NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
خبرنامه دانشجویان ایران نوشت:

هنوز چند ماه مانده به انتخابات مجلس نهم، پروژه تشکیک در سلامت انتخابات از سوی برخی افراد کلید خورد وعلی مطهری با طرح مسائلی سلامت انتخابات را زیر سوال برد.

مطهری که گفته است قصد کاندیداتوری در لیست اصلاح طلبان را دارد گفته است: در خیلی موارد دولت ذی نفع است و نمی‌شود که طرف ذی نفع خود برگزارکننده انتخابات باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان تدوین قانون جامع انتخابات را برای کشور لازم دانست و اعلام کرد: برگزارکننده انتخابات نباید صرفا دولت باشد، در واقع کل نظام و قوای سه‌گانه باید برگزارکننده انتخابات باشند.

علی مطهری با تاکید برضرورت تدوین لایحه جامع انتخابات، گفته است: بطورکلی تدوین چنین قانونی برای کشور کار لازمی است، از این جهت که برگزار‌کننده انتخابات نباید صرفا دولت باشد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهردر مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع کل نظام و قوای سه‌گانه باید برگزارکننده انتخابات باشند، چرا که در خیلی موارد دولت ذی نفع است و نمی‌شود که طرف ذی نفع خود برگزارکننده انتخابات باشد.

پیش از این در آستانه انتخابات شخصیت هایی نظیر هاشمی رفسنجانی نیز در سلامت انتخابات تشکیک کرده و این بار عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفته است: معتقدم که باید یک ترتیبی داده شود که هیات برگزارکننده انتخابات صرفا دولت نباشد، البته دولت مجری است ولی آن هیات تصمیم‌گیرنده باید مرکب از نمایندگان کل نظام باشد. مطهری درباره نحوه اجرای چنین تغییری در قانون انتخابات کشور، اظهار کرد: درهرحال باید چنین کاری انجام بگیرد و اگر این موارد در لایحه جامع انتخابات وجود نداشته باشد به هر حال باید راه‌حلی پیدا کرد که این تغییرات صورت گیرد.

وی در گفت‌وگو خانه ملت که گفته می شود منتسب به علی لاریجانی است، با اشاره به تاخیر دولت در ارسال لایحه جامع انتخابات به مجلس، گفت: حتی اگر دولت هم این لایحه را به مجلس ندهد می‌شود به صورت طرح آن را به مجلس ارایه کرد.

 


[ دوشنبه 90/5/17 ] [ 10:4 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1235
بازدید دیروز: 1265
کل بازدیدها: 4446157