NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
یک نماینده مجلس گفت: افرادی که امروزه و در جریان فتنه 88، سنگ وی را به سینه می‌زنند، حتی زمان انتخابات 84 نیز هاشمی 2005 را به سر و سینه چسباندند، مختلط رقصیدند و روحانیت را به تمسخر گرفتند، ‌چه کسانی بودند؟ آیا ‌هاشمی از این جماعت اعلام برائت کرد یا در مقابل آنها سکوت کرد؟
سیدمحمدرضا ابطحی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به تاریخ مشروطه اظهار داشت: عده‌ای می‌خواستند مشروطه را از آن مسیری که مردم اراده کرده بودند، خارج کنند، درحالی‌که ملت برای عدالت‌خواهی این قیام را انجام داد.
وی در خصوص مهاجرت علما و دیگر بزرگان مشروطه به قم گفت: این مهاجرت در راستای اعتراض به همین تغییر مسیر مشروطیت صورت گرفت و تحصن شیخ فضل‌الله نوری در حرم عبدالعظیم حسنی نیز حرکتی برای مقابله با نفوذ و جهت‌گیری جدید مشروطه بود.
* جریان مشروطه توسط روحانیت ساده‌لوح، خادمان رضاخانی و نفوذی‌های انگلیس منحرف شد
ابطحی با تأکید بر انحراف مشروطیت توسط عده‌ای نفوذی انگلیسی، خادم دربار رضاخانی و کوتاهی گروهی روحانی ساده‌لوح، افزود: شیخ فضل‌الله نوری فریاد می‌زد ای مردم، اینان در ظاهر خواهان حقوق شهروندی یکسان هستند ولی در واقع به دنبال ترویج و تثبیت بابیت و بهائیت از این طریقند؛ هوشیار باشید.
وی با تصریح بر اینکه روحانیت بیدار پشت قضایای مشروطه را به خوبی می‌دید و درک می‌کرد، ادامه داد: شیخ فضل‌الله نوری از همان معدود افرادی است که پس پرده اتفاقات را به خوبی لمس کرده و همچنان نهیب بیدارباش از انحراف انقلاب مشروطه را سر می‌داد ولی متأسفانه عده‌ای روحانی ساده‌لوح نه تنها این توطئه انگلیسی ـ رضاخانی را درک نمی‌کردند، بلکه در مقابل فعالیت‌های انقلابی شیخ به صف مخالفان مشروطه پیوسته بودند.
این نماینده مجلس درباره گرایش مخالفان مشروطه که مقابل این انقلاب صف‌ کشیده و سوت و کف می‌زدند، اظهار داشت: از قضا اغلب آنها، همان‌‌هایی هستند که با سفارت انگلیس در ارتباط بوده و در صف مخالفان روحانیت قرار داشتند.
وی با گلایه از نحوه یادداشت‌نویسی ‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در وبلاگ شخصی‌اش گفت: ‌هاشمی در یادداشت اخیر خود می‌خواهد با ایجاد ابهام و تشویش اذهان عمومی، عده‌ای را متهم به اهانت و تخریب جایگاه روحانیت ‌کند، بدون اینکه کسی را خطاب قرار دهد یا خود زیر سؤال برود و با این روش می‌خواهد با فضاسازی خاصی به نفع خود، اهدافش را محقق ‌کند.
ابطحی تصریح کرد: حال باید از هاشمی پرسید‌ امروزه چه قشری از روحانیت، مورد توجه افرادی هستند که با سرویس‌های بیگانه به طور مستقیم یا غیر‌مستقیم در ارتباطند؟ اشخاصی که ایرانی هستند ولی درخدمت صهیونیست‌‌ که هشدارهای مقام معظم رهبری به برخی شخصیت‌ها را باید در همین راستا ارزیابی کرد.
* مخالفان روحانیت در بی‌بی‌سی از کدام روحانی دفاع می‌کند و با کدام سر ستیز دارند؟
وی افزود: افرادی که زمانی از مسئولان نظام اسلامی بودند، امروز جزو پناهندگان به کشورهای استکباری شده‌اند و دائم ‌در صدای آمریکا و بی‌بی‌سی علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنند؛ این اشخاص از کدام روحانی دفاع می‌کنند؟ با کدام روحانی سر ستیز دارند؟ که اتفاقاً مدل همین جریان را در مشروطه مشاهده می‌کنیم.
