن زرگری» نمی باشد؟

4ـ دست اندرکاران رجاءنیوز کافی است که در یکی از پایگاههای جستجوی اینترنتی موضوع مراسم آبپاشی را جستجو کنند تا همزمانی و استفاده از وسایل و امکانات مشابه در این مراسم و مراسم کشورهای غربی نظیر اوکراین و اسپانیا را دلیلی بر حرکتی تقلیدی این گروه محدود می دانستند و برگزاری آن را به مدیریت فرهنگی شهر نسبت نمی دادند.

5ـ برگزاری چنین مراسمی گناه خوانده شده و مدیریت فرهنگی شهر را مقصر قلمداد کرده اید. ترویج گناه و عمل یک جمع محدود که در عکس جمعی به 50 نفر هم نمی رسند در فضای مجازی با چه هدفی انجام می شود و آن را چه می توان نامید؟ واقعا سایت رجاء نیوز با ترویج و در معرض دید عموم قرار دادن یک چنین برنامه ایی چه هدف دینی و اصلاحی را دنبال می کند؟ در طلیعه ماه مبارک رمضان آرزو می کنیم که نیت آن عزیزان خیر باشد نه اهداف دیگر؟!

6ـ مدیریت فرهنگی شهر در عین اعتقاد جدی به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر که در این موضوع به عنوان نهاد برگزیده انتخاب شده است. حق قانونی خود مبنی بر پیگیری حقوقی این اتهام را از مجاری قانونی برای خود محفوظ می دارد.»

 


[ یکشنبه 90/5/9 ] [ 9:58 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 565
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450640