NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
                                                   
سایت منتسب به علی لاریجانی ورود فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی به بحث انتخابات را کلید زد.
چندی پیش خبری مبنی بر کاندیداتوری محسن هاشمی در انتخابات مجلس منتشر و همین باعث شد تا سایت خبرآنلاین منتسب به علی لاریجانی در یک گفت‌وگوی مفصل، دیدگاه های طیف منتسب به هاشمی رفسنجانی را منتشر کند تا جائیکه حتی محسن هاشمی از ابراز شعارهای انتخاباتی نیز دریغ نکرده است.
محسن هاشمی در این گفت‌وگو آیت الله مهدوی کنی و علامه مصباح را قدرت طلب معرفی کرده و گفته است: "مدیریت جریان‌های اصولگرا به دست ایت الله مهدوی‌کنی و مصباح بدین معنی است کسانی که خود را بانی آمدن احمدی‌نژاد به سرکار می‌دانند حال تصمیم گرفته‌اند که با کنار گذاشتن او و یارانش انتخابات بعدی را خود مدیریت کرده و قدرت را مستقیماً بدست گیرند، فعلاً بحث گروه‌گرائی است تا اصول‌گرائی؛ معتدلین دو جناح باید به میدان بیایند و کشور را نجات دهند‌."
وی با تهمتی آشکار به حضرات آیات مهدوی کنی و مصباح مدعی شد: در انتخابات علاوه بر اعتدال لازم است که کاندیداها برنامه هم داشته باشند نه اینکه با تندروی و صحبت از فتنه‌، ارتجاع‌ و انحراف رای جمع کنند و مردم نیز باید به فکر کشور به صورت زیر بنائی باشند نه در پی اینگونه شعارها.
محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که از منظر شما باید چه لایه هایی از این جریان مصدر امور سیاسی کشور را در دست بگیرد؟ ابراز عقیده کرد: باید سعی کرد که بخش معتدل هر طیف میاندار باشد تا کشور به سمت عقلانیت و اعتدال پیش رود‌. باید از تندروی پرهیز کرد وقتی به تندروها میدان داده می‌شود مشکلات جدی پیش می‌آید که کشور ایران - اسلام و مردم ضرر می‌کنند.
این مصاحبه که بیشتر به میتینگ انتخاباتی برای اعلام نظرات و عقاید طیف کارگزاران تکنوکرات شباهت دارد باعث شد تا محسن هاشمی مدعی شود: دولت سازندگی از بقیه دولت‌ها موفق‌تر بوده است زیرا که در بطن خود بحث عدالت و اصلاحات را نیز در نظر داشته است.
هاشمی در بخش دیگری از نظرات خود ابراز عقیده کرد: باید از تندروی پرهیز کرد وقتی به تندروها میدان داده می‌شود مشکلات جدی پیش می‌آید که کشور ایران - اسلام و مردم ضرر می‌کنند.
وی در نظری جالب توجه عدالت خواهی را به دور از واقع‌گرایی و رئالیستی دانست و مدعی شد این شعارها بیشتر جنبه‌ی ایده‌الیستی یا آرمان‌گرایی آن قوی است و در عمل نیز دچار مشکل است و از این تیترها و القاب بیشتر برای جمع‌آوری رای استفاده می‌گردد تا رسیدن به اجرای دقیق و اهداف.
وی در واکنشی بی سابقه به رئیس جمهور قانونی کشور گفت: احمدی‌نژاد خود از بزرگ اتهام‌زنندگان و افشاگران در کشور است. هنر قابل توجهی در سوار شدن بر موج شایعات دارد تا از این طریق برای وجهه خود استفاده کند. او مانند کسی است که در طول 7 سال گذشته بر سر شاخه نشسته بوده است و برای منافع کوتاه مدت خود شاخ می‌بریده است و حال که شاخه با تلاش او در حال شکستن است و اتهامات متوجه خود و یارانش شده است، داد و فریادش برآمده است که وای به آنها که اتهام می‌زنند و افشاگری ثابت نشده می‌کنند... اگر مصلحت کشور- انقلاب نبود. قطعاً امکان اتمام دوره را پیدا نمی‌کردند.
وی درحالی که که گمانه های بسیاری مبنی بر دخالت برادرش در فتنه 88 و بهره وری از ستاد بهینه سازی سوخت مدعی شد: [احمدی نژاد] در صورتیکه خود و تیم مطبوعاتی و رسانه‌ای و کسانی که از سفره او متنفع می‌شدند، با استفاده از بودجه بیت‌المال خدمت‌گذاران به انقلاب، ایران و اسلام را در طول این چند سال تخریب جدی کردند و اعتماد مردم را نیز از بین بردند. حال هم به دنبال تخریب دین مردم هستند که خوشبختانه بزرگان موضوع را درست فهمیدند و به میدان آمدند... دست آنها رو شده است.
محسن هاشمی در بخش اول گفت و گوی مفصل خود با خبرآنلاین تصریح کرد که نمی تواند خود را به صورت صریح و روشن اصولگرا یا اصلاح طلب بداند زیرا این گروه ها طیف بوده و یک گروه واحد محسوب نمی شود.
جالب اینکه حتی وی شعارهای انتخاباتی خود را نیز مطرح کرده است و با سیاه نمایی شدید از وضعیت کشور می گوید: آنچه بیشتر از هر چیز کشور ما به آن احتیاج دارد. همان اتحاد و همبستگی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در شان ملت ایران است. که به نظر من جز با اعتدال و عملگرایی و واقع گرایی و پرهیز از افراط و تفریط بر مبنای ایده‌گرایی وآرمان گرایی این همان روشی است که کشورهای توسعه یافته را به توسعه و پیشرفت رسانده است. در هر صورت کشور احتیاج به تنش‌زدایی از فضای داخلی و خارجی دارد.

 


[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 10:12 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 639
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450714