ابطحی‌ شخصیت‌های انتوکتوال، لائیک و روشنفکر را از حامیان روحانیتی دانست که "در مقابل مشروطه، قد علم کرده و ابزار دست انگلیس و دربار شدند و شاید خودشان هم این را درک نمی‌کردند ".
وی با یادآوری اشخاص مرتبط با قضایای مشروطه ازجمله روحانی ‌سید‌عبدالله بهبانی‌ خاطرنشان‌ کرد: این روحانی ابتدا در کنار شیخ فضل‌الله‌ نوری بود و با هم علیه سلطنت قیام کردند، اما متأسفانه در ارتباطات بعدی، شیخ متوجه عقب‌گرد بهبانی از موضع مشروطه شد.
* عدم اتحاد و بی‌بصیرتی بهبهانی‌های ساده‌لوح‌ باعث شکست انقلاب مشروطه شد‌
ابطحی با اشاره به اظهار‌نظرهای بهبهانی که در اثر زاویه گرفتنش با شیخ فضل‌الله نوری ایجاد شده بود، گفت: سید‌‌عبدالله بهبهانی معتقد بود‌ همین جریانی که به راه افتاده و در سفارت انگلیس تحصن کرده و با مشروطه مخالف بودند، ‌خوب است و هیچ مشکلی ندار‌د، در مقابل شیخ فضل‌الله نوری هم ‌مقابل این تفکر ایستادگی کرد و دائم تذکر می‌داد که آنها نیت خیر ندارند.
وی افزود: حتی زمان اعدام شیخ فضل‌الله نوری، شیخ در پیامی به بهبهانی توصیه کرده بود‌ ‌که اگر اینها سر کار بیایند، هم مرا می‌کشند، هم تو را، زیرا دغدغه دین ندارند، بلکه دغدغه‌شان سفارت انگلستان است. مشروطه‌ای که این سفارت پولش را بدهد، معلوم می‌شود در آن چه خبر است.
این نماینده مجلس با ابراز تأسف از نادیده گرفتن این پیام شیخ توسط بهبهانی‌ ادامه داد: همچنان که دیدیم شیخ را به دار کشیدند و بعد بهبهانی را هم ترور کردند که نتیجه نداشتن بصیرت و عدم اتحاد بهبهانی‌های ساده‌لوح با مشروطه و شیخ این شد که در نهایت انقلاب مشروطه هم شکست خورد.
* امام (ره) می‌فرماید‌ نکند وقایع مشروطه دوباره تکرار شود و بخواهند شورای نگهبان را حذف کنند
وی با طرح سؤال از آیت‌الله هاشمی مبنی بر اینکه وی تاریخ را چگونه ‌می‌بینید؟ تصریح کرد: افرادی که امروزه و در جریان فتنه 88، سنگ وی را به سینه می‌زنند، حتی زمان انتخابات 84 نیز هاشمی 2005 را به سر و سینه چسباندند، مختلط رقصیدند و روحانیت را به تمسخر گرفتند، ‌چه کسانی بودند؟ در همان زمان چه کسی از اسلام ناب دفاع کرد و می‌کند؟ آیا ‌هاشمی از این جماعت اعلام برائت کرد یا در مقابل آنها سکوت کرد؟
ابطحی افزود: چه قشری از روحانیت، مورد اهانت این افراد بودند؟ تهمت‌ و ناسزاها با عنوان خشونت‌طلب، تمامیت‌خواه، دیکتاتور و غیره نثار کدام گروه از روحانیت شد؟ آیا هاشمی بود یا روحانیت مظلوم ولایتمدار؟
وی در ادامه سؤال‌ها از هاشمی پرسید: چه کسانی در مقابل شورای نگهبان ایستادند؟ امام (ره) در پیامی به شورای نگهبان فرمودند "نکند وقایع مشروطه دوباره تکرار شود و بخواهند شورای نگهبان را حذف کنند "، چه کسانی طرح صیانت از انتخابات را صادر کردند و به شیوه‌ای جدید می‌خواستند‌ شورای نگهبان را از عرصه انتخابات به حاشیه برانند؟
این نماینده مجلس با تأکید بر تلاش عده‌ای برای خدشه‌دار کردن انتخابات و ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان، اظهار داشت: متأسفانه اشخاصی که اسلامی و مردمی بودن نظام انقلاب اسلامی را برنمی‌تابند، طی 32 سال انقلاب اسلامی، شبانه‌‌روز ‌در همه عرصه‌ها، علیه ارزش‌ها و مقدسات می‌تازند تا دو مقوله فوق از لایه‌های گوناگون کشور حذف شود.
