NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
حسن یوسفی‌اشکوری، از فعالان اپوزیسیون خارج از کشور، در سخنانی ضمن دفاع از توهین ویژه نامه "خاتون" به چادر مشکی، این اهانت ها را تایید کرد و به تکرار و توجیه آن‌ها پرداخت.
این فعال سکولار جریان فتنه در ادعاهایی بی اساس عنوان کرد: با هیچ معیاری نمی‌توان گفت که چادر، جزو پوشش اسلامی است. چادر پوششی مربوط به پیش از اسلام و عصر ساسانیان در ایران است. جالب است بدانیم "چادر مشکی" که الان مطرح است، پوشش معشوقه‌گان دربار پادشاهان و زنان اشرافی بوده و همه زنان نمی‌توانسته‌اند چادر بپوشند.
مشابه این سخنان اهانت آمیز و البته بی مبنا در ویژه‌نامه روز شنبه روزنامه ایران از سوی مهدی کلهر بیان شده بود که موجی از اعتراضات در محافل دینی و فرهنگی کشور را به دنبال داشت و حتی موجب اعلام جرم دادستانی تهران علیه روزنامه ایران شد.
با این حال اشکوری، ویژه نامه روزنامه ایران را "اقدامی مثبت" و در جهت "سست کردن ساختار رسمی جمهوری اسلامی" توصیف کرده است.
او درباره انتشار ویژه‌نامه خاتون به سایت دویچه وله گفته است: "هر نیرویی با هر انگیزه‌ای، که بتواند به‌شکلی ساختار رسمی جمهوری اسلامی ایران را بشکند و آن را سست کند، کار مثبتی است."
حسن یوسفی‌اشکوری در فروردین 1379 در کنفرانس ضدایرانی و اسلامی برلین هم، با موضوع «تغییرپذیری حکم شرعی حجاب» و «آزادی اختیار و پوشش» سخنرانی کرده بود.
این عنصر ضدانقلاب پس از این کنفرانس به حکم دادگاه ویژه روحانیت خلع لباس شد، اما بعدا مدعی شد که به راه سابقش ادامه می دهد و اگر از او بخواهند لباس روحانیت به تن کند، دیگر چنین نخواهد کرد!
یوسفی اشکوری سابقه زیادی در انکار احکام و ضروریات دین اسلام دارد. او پیش تر، با انکار منشأ آسمانی حکومت دینی حتی در صدر اسلام گفت: آنچه که حداقل 20 سال است من از آن دفاع می کنم، حکومت عرفی (سکولار) است یعنی حکومتی که مذهبی نیست. حتی من به این باور رسیده ام که حکومت 10 ساله پیامبر اسلام در مدینه نیز جنبه آسمانی نداشته است تا چه رسد به حکومت های بعدی تا به امروز. شریعت مبنای قانونگذاری نیست.

 


[ چهارشنبه 90/5/26 ] [ 10:21 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 715
بازدید دیروز: 988
کل بازدیدها: 4414919