NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

 مدیر جهانی بی بی سی درباره بازداشت عوامل شبکه مخفی بی بی سی در تهران، اذعان داشت که این افراد به صورت غیرمستقیم با این شبکه ارتباط داشته اند. براین اساس، معلوم نیست که بی بی سی برمبنای کدام مجوز، اقدام به تهیه فیلم وگزارش، بستن قرارداد با عوامل مخفی خود در ایران کرده است؟ "پیتر هاروک" مدیر بخش جهانی بی بی سی از دولت انگلیس استمداد طلبیده که به آنها در مقابل فشار ایران به بی بی سی کمک کنند.

 وی درباره بازداشت عوامل شبکه مخفی بی بی سی در تهران، اذعان داشت که این افراد به صورت غیرمستقیم با این شبکه ارتباط داشته اند  .   براین اساس، معلوم نیست که بی بی سی برمبنای کدام مجوز، اقدام به تهیه فیلم وگزارش، بستن قرارداد با عوامل مخفی خود در ایران کرده است؟

این پرسش اساسی از بی بی سی مطرح است که وقتی رسانه های مجوز فعالیت در کشوری ندارد بر چه مبنایی حق حاکمیت ملی در آن کشور را نادیده گرفته و فیلم وگزارش خریداری کرده و با عده ای قرارداد همکاری داشته است؟ 

آقای "پیتر هاروک" مدیر بخش جهانی بی بی سی معتقد است که به دنبال انتشار گزارش و مطالب بی بی سی  در مورد آیت الله خامنه ای که در تلویزیون بی بی سی فارسی پخش شد، فشار دولت ایران روی این رسانه افزایش پیدا کرده است  .

آقای هاروک در یک یادداشت اینترنتی گفته است که ایرانی های زیادی هستند که نمی توانند برنامه های بی بی سی را ببینند و اکنون ایرانی ها  از خود می پرسند  که چه میزان برنامه های بی بی سی برای اطلاعات درستی که می دهد برای آنها مهم است .

 آقای هاروک گفته است که شش فیلم ساز که برای تلویزیون فارسی بی بی سی فیلم های مستند تهیه می کردند با بی بی سی قرارداد داشته اند و بخاطر قرارداد غیر مستقیمی که با بخش فارسی بی بی سی داشته اند فعالیت مستند سازی کردند. اما آنها کارمندان و یا کمیسیون بگیران بی بی سی فارسی نبوده اند.

در همین حال آقای " هاروک" می گوید که فشار بر روی بی بی سی روز بروز افزایش می یابد و ادعا شده که کارکنان بخش خبری بی بی سی با ام ـ ای ـ 6 در ارتباط هستند

.

همچنین وزارت خارجه انگلیس به ادعای خود فشارهای وارده به بی بی سی فارسی از سوی مقامات مسئول و رسمی ایران را محکوم کرده و دستگیری فیلمسازان مستند ساز که بصورت غیر مستقیم برای بی بی سی فعالیت می کرده اند را محکوم کرده است.

اکنون وقتی بی بی سی پذیرفته است که افراد مستند ساز برای این  بنگاه خبرپراکنی بصورت غیر مستقیم فعالیت می کنند، باید از خود این سوال اساسی را بپرسند که وقتی دفتر تلویزیون آنها در ایران تعطیل شده و آنها حق هیچگونه فعالیت خبری  و رسانه ای را ندارند به چه حقی با مستند سازان قرارداد تهیه فیلم مستند در ایران بسته اند و نمایش انحصاری آنرا در تلویزیون بی بی سی اجرا کرده اند. آیا این عمل به معنای نادیده گرفتن حاکمیت ملی کشور ایران نیست و تجاوز به آن محسوب نمی شود؟

مدیر سرویس جهانی بی بی سی: کارکنان من "جرم جنسی" انجام نداده اند

"همچنین پیتر هاروکس" (peter horrocks) -مدیر سرویس جهانی بی بی سی به روشنگری های باشگاه خبرنگاران درباره روابط غیراخلاقی کارکنان این شبکه انگلیس واکنش نشان داد.

"پیتر هاروکس" (peter horrocks) -مدیر سرویس جهانی بی بی سی  در سخنانی، مدعی آغاز حمله ای همه جانبه از سوی ایران علیه این شبکه شد و از سازمان های بین المللی درخواست کمک کرد.

وی درباره بازداشت عوامل شبکه مخفی بی بی سی در تهران، اذعان داشت که این افراد به صورت غیرمستقیم با این شبکه ارتباط داشته اند


.

"پیتر هاروکس" همچنین با ابراز ناراحتی خود از اینکه چرا "جرایم جنسی" کارکنان این شبکه با ذکر نام در رسانه های ایران مطرح شده، تاکید کرد: اینها فقط یک اتهام است و کارکنان من چنین جرایمی انجام نداده اند!

مدیر سرویس جهانی بی بی سی درباره انحرافات اخلاقی مجریان بی بی سی فارسی توضیح دیگری نداده و به همین مقدار بسنده کرده است

 


[ دوشنبه 90/7/18 ] [ 10:23 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 353
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450428