* هاشمی در قضاوت بین جریان مشروطه و فتنه امروزی انصاف را رعایت کند
وی آایت‌الله هاشمی را به ‌انصاف‌مداری در داوری و قضاوت توصیه کرد و گفت: باید شرایط امروز و مواضع، شعارها، حامیان داخلی و خارجی، دفاع از گرو‌ه‌ها و شخصیت‌های روحانیت و همه موارد را‌ را با مشروطه مقایسه کنید؛ ‌آیا همان‌ها‌ که شیخ را به دار کشیدند، نمی‌خواهند ولی‌فقیه را به زیر بکشند؟
ابطحی افزود: کسانی که با رسانه‌های بیگانه همگام شده، علیه نظام اسلامی و ولی‌فقیه می‌تازند، از کدام گروه روحانیت دفاع می‌کنند؟ از مصباح‌یزدی دفاع می‌کنند یا هاشمی؟
* سازگارا از هاشمی دفاع می‌کند یا مهدوی‌کنی؟
وی ادامه داد: چریک‌های خلق، منافقان، سلطنت‌طلب‌ها و اشخاصی مانند سازگارا از هاشمی دفاع و او را مدح می‌کنند یا مهدوی‌کنی؟ امثال زیباکلام که در زمره جیره‌خواران استعمار هستند، تحلیل هاشمی را پسندیده و تبلیغ می‌کنند یا از تحلیل آیت‌الله جنتی و کاشانی دفاع و تعریف ‌می‌کند؟
این نماینده مجلس با اظهار تعجب از مواضع و همگامی فردی مثل زیباکلام با هاشمی، اظهار داشت: زیباکلامی که از رضاخان یک بت مقدس ساخته و همچنان او را ناجی ایران یاد می‌داند، از هاشمی دفاع می‌کند یا آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای؟
* مصدق در زیر بنای فکری با کاشانی اختلاف داشت
وی در پیشنهادی به هاشمی برای بازنگری در انتخاب اطرافیان خود، گفت: هاشمی باید متوجه باشد به راهی که خودش از آن انذار می‌دهد، نرود و کارهایی که دیگران را برحذر می‌کند، مرتکب نشود. اگر دلش به حال جمهوری اسلامی می‌سوزد که دچار عاقبت مشروطه‌ نشود، بهتر است با قاضی کردن کلاه خود در رفتار، گفتار و موضع‌گیری‌هایش تجدیدنظر کند.
ابطحی با تأکید بر اینکه تفکر مصدق از اساس با عقاید آیت‌الله کاشانی متفاوت بود، تأکید کرد: مصدق از زیربنای فکری خود با آیت‌الله کاشانی اختلاف داشت و اگر کسی تاریخ زندگی مصدق، فراز و نشیب احوالاتش را مطالعه کرده باشد، متوجه اختلاف عمیق و بنیادین تفکر مصدق و آیت‌الله کاشانی خواهد شد.
وی با اشاره به مخالفت مصدق با تنگستانی‌ها و دشمنی‌اش با آنها در زمان پلیس جنوب و همکاری کردن با وزیر مختار وقت انگلیس، گفت: اینها اسناد موجود در تاریخ است. مصدق درحالی به مبارزه فکری علیه دلیران تنگستان و حمایت از انگلیسی‌ها اقدام کرده بود که آیت‌الله کاشانی به همراه پدرش در صف مبارزان علیه این پیر استعمارگر، قیام کرده بودند.
* مصدق علیه تنگستانی‌ها بود و کاشانی را انگلیس به لبنان تبعید کرد
این نماینده مجلس با یادآوری مبارزه آیت‌الله کاشانی‌ علیه انگلیس در قیام استقلال‌طلبانه 1921 عراق، خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها، آیت‌الله کاشانی را به دلیل فعالیت‌های مبارزی علیه این استعمارگر به جنوب لبنان، تبعید و وی را زندانی کردند.
وی افزود: بعد از این جریان‌ها آیت‌الله کاشانی‌ طرح ملی شدن صنعت نفت را ارائه کرد، سپس مصدق به همکاری با این جریان پرداخت که درباره همین نقطه اشتراک او با آیت‌الله کاشانی نیز حرف‌های بسیار نگفته و نهفته است که شاید خیزش روحانیت و مردم را در این مقطع با ورود مصدق و ملی شدن صنعت نفت، کنترل کردند و از پیامدهای بعدی این حرکت جلوگیری شد، سپس عده‌ای هم برای سوء استفاده بیشتر، این اختلاف‌های ریشه‌دار را دامن زدند تا اینکه وحدت صوری بین آنها نیز به هم خورد‌.
