NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
اسکای نیوز:چرا ایران درباره آشوب‌های لندن اظهار نظر می‌کند؟
کاربرانگلیسی: اگردخالت بداست، چرا شما در امور ایران دخالت کردید؟!

 هشدار مقامات ایرانی به مقامات انگلیسی درخصوص رفتار انسانی با معترضان، توجه رسانه‌ها و استقبال قابل توجه افکار عمومی غربی را به خود جلب کرده است.

اسکای نیوز در گزارشی نوشت: مقامات ایرانی هشدار صریحی را به دولت بریتانیا ابراز کرده‌اند. مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه از پلیس لندن خواسته تا در برابر تظاهرات‌کنندگان خویشتنداری کند.

مهمان‌پرست  دولت بریتانیا را دعوت کرده تا با "اغتشاشگران" باب گفتگو را باز کند و به خواسته‌های آنها به منظور آرام کردن اوضاع گوش کند. وی همچنین از سازمان‌‎های مستقل حقوق بشر خواسته است تا به بررسی مرگ مارک دوگان بپردازند که هفته گذشته توسط پلیس هدف گلوله قرار گرفت.

اسکای نیوز ادامه داد: حتی تهران ابراز اشتیاق کرده که نمایندگان خود را به انگلستان بفرستد و بدین ترتیب تفسیر خود را از وقایع صورت دهد. حسین ابراهیمی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران گفته: "مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای ارسال یک هیئت حقوق بشر به بریتانیا به منظور بررسی نقض حقوق بشر در  این کشور اعلام می‌‎دارد. ما از دولت بریتانیا و سفارت این رژیم در تهران می خواهیم تا بستر مناسب را برای حضور گزارشگران حقوق بشر ایران در بریتانیا فراهم آورند و از بهانه‌های غیر واقعی  خودداری کنند."

در حالی که اسکای نیوز و دیگر رسانه‌های غربی تلاش کرده‌اند واکنش افکار عمومی و مخاطبان خود را به این اقدام ایران برانگیزند اما در اتفاقی جالب، واکنش‌های افکار عمومی اکثراً در حمایت از اقدام ایران بوده است.

کاربری با عنوان Dharte010 در ذیل خبر اسکای نیوز عنوان کرده است: اگر بریتانیایی‌ها می‌توانند به کار مردم کشورهای دیگر سرک بکشند، خوب ایرانی‌ها هم می‌توانند. می‌خواهم بدانم که آیا حالا رهبران جهان شجاعت دارند که بگویند که "دیوید کامرون تمام مشروعیت خود را از دست داده است و باید قدرت را رها کند؟!""

 Defiant1337نیز عنوان کرده است: ایرانی‌ها می‌دانند که چگونه مردم جهان سوم را کنترل کنند.

Digiman کاربر انگلیسی عنوان کرده است: ایران؟ این کشوریه که مخالفینش را سنگسار می‌کند!

Crimson Gold دیگر کاربر انگلیسی نیز عنوان کرده است: خوب وقتی که دولتی مثل دولت کامرون داریم که در امور ملت‌های دیگر دخالت می‌کند، باید انتظار واکنش متقابل آن را هم داشت. من طرفدار ایران نیستم ولی رسانه و دولت ما از تبلیغات بر علیه کشوری مثل ایران همیشه استفاده کرده است.

‌کاربر دیگری با عنوان Johny نیز عنوان کرده که: من از سخنان آقای مهمان پرست و عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران استقبال می‌کنم. چون  این طوری حداقل می‌توانیم متوجه شویم که آیا مارک دوگان واقعاً توسط پلیس کشته شده است یا نه!

 Vnews دیگر مخاطب اسکای نیوز نیز تصریح کرده که: احساس می‌کنم که باید این پیشنهاد را با آغوش باز بپذیریم.  مگر ما نبودیم که اول سنگ پرتاب کرده ایم؟!

SomeGuy نیز خاطرنشان کرده: بچه‌ها قبول کنید که خیلی خنده داره! این یک پیشنهاد جدی نیست. ایران فقط با این کار می‌خواد زبان به طعنه گویی باز کنه و حال بریتانیا رو بگیره. اینکه این طعنه و ریشخند در صحنه بین‌الملل نشون داده شده واقعاً خنده داره.

کاربر دیگری با نام Tweetybird تصریح کرد است: ایران حق داره از شورش‌های لندن استفاده  تبلیغاتی کنه. چرا؟ چون دیگه خسته شدم از این مطبوعات بریتانیا که یکسره از کشورهای خارجی به عنوان تبلیغات استفاده می‌کنند و بعد هم با این تاکتیک، نفرت بیشتری نسبت به خارجی‌های بریتانیا  ایجاد می‌کنند. فقط ببینید اسکای داره چکار میکنه!

Dharte010 در نظر دیگری که برای اسکای نیوز گذاشته، تصریح کرده است: اینکه آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور منتخب ایرانه، یک حقیقت است. مطمئناً اونا انتخابات دارند و کاملا حق دارن در بریتانیا دخالت  داشته باشند. همانطور که بریتانیا سالهاست که دخالت‌های زیادی را در کشور آنها صورت داده است. 

Fools for fools کاربر انگلیسی دیگری با آوردن این جمله از خبر اسکای نیوز که "تهران ظاهراً مشتاق است تا نمایندگان خود را به انگلستان بفرستد و بدین ترتیب تفسیر خود را از وقایع صورت دهد" ادامه داده است: واقعاً نمیشه اونا رو محکوم کرد. تفسیرهای فاسد ما اینقدر سریع رنگ عوض می‌کند که هیچ وقت نمی دونند چطوری و کی متوقفش کنند. بی صبرانه منتظرم ببینم عکس العمل دنیا چه خواهد بود اگر حکومت ما و پلیس ما مجبور شوند از خشونت علیه شهروندان "یاغی" خودشان استفاده کنند.

 


[ شنبه 90/5/22 ] [ 9:3 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 396
بازدید دیروز: 1622
کل بازدیدها: 4446941