NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

با توجه به جایگاه والای جامعه مدرسین و مقبولیت و محبوبیت آن در بین اقشار مختلف مردم ، نفوذ در این نهاد مقدس و بهره بردارهای سیاسی از آن به نفع برخی احزاب و گروهها همواره بعنوان یکی از برنامه های اصلی برخی سیاسیون کشور بوده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در رسانه ها معمولا به اختصار "جامعه مدرسین" خوانده می‌شود را جمعی از علماء و اساتید بزرگ حوزه علمیه قم، در سال 1340 با اهداف و دغدغه های انقلابی و اسلامی تاسیس کردند امّا عده ای سعی دارند تا از اعتبار این تشکل مهم حوزوی برای تحقق اهداف سیاسی و دنیوی خویش بهره برداری نمایند.
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، با توجه به جایگاه والای جامعه مدرسین و مقبولیت و محبوبیت آن در بین اقشار مختلف مردم ، نفوذ در این نهاد مقدس و بهره بردارهای سیاسی از آن به نفع برخی احزاب و گروهها همواره بعنوان یکی از برنامه های اصلی برخی سیاسیون و احزاب و تشکلات سیاسی کشور بوده است.
برخی گروهها و احزاب سعی دارند، با اعمال فشارها و به هر نحو ممکن نیروهای خود را در این تشکل حوزوی نفوذ دهند تا بتوانند در مواقع ضروری از این پایگاه محکم و مطمئن روحانیت سوء استفاده نمایند که البته با درایت و هوشمندی اعضای شاخص این نهاد حوزوی، راه بجایی نخواهند برد.
منتسب شدن به جامعه مدرسین و اخذ تایید و حمایت اعضای این تشکل بزرگ حوزوی، برای احزاب و سیاسیون کشور بسیار حائز اهمیت می باشد تا حدی که یکی از سیاسیون مطرح کشور چندی پیش طی تماس تلفنی با یکی از مسئولین جامعه مدرسین ، از اینکه اخبار تشکل سیاسی وابسته به این فرد در بولتن خبری جامعه مدرسین منتشر نمی گردد، بسیار گلایه کرده بود!
همچنین با وجود اعلام صریح چندی پیش آیت الله کعبی ، معاون "جامعه و نظام" جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از عدم ورود مصداقی و جزیی این نهاد برجسته و تاثیر گذار حوزوی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برخی احزاب سیاسی و کاندیدای انتخابات آتی مجلس شواری اسلامی سعی دارند تا با فشار بر این نهاد مهم حوزوی، حمایت جامعه مدرسین از لیست انتخاباتی خود را اخذ نمایند.
در همین راستا یکی از کاندیدای احتمالی در انتخابات آتی مجلس ، صریحا اعلام کرده است که در این دوره از طریق جامعه مدرسین و کمیته 8+7 وارد فضای انتخابات خواهد شد!

 


[ دوشنبه 90/6/28 ] [ 10:51 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 2151
بازدید دیروز: 7705
کل بازدیدها: 4435994