ابطحی با سؤال از آیت‌الله هاشمی که آیا خود را حامی تفکر آیت‌الله کاشانی می‌داند یا مصدق؟ ادامه داد: اگر می‌خواهید اختلافی همانند آن دو حادث نشود، باید تفکرات خود را با جریان انقلاب اسلامی یکی کنید تا وحدت اصولی در فکر ایجاد شود البته این منوط به اتحاد در عقیده است.
* پسر هاشمی گفت‌‌ اگر پدرم پیروز شود، ولایت فقیه سمبلیک می‌شود
وی اظهار داشت: اگر هاشمی‌ عملکرد امام (ره) را قبول دارد و مقام معظم رهبری را به عنوان ولی امر مسلمین بپذیزد، همچنان که ادعا می‌کند و ولی‌فقیه را فقط‌ شخص آیت‌الله خامنه‌ای می‌داند، باید وحدت در اعتقاد و تفکر را ایجاد کند تا وحدت در اصول نیز حاصل شود و اینگونه مردم را دچار دوگانگی نکند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نزدیکی تفکر احمدی‌نژاد به ایشان، نکته بسیار ظریف مورد اشاره رهبر انقلاب بوده است، گفت: آنچه باعث ایجاد وحدت اصولی مسئولان می‌شود، وحدت در اعتقاد و تفکر است که سمت و سو و نگاه به افق آینده را هم یکی می‌کند، البته تا وقتی اختلاف در مبانی باشد، دیگران نیز از آن سوء استفاده خواهند کرد.
وی افزود: بین مردم و مسئولان نظام افتراقی نیست، مگر آنکه عده‌ای دولت را ناکارآمد نشان دهند یا حکومت ولی‌فقیه را در زمان غیبت قبول نکنند و این مقام را جایگاهی تشریفاتی بدانند، همچنان که پسر هاشمی مدعی بود‌، قصد داشته‌اند اگر پدرش در انتخابات به پیروزی برسد، ولایت فقیه را مقامی تشریفاتی و آن را سمبلیک کنند.
* هاشمی با سکوت و عدم تبری از فتنه، فضای غبار آلودی را ایجاد کرده است
ابطحی با اشاره به مخالفت اکثریت خانواده هاشمی با جایگاه ولایت فقیه، ادامه داد: حتی دختر هاشمی نیز همانند برادرش این موضع را گرفته و هاشمی اینها را تکذیب نکرده است و این باعث شده که فضا از سوی او غبارآلود شود.
وی با تأکید بر اینکه همچنان هاشمی را جزو مجموعه انقلاب می‌دانیم، گفت: دوست داریم هاشمی در انقلاب اسلامی بماند و مصرانه و عاجزانه از او خواسته‌ایم که مرز خود را با فتنه‌گران مشخص کند و از آنها تبری جوید.
این نماینده مجلس با اشاره به سوابق انقلابی آیت‌الله‌ هاشمی که در زندگی او ثبت شده است، تأکید کرد: هاشمی نباید مجاهدت، اسارت و شکنجه‌هایی که تحمل کرده را به ثمن بخس بفروشد.
* هاشمی مقابل اهانت فتنه به امام (ره) و شعار علیه اصل ولایت فقیه‌ چه ‌کرد؟
وی با یادآوری تهاجم فرهنگی و قلمی دوره سازندگی و اصلاحات علیه اسلام و ارزش‌های دینی، اظهار داشت: زمانی که در سخنان و روزنامه‌ها پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را ـ نعوذ بالله ـ با چنگیز مغول مقایسه و فاجعه کربلا و شهادت امام حسین علیه‌السلام را نتیجه خشونت‌های زمان جد بزرگوارشان در جنگ بدر عنوان کردند، هاشمی چه اقدامی در جهت حمایت از خاتم‌الانبیاء و فرزندان مظلومشان علیهم‌السلام، انجام داد؟
ابطحی افزود: وقتی که به ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام (ره) توهین کردند یا همان‌ها که در فتنه 88 نیز مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر دادند، هاشمی چگونه از این اصول دفاع کرد؟ آیا سکوت نکرد؟ رفتارش حمایت از ارزش‌ها و به نفع انقلاب اسلامی بود یا مخالفان آن؟ علت سکوتش چیست؟
وی ادامه داد: چه کسانی به ارزش‌های نظام توهین کردند؟ چه افرادی به روحانیت اهانت می‌کنند؟ چرا هاشمی موضع‌گیری شفافی در برابر این وقایع نداشت؟
* طیف کارگزاران، مشارکت و اصلاح‌طلبان به روحانیت اهانت‌ کردند
این نماینده مجلس با اظهار تعجب از اینکه خود هاشمی در کسوت روحانی بوده و مقابل اهانت به مراجع و روحانیت ساکت نشسته، تصریح کرد: به نظر می‌رسد هاشمی نباید این قضایا را از دهانه گشاد شیپور ببیند و یافته‌های ذهنی ایجاد شده را منبطق بر برخی جریان‌ها قرار دهد، متأسفانه طبق شواهد این جریان‌ها همچنان او را اداره ‌می‌کنند.
