NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
مصاحبه جدید رئیس دفتر و معاون خاتمی در زمان ریاست جمهوری وی علیه فتنه سبز، خشم رسانه های ضدانقلاب را موجب شد.
محمدعلی ابطحی در مصاحبه با «نسیم» می گوید: عمده ترین اشتباه جریان اصلاحات را این می دانم که طیف گسترده ای به نام اصلاحات حرف می زدیم، این طیف گسترده دارای مواضع گوناگونی بودند که بخشی از آنها قطعاً مواضعی نبود که اصلاح طلبی به خاطر آن بنا شده باشد. مثل حرکت های رادیکالی که به بیرون از نظام هدایت می کردند یا حرکت های افراطی که احساسات و عواطف دینی مردم را مورد توجه قرار نمی دادند... از سوی دیگر بین ما جریاناتی هم به عنوان اصلاح طلب فعال بودند که مرز کاملاً متفاوتی با اصلاحات داشتند. آنها حق داشتند نظرات خود را بگویند، اما متأسفانه نظراتشان به نام اصلاح طلبی مطرح و بیشتر باعث شکست اصلاحات می شد تا قوت آن. انکار نمی کنم من هم در بسیاری از موارد نظرات افراطی داشتم که فکر می کنم باید خودم را نقد کنم.
عضو مجمع روحانیون همچنین به تخطئه فتنه سبز پرداخت و گفت: اینکه جریان اصلاحات از جنبش سبز خیلی ضربه خورد را قبول دارم و همیشه روی آن تأکید کردم، جنبش سبز را یک جنبش مرحله ای و گذرا می دانستم. جنبش سبز اگرچه جزئی از اصلاحات محسوب می شود اما به روش هائی که در آن اتخاذ شد و مواضع متناقضی که گرفته شد و یأس و نا امیدی که پراکند انتقادهای زیادی هست که اگر الآن آقایان موسوی و کروبی رسانه داشتند، حتماً موارد متعدد انتقادات خودم به جریان سبز را علناً در رسانه آنان مطرح می کردم تا آنان نیز فرصت پاسخگوئی داشته باشند.
وی افزود: مشکل بحران در شهرستان ها را هم نداشتیم. عمده اتفاقات تهران بود که آن هم به دلیل مسائل گذشته بود.
معاون حقوقی و پارلمانی خاتمی در دولت اصلاحات با اشاره به مواضع متناقض دست اندرکاران فتنه سبز گفت: با توجه به اینکه جنبش سبز از اعتراض به مدیریت و شکل برگزاری انتخابات 88 آغاز شد و چیزی هم تغییر نکرده و براساس همان قانون و مدیران و مجریان انتخابات مجلس هم برگزار می شود، براین مبنا نمی دانم شرکت در انتخابات را چگونه می توانند توجیه کنند.
وی درباره علی مطهری نیز که اغلب آلت دست فتنه گران و نشریات زنجیره ای آنها واقع می شود، گفته است: یک فردی مثل علی مطهری در مواردی بیشتر از اقلیت اصلاح طلبان، اصلاح طلبانه تر و مؤثرتر رفتار کرده است.
به دنبال انتشار مصاحبه معاون خاتمی، برخی عناصر ضد انقلاب در شبکه بالاترین به وی حمله کردند و حتی او را با شعبان جعفری مقایسه کردند! بالاترین نوشت: جناب ابطحی باز چی شد؟ توی دادگاه اون حرفهارو زدی همه ما گفتیم زیر فشار بودی و به خاطر فرار از شکنجه و زندان مجبور بودی این حرفها رو بزنی اما حالا چرا؟ چی شده؟ بابا بیخیال کلاً شما جزو جنبش سبز نباشی بهتره.
یکی دیگر از کاربران بالاترین نیز با تقدیر از صداقت ابطحی، نوشته است: کلی زور زدیم بگیم دنبال براندازی هستیم نه اصلاحات و حالا ابطحی همین رو میگه. واقعاً خوشحال شدم از اینکه یکی از این عزیزان اعتراف کرد به اینکه جنبش سبز با اصل نظام مشکل دارد، این یعنی خارج شدن بقیه از سردرگمی. این یعنی اینکه مزروعی دیگه نمی تونه به خودش اجازه بده بیاد از طرف جنبش سبز صحبت کنه و بگه که یکی از انتخاب های جنبش سبز مصالحه است. این یعنی این که خاتمی دیگه نمیاد بگه ما را عفو کنند. این یعنی این که دیگر «کلمه» و «رسا» هر چیزی که دلشان بخواهد را نمی توانند به جنبش سبز وصل کنند.
یکی دیگر از همین طیف عناصر ضد انقلاب تأکید می کند: ممنون از آقای ابطحی و ممنون می شیم که همه ترسوها اعلام کنن سبز نیستن تا این طور باعث لطمه به ما نشن. ایشون نشون داد حداقل قصد لطمه زدن به سبزهارو نداره و مانند مهاجرانی و کدیور نیست که حرف های خودشون را به اسم جنبش می زنن.
ضدانقلاب دیگری نیز از ابطحی خواسته بیشتر از این بساط اصلاح طلبان را هم نزند چرا که بوی آن حسابی درآمده است!

 


[ شنبه 90/5/29 ] [ 9:47 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1948
بازدید دیروز: 1866
کل بازدیدها: 4410816