NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

نماینده سمنان مطرح نشدن طرح سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس را ناشی از تعلل هیئت رئیسه در این زمینه دانست و نماینده تهران در خانه ملت تاکید کرد که تنها 12 نفر از وکلای ملت در دوران خانه نشینی رئیس جمهور، طرح سؤال از وی را امضا کردند.
به گزارش  فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی در جلسه علنی امروز چهارشنبه با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور، ضمن تشکر از سخنان محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر، اظهار داشت: سخنان آقای ابطحی فرمایشات درستی است.
وی خطاب به باهنر گفت: توضیحات شما هم متین است اما واقعیت این است که هیچ اشکالی ندارد که اگر همین امروز اسامی نمایندگانی که امضای خود را از طرح سؤال از رئیس جمهور پس گرفته‌اند را اعلام کنیم.
کواکبیان همچنین یادآور شد: گفته شده که این طرح دارای 100 امضاء است که اگر 15 نفر از نمایندگان هم امضای خود را پس گرفته باشند باز تعداد نمایندگان امضا کننده به 85 نفر می‌رسد.
به گفته وی طرح سؤال از رئیس جمهور تنها نیازمند 74 امضا است لذا معتقدم هیئت رئیسه در این زمینه تعلل می‌کند و بارها تذکر داده‌ایم که طرح سؤال از رئیس جمهور باید به جریان بیفتد و اسامی نمایندگانی که امضای خود را پس گرفته‌اند را اعلام کنیم.
کواکبیان ادامه داد: بنده از قبل می‌خواستم این موضوع را تذکر دهم اما آقای ابطحی حرف دل بنده را زد و از او تشکر می‌کنم.
در ادامه محمد رضا باهنر نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به این تذکر کواکبیان گفت: از تشکر کواکبیان از ابطحی بسیار متشکرم.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید محمد علی بزرگواری نماینده کهگیلویه و بهمنی در تذکری گفت: بنده از آقای کواکبیان و آقای ابطحی تشکر می‌کنم.
باهنر به وی پاسخ داد: بنده هم از هر 3 شما ابطحی، کواکبیان و بزرگواری، تشکر می‌کنم.
در ادامه این جلسه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بیان تذکر آئین نامه‌ای پرداخت و خطاب به باهنر اظهار داشت: شما هم چند دقیقه پیش و هم در مصاحبه‌هایی که قبلا داشتید، چندین بار اعلام کرده‌اید که بخش زیادی از امضاء کنندگان طرح سؤال از رئیس جمهور، این طرح را در ایام خانه نشینی آقای رئیس جمهور امضاء کرده‌اند و از آنجایی که خانه نشینی احمدی نژاد منتفی شده است بنابراین از امضای خود منصرف شده و آن را پس گرفتند.
وی افزود: بنده که امضاهای طرح سؤال از رئیس جمهور را جمع آوری کردم باید بگویم که در ایام خانه نشینی رئیس جمهور فقط 12 نفر از نمایندگان طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند، از این رو بنده می‌خواهم که شما این سخنانان خودتان را اصلاح کنید.
نماینده مردم تهران در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی پیشنهاداتی که در صحن علنی از سوی نمایندگان مطرح می‌شود اما رای نمی‌آورد خطاب به باهنر گفت: شما زمانی که یک پیشنهاد رای نمی‌آورد. به نمایندگان می‌گویید به خاطر حق همسایگی 30 یا 40 رای بیشتر دهید که به نظر بنده این سخنان شما در مغایرت با بند 11 ماده 23 آئین نامه داخلی پارلمان است.
به گفته وی مردم از طریق رادیو، مذاکرات مجلس را گوش می‌دهند. از این رو درست نیست که راجع به برخی از پیشنهادات که رای نمی‌آورد این گونه صحبت کنید.
در ادامه محمد رضا باهنر نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی که ریاست جلسه علنی امروز پارلمان را بر عهده داشت گفت: مذاکرات مردم باید شاداب کننده و دارای طراوات باشد و نباید مذاکرات مجلس خیلی خشک باشد.
وی افزود: هر یکی از نمایندگان شاید تنها 4 همسایه داشته باشند نه 40 تا 50 همسایه و هدف بنده از این سخنان این است که وکلای ملت پیشنهاداتی را که می دانند خیلی طرفدار ندارد و تصویب نمی‌شوند را مطرح نکنند.

 


[ چهارشنبه 90/7/27 ] [ 1:23 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1241
بازدید دیروز: 6904
کل بازدیدها: 4422349