وی گفت: خیلی واضح است که روحانیت‌ستیزان به جز طیف کارگزاران، مشارکت و اصلاحات نبوده و نیستند و غیر از این نیست که هاشمی همچنان از آنها دفاع می‌کند و آنها نیز او را حامی خود معرفی می‌کنند.
ابطحی افزود: این برای هاشمی و دیگر مهره‌های انقلابی خطرناک است و مردم این خطر را حس می‌کنند. او باید مقابل جریان‌های فوق بایستد و مرز خود را با آنان مشخص کند.
* چرا هاشمی زمان اصلاحات در برابر اهانت‌کنندگان به روحانیت سکوت کرد؟
وی با اشاره به برخی از اهانت‌های صورت گرفته از سوی جریان برانداز اصلاحات که در همان دهه 70 تا 84 در مسند قدرت بودند، اظهار داشت: چرا هاشمی اکنون که داعیه دفاع از روحانیت دارد، در برابر اهانت‌هایی چون تشبیه کردن تقلید احکام دینی از مراجع و علما را به رفتار میمون یا شباهت دادن روحانیت به حیوانات و بسیاری دیگر از توهین‌های هتاکانه نابخردان به اسلام و خادمانش، سکوت کرده و موضعی مدافعانه از اسلام و روحانیت اتخاذ نکرد؟
ابطحی با اظهار تأسف به حمایت آیت‌الله هاشمی از جریان مخالف انقلاب اسلامی، گفت: سفارش مقام معظم رهبری این بود که گاهی سکوت گناه است. جامعه اسلامی از شخصیتی مرشد و مربی همانند هاشمی توقع داشت که آشکارا در برابر افراد مقابله کننده با نظام اسلامی مقابله کند.
* هاشمی همچون طالقانی فتنه‌گران را از خود طرد کند
وی با اشاره به خطبه مرحوم آیت‌الله طالقانی در بهشت زهرا، یادآور شد:‌ وی خطاب به مخالفان انقلاب اسلامی گفته بود‌ ای منافقین خلق، ای جوجه کمونیست‌ها، اگر من تا به حال از شما حمایت کردم، برای این بود که برگردید، نه آنکه بنده خط‌‌‌‌مشی شما را قبول دارم، حالا هم دیر نشده است، هاشمی نیز باید این کار را انجام دهد.
این نماینده مجلس افزود: هاشمی از کسانی که در مجالس سخنرانی، روزنامه و نشریاتشان به اسلام، کتاب وحی، صاحت مقدس پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله، حضرات معصومین، زهرای مرضیه، علی، حسن، حسین و امام مهدی علیهم‌السلام هتک حرمت و جسارت کردند، باید بیزاری جوید.
وی ادامه داد: آحاد ملت ایران اسلامی از هاشمی انتظاردارند از جریان، گروه و افرادی که نسبت به مراجع، علما، روحانیت، امام (ره) و ولی‌فقیه توهین کردند، اعلام برائت کند و از کسانی که ارزش‌های اسلامی را مسخره کردند، تبری کند، ما ملت ایران اسلامی، دلمان برای همه مسئولان نظام می‌سوزد و غصه‌دار می‌شود و می‌خواهیم هاشمی که به عنوان استاد ما است‌، هچنان جزو بازوان پر توان نظام باشد.

 

 


[ شنبه 90/5/22 ] [ 8:3 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1078
بازدید دیروز: 1113
کل بازدیدها: 4406897