NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
به گفته هگل تاریخ دوبار تکرار می شود یک بار به صورت تراژدی و یک بار هم کمدی.تولد جریان اصلاح طلب در سال 76 و متعاقب آن ورود لشکری از افراد مشکوک و ساده لوح که بعدها بازی فرصت طلبی و جاه طلبی چهره های خاکستری این جریان را خوردند، به صورت تراژدی در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شد، در خرداد 84 اصلاح طلبان مدعی با شنیدن نه بزرگ از رای دهندگانی که زمانی به آنها بله ای به همان بزرگی را گفته بودند برای 4 سال تا حدی از فضای سیاسی کشور جا ماندند.اما تقویم سیاسی 88 به گونه ای دیگر تحویل شد.انتخابات 88 «نه» بزرگتری را برای اصلاح طلبان که این بار شخص ساده لوحی را برای رسیدن به آنچه سرابی بیش نبود سپر کردند که از دوربین و رسانه و خبرنگار و ضبط  و میکروفون نیزوحشت داشت، به ارمغان آورد.

 و کردند آنچه که پس از انتخابات 88 همگان دیدند....

با گذشت دو سال از آن روزها اینک در آستانه انتخابات مجلس نهم در حالی که بزرگتر! این دسته با تعیین شروط برای نظام تصمیم به ورود مجدد به فضای سیاسی را گرفته است! این تکرار تاریخ به صورت کمدی خواهد بود!

انتخابات و تعیین شروط برای نظام توهمات ارواح سرگردانی است که باید باز هم با «نه» بزرگ ملت در اسفند 90 این بار برای همیشه آرام گیرند.

 ته مانده های تئوری های از تاریخ گذشته اصلاح طلبان که به قول اسماعیل کوثری نائب رییس کمیسیون امنیت ملی «ابتدا مشخص کنند چه چیز را می خواهند اصلاح کنند» در قالب اظهارات عجیب  این بار  با جمله محمد رضا خاتمی که«بدون اجازه برادرم هیچ اصلاح طلبی حق شرکت در انتخابات را ندارد»!!سبب خنده حضار می شود! و اوج لطافت طبع این افراد را نمایان می سازد.

محمد رضا خاتمی با اشاره به شروط محمد خاتمی تصریح کرد که تا برادرش اجازه نداده، هیچ اصلاح طلبی حق شرکت در انتخابات را ندارد.

محمد رضا خاتمی که سابق بر این دبیر کل حزب منحله مشارکت بود حضور اصلاح طلبان را با سرلیستی دکتر محمدرضا عارف در انتخابات مجلس نهم تکذیب کرد زیار معتقد است که هیچ کس بدون اجازاه برادرش اجازه حضور در انتخابات را ندارد!!

 و اینکه «به طور قطع تا زمانی شرایط محمد خاتمی برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات مجلس از سوی نظام تحقق پیدا نکند اصلاح طلبان درانتخابات مجلس شرکت نخواهند کرد».

محمد رضا خاتمی گفته که در انتخابات شرکت نمی کند و هر کسی یا طیفی هم که از سوی جریان منتسب به اصلاح طلب در انتخابات مجلس نهم می‌خواهد فعالیت کند بایستی موضع خود را نسبت به جریانات دو سال پیش و انتخابات سال 88 مشخص نماید! اما ایشان ظاهرا به آلزایمر مبتلا هستند و فراموش کردند که در همان زمان موضع این جریان مشخص شد!

عضو حزب منحله مشارکت تصریح کرد: جریان اصلاحات درکشور تنها صرفا یک جریان سیاسی نیست و ریشه های اجتماعی واقتصادی دارد و تا زمانی که کشور درمسیر توسعه و پیشرفت قراردارد اصلاحات نیز بایستی درکشور صورت بگیرد!

بنابراین لازم و ضروری است که اصلاح طلبانُ حتما مشخص کنند در چه زمینه هایی و دقیقا با چه برنامه ای و چه چیزی را می خواهند اصلاح کنند اما امیدواریم که برنامه هایشان از جنس برنامه های سال 88 نباشد!

خاتمی اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده در دو سال قبل، خط بطلانی بر فعالیت های آزاد انتخاباتی در کشور کشیده شده؛ لذا بایستی اصلاح طلبان با یک رویکرد جدید در انتخابات مجلس نهم وارد عمل شوند.

به نظر می رسد،این طیف فکری تا زمانی که با تریبون افرادی چون محمد رضا خاتمی نظرات خود را اعلام می کند ره به ترکستان می برد.

 


[ سه شنبه 90/7/19 ] [ 9:51 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 634
بازدید دیروز: 588
کل بازدیدها: 4450709