NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن با بیان اینکه این شرکت هیچ رقم بزرگی از گروه آریا دریافت نکرده گفت: گروه آریا، شرکت تراورس را به مبلغ 120 میلیارد تومان آن هم در در اقساط 10 ساله خریداری کرده و تاکنون نیز تنها 20 درصد اقساط را پرداخت کرده است.‌محمدرضا گلزاری در گفت‌وگو با فارس، درباره اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات توسط مؤسس بانک آریا و گفته‌‌های رئیس سازمان حسابرسی مبنی بر خرید شرکت تراورس از محل این تسهیلات، ‌اظهار داشت: گروه توسعه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا ‌37 شرکت دارد که شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس‌)، شرکت فولاد اهواز، ‌آب معدنی داماش، مجموعه فرهنگی ورزشی داماش، ماشین سازی لرستان، گهر لرستان و از این قبیل برخی از شرکت‌‌های زیرمجموعه این گروه است.

* تراورس را به قیمت 120 میلیارد تومان در اقساط 10 ساله خریده‌ایم

وی با بیان اینکه شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن از پایان سال 88 و از طریق سازمان خصوصی‌سازی به گروه امیر منصور آریا واگذار شد، تصریح کرد: قیمت کارشناسی این شرکت حدود 115 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده بود که گروه مذکور تراورس را جتی 800 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارشناسی خریداری کرد.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن اظهار داشت: چون شرکت به صورت مزایده‌ای به فروش می‌رفت گروه آریا حدود 800 میلیون تومان از رقم کارشناسی بیشتر پیشنهاد داد تا حتماً در مزایده برنده شود.

گلزاری تصریح کرد: سازمان خصوصی‌سازی چندین بار ‌شرکت تراورس را به مزایده گذاشت اما خریداری پیدا نشد و در پایان گروه آریا این شرکت را خریداری کرد در حالی که نفر دوم شرکت کننده در مزایده رقم پیشنهادی خود را 66 میلیارد تومان اعلام کرده بود.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن خاطرنشان کرد: این شرکت به صورت اقساط 10 ساله به گروه امیر منصور آریا فروخته شد و هم‌اکنون 3 قسط این شرکت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تراورس به صورت قسطی برای مدت زمان 10 سال خریداری شده است، گفت: کل قیمت شرکت 120 میلیارد تومان بود که لازم است این مبلغ طی اقساط 10 ساله پرداخت شود؛ تاکنون 3 قسط این شرکت معادل 28 میلیارد تومان به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت شده است.

گلزاری با بیان اینکه تراورس بزرگترین شرکت پیمانکار ریلی است، تصریح کرد: خرید این شرکت به صورت پول نقد نبوده است و حتی همین 120 میلیارد تومان هم، به صورت اقساط 10 ساله پرداخت می‌شود.

* گروه امیرمنصور آریا کمتر از 20‌ میلیارد تومان در تراورس هزینه کرده است

مدیر عامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن ادامه داد: هر مبلغی که تاکنون به حساب تراورس واریز شده حاصل فعالیت‌های شرکت در پروژه‌های پیمانکاری است.

گلزاری تصریح کرد: طرف قرارداد این شرکت در اغلب پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن افزود: تاکنون تراورس ‌هر مبلغی از راه‌آهن، وزارت راه و شهرسازی و شرکت مترو دریافت کرده، درون شرکت هزینه کرده یعنی از گروه امیر منصور آریا، تقریباً هیچ مبلغی به ما پرداخت نشده و تنها در یک سری مطالبات بسیار جزئی رقم‌هایی به این شرکت اختصاص یافته است.

گلزاری ادامه داد: تاکنون این شرکت حدود 200 میلیارد تومان از  وزارت راه و کارفرمایان، به عنوان پیمانکار دریافت کرده است و حدود 220 میلیارد تومان در شرکت هزینه شده است. در واقع گروه امیرمنصور آریا کمتر از 20‌ میلیارد تومان در این شرکت هزینه کرده است.

گلزاری با بیان اینکه مجموعه گروه امیرمنصور آریا هیچ پول درشتی به حساب شرکت تراورس واریز نکرده ادامه داد: در واقع این گروه از تسهیلاتی که گرفته هیچ هزینه‌ای برای ‌شرکت تراورس نکرده است.

* برخی از تضامین تسهیلات کذایی توسط تراورس ارائه شده است

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن خاطرنشان کرد: پرونده شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن کاملاً روشن است و ‌هر مقام مسئولی که مایل باشد حاضریم اسناد حسابداری شرکت را در اختیارش قرار دهیم.

گلزاری تصریح کرد: ‌شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن به عنوان شرکت فعال به صورت مدیریت واحد اداره می‌شود یعنی پول به حساب گروه واریز و از طریق گروه پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن خاطر نشان کرد: در حال حاضر ورودی و خروجی این شرکت تقریباً یکسان است و در برخی موارد طلبکار نیز هستیم زیرا در تسهیلاتی که از سوی گروه امیرمنصور آریا ‌اخذ شده برخی از تضامین توسط خط و ابنیه فنی راه‌آهن ارائه شده است.

* بانک صادرات خود به خسروی برای پرداخت رقم مذکور اعلام آمادگی کرده بود

گلزاری با بیان اینکه هر کس خط قرمز‌های نظام را عبور کند باید پاسخگو باشد، در تحلیل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اخیر، گفت: ‌نظام بانکی کشور در بروز این مشکل مالی کاملاً مقصر است؛ بخش خصوصی‌ها در همه جای دنیا فرصت را برای جذب سرمایه ‌و جذب پول از منابع بانکی، مغتنم می‌شمارد و این بانک‌ها هستند که باید پول را با حساب و کتاب پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن ادامه داد: اگر بانکی اعلام کند در ازای تنها یک چک مبلغ کلانی را پرداخت می‌کند قطعاً همگان استقبال می‌کنند؛ بانک مذکور خود به "گروه امیرمنصور آریا" اعلام کرده بود که حاضر است این تسهیلات را در اختیار وی قرار دهد.

گلزاری با بیان اینکه رقم 2 هزار و 700 میلیارد تومان عدد بزرگی است و به همین راحتی قابل اختلاس کردن نیست، گفت: رئیس کل بانک صادرات در بوق و کرنا ‌می‌کند که ما اختلاس کننده را گرفتیم، در حالی که قطعاً تمامی مسئولان اصلی بانکی در جریان این پرداخت تسهیلات بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن تصریح کرد: شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن 8 هزار و 300 پرسنل دارد و در بیش از 20 نقطه در سراسر کشور فعالیت می‌کند؛ این شرکت در حال حاضر بدون هرگونه تنش و اتهامی در حال انجام فعالیت است.

به گزارش فارس در پی اعلام اختلاس حدود 3 هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات توسط مؤسس بانک آریا و خریدار سهام شرکت‌هایی مانند گروه ملی فولاد و تراورس، اکبر سهیلی‌پور، رئیس سازمان حسابرسی، در این‌باره گفته بود: مرتکب این اختلاس بعد از تأسیس بانک آریا از طریق آورده نقدی 10 درصدی خود و منابع مالی مردمی و دیگران‌، اقدام به خریداری شرکت‌هایی مانند گروه ملی فولاد، تراورس و اکسین می‌کند.

 


[ دوشنبه 90/6/21 ] [ 12:47 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 260
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450335