NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

روزنامه کیهان نوشت: دانشگاه مفید قم 7 نفر از دانشجویان ارزشی و انقلابی را از تحصیل تعلیق کرد.

ماجرا برمی گردد به سوم خرداد سال جاری که این دانشگاه به مناسبت دوم خرداد(؟!) مجید انصاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز را برای ایراد سخنرانی به دانشگاه دعوت می کند و وی در سخنانی به برخی از نهادهای نظام توهین کرده و تلاش می کند برخی از عقاید خود و دیگر سران و عوامل فتنه آمریکایی - اسرائیلی 88 را توجیه کرده و نمونه های بارز وطن فروشی و تقابل فتنه گران- از جمله مجمع روحانیون- با مبانی و آموزه های اسلامی و انقلابی را انکار کند و در همان حال خود و سایر سران فتنه را مصداق خط امام(ره) معرفی نماید.در پی زیر سؤال بردن اصول و ارزش های انقلاب اسلامی و از طرف دیگر جلوگیری از حضور سخنرانان ارزشی برای مناظره با وی یا به طور مستقل، دانشجویان ولایی دانشگاه مفید در حرکتی قانونی نسبت به این روند اعتراض کرده و در نامه ای به رئیس دانشگاه خواستار برگزاری جلسه ای می شوند که در آن رئیس دانشگاه به سؤال های دانشجویان پاسخ بدهد.

نتیجه آن می شود که نه تنها جلسه ای برگزار نمی شود بلکه با طرح اتهاماتی علیه 8 نفر از دانشجویان فعال بسیجی، کمیته انضباطی دانشگاه آنها را احضار و 7 نفر از این دانشجویان را با تفاوت در تعداد ترم تعلیق می نماید!
طرفه آن که رای بدوی علیه دانشجویان از سوی کمیته انضباطی در تاریخ 6/4/90 صادر می شود و پس از 84 روز«!» دانشگاه حکم قطعی هم صادر می کند آن هم بدون ذکر تاریخ و شماره(!) به عبارت دیگر، با قطعیت این حکم در تاریخ 29/6/90 و تنها 2 روز مانده به سال تحصیلی جدید، با بازگشایی دانشگاه ها، حق دانشجویان ضایع می شود.
اکنون این سؤال از مسئولین دانشگاه مفید مطرح است که چرا دانشگاهی که با هدف خدمت به اسلام و انقلاب مجوز تاسیس می گیرد علاوه بر حرمت شکنی ها و نقض ارزش ها، طی سال های اخیر اینک در عرصه عملی جولانگاه عناصر جریانی شده که نقش موثر آنان در فتنه سال 88 بر همگان آشکار است.

البته در شرایطی که جریان مرده فتنه و ضدارزشی ناتوان از هرگونه تحرکی است، معلوم نیست چرا این دانشگاه تصمیم گرفته فقط برای آنها «مفید» باشد!
آنچه در این میان تعجب آور و غیرقابل توجیه به نظر می رسد، سکوت وزارت علوم در مقابل این اقدام ضدارزشی و ضدانقلابی دانشگاه مفید است.
گفتنی است که کیهان در آینده به نمونه های مستندی از خط مشی سؤال برانگیز دانشگاه مفید خواهد پرداخت.


[ سه شنبه 90/7/12 ] [ 8:40 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 218
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450293