NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
احمد منتظری با شرکت در یکی از برنامه های رادیو فردا ،با ارائه تفسیری از قران در رادیوی وابسته به سازمان سیا ،در پاسخ به سوالی در خصوص حکم ارتداد گفت:ما تابع قرآنیم و قرآن صریحا می‌گوید که اگر کسی از دین خارج شود اعمال او تباه است و جزای او جهنم است.

به گزارش سرویس سیاسی صراط، فرزند مرحوم منتظری در ادامه افزود: این که باید او را کشت، هیچ اشاره‌ای ندارد و بنابراین نمی‌شود روایتی بیاید بر ضد قرآن حکم کند و روایت صریح داریم که هر روایتی برضد قرآن بود آن را کنار بگذارید و دور بیاندازید.

 حامی جریان فتنه در این برنامه که به بهانه صدور حکم اعدام برای "یوسف نادرخانی"، فردی که رسانه های غربی مدعی اند بخاطر خروج از اسلام به اعدام محکوم شده است به روی آنتن رادیوی سازمان سیا رفته بود ،ضمن با اشاره به آیه "لا اکراه فی الدین"اظهار داشت: یعنی صریحا گفته می‌شود «لا اکراه فی الدین». در دین اکراه و اجبار نیست. اگر در اصل پذیرش دین اکراه نیست چطور در ادامه‌اش می‌شود اکراه باشد.

در این برنامه همچنین عبدالکریم لاهیجی معروف به کریم بغدادی از عناصر ضد انقلاب فراری با ارائه تفسیری جالب از اصل آزادی مذهب که در قانون جمهوری اسلامی نیز پذیرفته شده است، گفت: آن چیزی که در مورد اقلیت‌های مذهبی هم گفته شده آنجا هم یک تقلبی صورت گرفته و آن هم اصل آزادی مذهب نیست. برای این که می‌گویند آنها یعنی دارندگان مذاهب سه‌گانه اقلیت در انجام مراسم مذهبی‌شان آزادند. نه این که بتوانند آنها هم مذهب خودشان را ترویج کنند. بنابراین این مسئله آزادی مذهب نیست.

بنابراین گزارش ،محمد علی دادخواه وکیل یوسف نادرخانی نیز ضمن پاسخگویی به سوالات رادیو فردا به تشریح بعضی از جزییات این پرونده پرداخت که با توجه به رویکرد براندازانه رادیو فردا و خصومت آشکار این رسانه وابسته به سازمان سیا با نظام جمهوری اسلامی ایران و سواستفاده غرب از این پرونده برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی شرکت دادخواه در این برنامه، محل سوال جدی است.  

گفتنی است مطابق با گزارشات خبرگزاریهای داخلی، یوسف نادرخانی به اتهام انجام جرایم خشن مانند تجاوز و اخاذی‌های متعدد به این مجازات محکوم شده است و اساسا این موضوع هیچ ارتباطی با مسئله خروج وی از دین ندارد و بازی رسانه های غربی در راستای اعمال فشار تبلیغاتی به جمهوری اسلامی ارزیابی می شود.

 افزون بر این مطابق با نظرات مفسران ،آیاتی که بر اصل آزادی عقیده تصریح دارند، در مقام پذیرش اصل دین  ‎اند. یعنی در اسلام، اصل پذیرش دین اجباری نیست  .امّا پس از انتخاب دین، کسی حق ندارد، دین را به بازی بگیرد. به بیان دیگر، شخصی که اقدام به پذیرش دین می  ‎کند، باید به اصل ارتداد و عواقب آن آگاهانه ملتزم شود. درحالی که همان شخص قبل از پذیرش اسلام چنین تعهدی ندارد.

 


[ دوشنبه 90/7/11 ] [ 12:59 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 345
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450420